Auteur Topic: Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers  (gelezen 5161 keer)

Offline xerxes1358

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
« Gepost op: 15 mei 2007, 15:00:25 »
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier. Ik heb SF gejoined omdat ik meer gevoel wil ontwikkelen voor stijl/fashion. Hier probeer ik vooral zoveel mogelijk te lezen over stijl in het algemeen en zullen mijn meeste vragen in het begin vooral in de trand van 'wat past bij wat' zijn. Ok hier gaan we.

Voor vrije dagen wil ik een donkere (eenvoudige) jean combineren met een polo en nette schoenen ipv sneakers. Welke schoenen kunnen hierbij? (modellen/kleuren aub, budget schoenen 100-150euro). EDIT na aanleiding van reactie van Rogier: dacht zelf aan van Lier/ van Bommel/ Bexely/ Loding.

Volgende week maak ik een afspraak met shirtbyhand om mijn maat op te laten nemen en 2 of 3 shirts te laten maken. 1 shirt dient voor het uitgaan en 2 shirts wil ik makkelijk kunnen combineren met blazers(zie onder). Welke kleuren/patronen raden jullie aan. Trouwens zijn manchetten too much voor causual wear?

Verder wil ik 2 blazers aaschaffen. Ik heb Andy's website over blazers gelezen en daarin wordt verteld dat ik moet zoeken naar klassieke navy blue met goudkleurige knoppen. Ik heb zelf nu een paar uitgezocht. Graag jullie mening hierover.

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,52972_Silverstone-Blazer-Super-110s-Wool-For-Men.html

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,53458_Southwick-Super-120s-Wool-Blazer-with-Gold-Crested-Buttons-For-Men.html

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,48141_Corneliani-Super-110s-Worsted-Wool-Blazer-For-Men.html

En zouden jullie ook kunnen reageren op de kwaliteit van deze jasjes?

Aan de andere kant deze niet klassieke blazers gaan misschien tegen de regels in maar ik vind ze toch wel erg mooi (vooral de rechter):
http://www.esquire.com/style/5000-man/ESQ0407-APR_5000MAN

alvast bedankt

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2007, 15:29:31 »
Eerste reactie na het lezen: GEEN blazer nemen met gouden knopen, dat is echt enorm fout. Gewoon een navy jasje halen bij Suit Suply! Verder zou ik gewoon twee simpele shirts nemen, iets wits en iets blauws. Ik zou een witte uni nemen en een witte met dunne lichtblauwe streep. Je uitgaansshirt kan je wel iets gekker doen. Overigens hebben shirt altijd manchetten, deze zijn alleen enkel, dubbel, of napolitaans. Over schoenen kan ik weinig zeggen, er is niet echt iets kwalitatief goeds in de prijscategorie die je noemt. Beter kan je het budget met 100e verhogen en een paar Magnini's kopen of C&J in de uitverkoop ofzo!
This, madame, is Versailles.

Offline UncleBraz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2007, 15:39:55 »
Citaat van: "Rogier"
Over schoenen kan ik weinig zeggen, er is niet echt iets kwalitatief goeds in de prijscategorie die je noemt. Beter kan je het budget met 100e verhogen en een paar Magnini's kopen of C&J in de uitverkoop ofzo!

Meestal is een budget , een budget lijkt mij?, Misschien een idee om eens voor van Bommel/Preases te kijken? Denk dat dat wel in je budget past en misschien een leuk opstapje naar Magnanni en verder...

Offline H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2007, 16:08:41 »
ik wilde iets zinnigs zeggen, maar Rogier heeft het mooi samengevat. GEEN jasje met gouwe knopen in ieder geval, da's misschien leuk (of niet) als je wat ouder bent. Aanzienlijk ouder, zeg maar ;)

Dubbele manchetten kunnen naar mijn mening ook prima voor wat meer casual situaties. Over niet al te lange tijd is het uitverkoop, misschien handig om dan voor schoenen te gaan kijken?
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Napoleon

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2007, 16:10:13 »
goed getailleerd best mooi, beetje 'college' look, voor uitgaan en feestjes zou ik het zo aantrekken hoor

Offline Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2007, 16:12:08 »
Citaat van: "Napoleon"
goed getailleerd best mooi, beetje 'college' look, voor uitgaan en feestjes zou ik het zo aantrekken hoor

Vind ik ook, ligt er beetje aan hoe je het draagt. Als je er voor de rest als een oude lul bijloopt tjah dan staat het niet. Mooie schoenen, roze sokken, jeans, strak hemd, getailleerd jasje, kleurrijk pochetje dan is er niks aan de hand.

Offline H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2007, 16:14:28 »
het is idd maar net wat je ervan vindt; mij lijkt het niets (maar zoals Vortex zegt, als de overige outfit wat vlot oogt zou het voor jou wellicht kunnen werken.

