Er zijn inderdaad wel veel mooiere Berlutis verschenen op dit forum en andere.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Berluti? Als je de site naleest dan moet je na 15 keer dragen weer terug om de finish opnieuw aan te brengen voor een betere hechting. Waarom is dit voor ander merken niet het geval? De goodyear en norvegese modellen van Berluti vind ik wel de moeite overigens maar je moet naar Parijs of Londen om ze te kopen wat nu eenmaal voor mij niet haalbaar is om zo maar eens naar toe te gaan. Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit van Berluti? Niet het blake verhaal maar de goodyear en norvegese. Vermits de RTW door Stefanobi wordt gemaakt, ga ik ervan uit dat ze deze kwaliteit hebben?
Ik ben al langere tijd in het bezit van berluti en kan je zeggen dat het bijna pantoffeltjes zijn, nog passender dan bv. Santoni. qua pas comfort zijn ze bijna perfect en de patina is prachtig. "ze" luisteren wel erg nauw wanneer het gaat om onderhoud, je hoeft niet terug naar de winkel in Parijs voor een poetsbeurt oid [alhoewel het wellicht een goede reden zou kunnen zijn Parijs weer eens te bezoeken :-] het leder is dunner dan de Engelse tegenhanger, daardoor kwetsbaarder en vraagt daarom meer aandacht hetgeen resulteert in zeer regelmatig behandelen met goede ledercreme en na drogen uitpoetsen met linnen doek en zachteborstel : ze blinken weer als [bijna] nieuw en dat doen ze inmiddels al jaren [gebruik deze schoenen toch wel een aantal dagen per maand]
Wel altijd ! de passende schoenspanners gebruiken vanwege het dunne, kwetsbare leer waardoor de pasvorm sneller verloren kan gaan.
de RTW wordt m.i. inmiddels niet meer door Stefanobi gedaan, maar de bespoke zeer zeker niet, waarbij het verschil in materiaal niet eens zo groot is maar in [aangemeten]pasvorm zeer zeker wel.
imho mooier dan santoni of magnanni maar zijn dan ook beduidend duurder.
Ze zijn dan wel behoorlijk prijzig maar m.i. het geld meer dan waard, ook op termijn; onder voorbehoud van eerder genoemd onderhoud.