Ik zou echter in 1e instantie denken aan het type jasje wat je laat zien in de laatste link. Deze kun je bijv. prima bij suit supply krijgen. Ze hebben daar ook wat minder conventionele jasjes dus keuze genoeg.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Napoleon

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2007, 16:14:51 »
precies vortex, echter als je een rode broek + broques + een te groot geruit Suitable shirt erbij draagt is een heel ander verhaal!

Offline Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2007, 16:24:44 »
Citaat
Voor vrije dagen wil ik een donkere (eenvoudige) jean combineren met een polo en nette schoenen ipv sneakers. Welke schoenen kunnen hierbij? (modellen/kleuren aub, budget schoenen 100-150euro).

Maak van die €150,- iets van een kleine €200,- en je hebt al Magnanni's, Praeses en dergelijke redelijk acceptabel schoeisel.
Zelf heb ik snel spijt gekregen na aanschaf van Van Lier schoenen, vaak zien ze er in de etalage leuk uit, maar daar blijft het ook bij. Vergeet ook niet dat wat schoenonderhoudspullen ook belangrijk zijn, zeker met een krap budget is dit op langere termijn belangrijk, omdat je niet steeds nieuwe schoenen hoeft aan te schaffen.
Magnanni monks heb je wel voor onder de €200,-, monks vind ik het meest geschikt voor casual gebruik, neemt uiteraard niet weg dat ze ook bij een formele outfit niet misstaan...

Citaat
Welke kleuren/patronen raden jullie aan?

Lichte kleuren als roze, wit en lichtblauw zijn het meest gebruikelijk. Effen, gestreeft of wat dan ook is uiteraard afhankelijk van je jasje.

Citaat
Ik heb Andy's website over blazers gelezen en daarin wordt verteld dat ik moet zoeken naar klassieke navy blue met goudkleurige knoppen.

Niet doen. Goudkleurige knopen zijn ontzettend oubollig, een navy blazer i.c.m. gouden knopen is echt het meest oubollige kledingstuk wat ik me voor kan stellen om eerlijk te zijn.
Ga gewoon voor een navy jasje zonder goudkleurige knopen en misschien kun je nog een leuke pochet aanschaffen.

Magnanni/Praeses kun je wel kopen bij Van Arendonk, als je niet wenst te wachten op de uitverkoop zoals Rogier voorstelt.
Shirts heb je al een winkel voor gevonden lees ik.
Als ik naar je budget kijk, kun je het beste naar de Suit Supply gaan voor een jasje.

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2007, 21:02:14 »
Citaat van: "xerxes1358"
Hallo,

Welke schoenen kunnen hierbij? (modellen/kleuren aub, budget schoenen 100-150euro). EDIT na aanleiding van reactie van Rogier: dacht zelf aan van Lier/ van Bommel/ Bexely/ Loding.

ten eerste welcom xerxes1358!
Als je rekening met je budget wilt (moet) houden kun je beter nog even geduld hebben. Zoals meer SF-ers hier al aangeven begint de uitverkoop over een maand. Beter kun je de "echte uitverkoop" afwachten. Die begint ongeveer medio augustus. Dan zijn er zat schoenen voor de helft en minder in de aanbieding. De van Bommel-kwaliteiten koop je dan tussen de 80 en 100E. Zelfs C&J en Santoni tref je dan regelmatig voor ca 180 tot 250E aan. Als je voor C&J gaat wordt je kortstondige aankoopbevrediging gevolgt door jarenlang draagplezier. :wink:
succes!

Offline Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2007, 13:07:16 »
heb een paar bommel brogues en een paar floris van bommels met krokodillen leer. crocket &jones ed. wordt hier geloof ik heel erg aangehangen, maar van bommel biedt erg goede kwaliteit m.i. voor een prijs die voor iedereen op te brengen is. ik kan me voorstellen dat als je eenmaal de geneugten van een segment hoger hebt geproefd dat je dan niet meer terug wilt, maar om mee te beginnen is je budget en keuze voor bommel niet erg absurd. als je later groot bent kun je nog alle magnani's en C&J's en santoni's kopen die je wilt.

HotFudge

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2007, 11:59:06 »
vBommel zijn Zaakschoenen...

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2007, 12:11:16 »
ik zat al in spanning te wachten :)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2007, 12:40:15 »
VanBommel,
lijkt altijd of de schoenendoos er nog omheen zit.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2007, 12:40:24 »
Citaat van: "HotFudge"
Zoals een Opel Astra een Zaakauto is?
esus saves, George Nelson withdraws!

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2007, 12:43:29 »
Ford Mondeo
Renault Laguna
Skoda Octavia
Seat Leon
etc.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2007, 12:45:36 »
Citaat van: "Alboreto"

Volgens mij bedoelt HotFudge de sociëteit...  :roll:
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

HotFudge

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2007, 12:51:32 »
Citaat van: "Camiceria"
ik zat al in spanning te wachten :)

ben ik zo doorzichtig?  :lol:

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2007, 12:53:37 »
Citaat van: "Bogart"
Ford Mondeo
Renault Laguna
Skoda Octavia
Seat Leon
etc.

Wat is er mis met een Octavia ???   :wink:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2007, 12:56:10 »
Citaat van: "Peer Gynt"

Volgens mij bedoelt HotFudge de sociëteit...
Oh. Als ik een knor was had ik nog een (slap) excuus, maar ik ben burger. En verdwaald denk ik.

HotFudge

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2007, 13:01:41 »
Citaat van: "Peer Gynt"

Volgens mij bedoelt HotFudge de sociëteit...
Oh. Als ik een knor was had ik nog een (slap) excuus, maar ik ben burger. En verdwaald denk ik.

Waar was je Lid dan?

Offline xerxes1358

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2007, 13:25:24 »
Heren bedankt zover voor de reacties. Ik schaf 1 jasje aan bij Suit Supply, koop in de zomer dan nog een paar van Bommel/ Liertjes.

Ik denk dat ik ipv van 2 jasjes 1 jasje en 1 pak aanschaf.

Deze Ralph Laurens zijn nu in uitverkoop.

http://www.polo.com/product/index.jsp?productId=2051655

De 44 past me op zich perfect (mouw is misschien 2 cm te lang). Kosten: 500 euro. Is in Italie gemaakt. Ik ken de constructie echter niet. Zal ik er een bestellen (krijg relgematig bezoek uit de VS, verzending is geen punt dus).

Er bij bestel ik meteen een dress hoe.
http://www.polo.com/product/index.jsp?productId=2419020
of
http://www.polo.com/product/index.jsp?productId=2416651&cp=1760781.1815443&pageDisplay=family&pageType=family&int_nextBucket=0&totalProductsCount=24&pageCount=2&pageNum=1&SMR=1&int_prevBucket=-1

Kan ik hieronder bruine of zwarte schoenen dragen?

Verder aan de heren over de autoclub: neem de discussie svp mee naar de off topic sectie. Dit heeft niets te maken met mijn topic.

Offline Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2007, 13:31:48 »
Hoe weet je of dat allemaal wel goed zo past? Heb je het aangepast dan? Zou met pakken en jasjes heel erg opletten met online bestellen, een maatje x van merk y is anders dan maatje x van merk z...

HotFudge

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2007, 13:34:06 »
Kun je inderdaad misschien niet beter wachten tot je afgevallen bent tot je optimale gewicht en het dan aanschaffen? Zonde als je in november een te wijd jasje hebt...  :roll:

Offline xerxes1358

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2007, 13:37:00 »
Citaat
Hoe weet je of dat allemaal wel goed zo past? Heb je het aangepast dan? Zou met pakken en jasjes heel erg opletten met online bestellen, een maatje x van merk y is anders dan maatje x van merk z...

EDIT: om misverstand te voorkomen

Ik had de 44 van mijn neef vorige maand gepast.

Offline Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2007, 13:39:19 »
HotFudge doelt op het feit dat het pak over een halfjaar weleens véél te ruim kan zitten... niet vorige maand t.o.v. nu.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Offline xerxes1358

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 17 mei 2007, 13:41:38 »
Ik reageerde op vortex.

Offline Looking to improve

• Gebruiker
  • Once more, unto the breach...
    • Bekijk profiel
Re: Combinatie schoenen, jeans, shirts en blazers
« Reactie #27 Gepost op: 17 mei 2007, 13:55:09 »
Hallo,
[...]
Voor vrije dagen wil ik een donkere (eenvoudige) jean combineren met een polo en nette schoenen ipv sneakers. Welke schoenen kunnen hierbij? (modellen/kleuren aub, budget schoenen 100-150euro). EDIT na aanleiding van reactie van Rogier: dacht zelf aan van Lier/ van Bommel/ Bexely/ Loding.

Allereerst welkom!

Wat betreft je vraag aangaande schoenen, en dan specifiek modellen en kleuren. Ik denk dat je binnen je budget zo eenvoudig mogelijke schoenen moet zoeken. Ik kan je niet helpen met de merken binnen je budget, omdat ik zelf (inmiddels) in een totaal andere prijsklasse koop.

Zo eenvoudig mogelijke schoenen dus. Ik ga ervan uit dat de donkere (eenvoudige) spijkerbroek waar je het over hebt donkerblauw is. Dan zou ik zoeken naar een héél donkerbruine plain oxford:

Dit plaatje alléén ter illustratie van het model!

Wellicht dat je daarvoor kunt overwegen om je budget wat op te rekken. Dat geeft je de mogelijkheid om wat kwalitatief betere schoenen aan te schaffen, die je -als je de schoenen goed onderhoudt- op termijn zonder problemen onder een grijs of blauw pak kunt dragen. De Polo Benton captoe in het bruin kan bijvoorbeeld ook heel goed!

Daarnaast zou ik denken aan een derby, in een wat lichtere kleur bruin:

Staat wat sportiever en geeft je de mogelijkheden om met je schoenen ook wat te spelen en het totale beeld meer of minder casual te maken. Kleuren hier bijvoorbeeld een middenbruin of zelfs kastanjebruin/chestnut. Zie de plaatjes: de bovenste is kastanjebruin, de onderste middenbruin.

Volgende week maak ik een afspraak met shirtbyhand om mijn maat op te laten nemen en 2 of 3 shirts te laten maken. 1 shirt dient voor het uitgaan en 2 shirts wil ik makkelijk kunnen combineren met blazers (zie onder). Welke kleuren/patronen raden jullie aan. Trouwens zijn manchetten too much voor causual wear?

Het shirt dat je wilt laten maken voor het uitgaan kun je je helemaal op uitleven qua kleur en dessin. Zeker in combinatie met een eenvoudig jasje/blazer!

Voor de andere shirts denk ik dat het de moeite waard is om het simpel te houden, effen lichtblauw en een lichtblauwe streep. Wit is wellicht ook mogelijk, maar dan in een wat meer casual stof. Wat stofsoorten aangaat zitten er deelnemers op dit forum die daar veel beter over kunnen adviseren dan ik (mijn advies zal sowieso als 'behoudend' gezien worden  :) ). Qua kraag voor de 'nettere' shirts dnk ik dat vrijwel alle modellen wel kunnen, al zou ik niet direct voor een te grote spread gaan. Ik zou enkele manchetten kiezen, veel flexibeler inzetbaar en meer casual. Wat de ergens eerder genoemde 'Napolitaanse' manchetten betreft: zie mijn onderschrift!

Verder wil ik 2 blazers aanschaffen. Ik heb Andy's website over blazers gelezen en daarin wordt verteld dat ik moet zoeken naar klassieke navy blue met goudkleurige knoppen.

Goed dat je je breed georiënteerd hebt. Besef wel dat AskAndy zich vooral richt op een traditioneel Amerikaanse stijl! Ik denk dat een blazer (mét de metalen knopen, al hoeven die niet direct goudkleurig te zijn) één van de meest veelzijdige jasjes is die je in je kast kunt hebben hangen, wat anderen hier ook mogen denken van een blazer ("Oubollig" e.d.  :roll: ). Maar, waarom meteen twee? Eén blazer is voorlopig meer dan genoeg, en dan kun je ook een ander jasje aanschaffen. Dan heb je meteen méér mogelijkheden om te combineren. Denk aan een lichtbruin/beige/lichtgrijs, evtentueel linnen jasje.
Overigens, als je gelet op de commentaren toch terugdeinst voor metalen knopen, een effen blauw jasje is vrijwel net zo flexibel als een blazer. Wil je toch iets dat aan een blazer doet denken, overweg dan lichter gekleurde hoornen knopen.

Ik heb zelf nu een paar uitgezocht. Graag jullie mening hierover.

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,52972_Silverstone-Blazer-Super-110s-Wool-For-Men.html

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,53458_Southwick-Super-120s-Wool-Blazer-with-Gold-Crested-Buttons-For-Men.html

http://www.sierratradingpost.com/p/10018,48141_Corneliani-Super-110s-Worsted-Wool-Blazer-For-Men.html

En zouden jullie ook kunnen reageren op de kwaliteit van deze jasjes?

Waarom wil je jasjes van internet kopen? Ik krijg de indruk dat dit jouw eerste paar jasjes gaan zijn. Dan heb je er m.i. meer aan om dat in een winkel te doen, waar je kunt passen (!) en ze kunt laten vermaken. Misschien betaal je iets meer, maar Suitsupply heeft volgens velen hier best aardige mogelijkheden. Wat de kwaliteit van deze drie betreft, ik ken alleen Corneliani als merk, en hun spullen zijn over het algemeen prima.

Succes met je keuzes!

MtB
Anti:
-Chisel-toes (chiselfoob) en
-Napolitaanse manchetten

Offline Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 17 mei 2007, 14:31:43 »
Er bij bestel ik meteen een dress hoe.
:shock:  Die Ralph laat ook geen markt onaangeboord  :lol:

Online Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #29 Gepost op: 18 mei 2007, 13:49:56 »
Maarehm kan je wel bestellen bij polo.com ?
Volgens mij sturen zij niet naar NL of wel ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra