Auteur Topic: Shirt by Hand  (gelezen 64391 keer)

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Shirt by Hand
« Reactie #450 Gepost op: 14 januari 2012, 17:53:12 »
Wat ebosch zegt. Ik denk dat je in de prijscategorie 120-150e wel aardige mtm kan krijgen. Budget nog ietsje oprekken en voor 130 a 140 euro heb je bij Suitsupply een mooi shirt.
Simplicity is the ultimate form of sophistication

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #451 Gepost op: 14 januari 2012, 17:53:45 »
169 euries valt niet binnen het budget van max 125,- Ik ben nog beginnend SF'er (junior)

ik ben erg benieuwd naar de suggestie die wel binnen budget valt.

Het is maar 44 euro verschil, dat is een klein beetje doorsparen. Dat valt toch wel mee? Ik heb geen ervaring met andere shirtmakers dan Vanita dus mijn mening is een beetje gekleurd, maar ik kan je vertellen dat het de prijs meer dan waard is. Wat betreft RTW, dat is leuk en aardig, maar als je eenmaal aan de maatshirts bent geweest kom je er ook niet meer vanaf.
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #452 Gepost op: 14 januari 2012, 17:57:37 »
Mijn ervaring:
ik heb jaren confectie-overhemden (pret-a-porter, hier ook wel RTW genoemd) gedragen, duurder en minder duur. De "fit" was echter nooit goed. Ik ben niet lang (1,78 m), redelijk slank (maat 46 / jeans-waist-maat 30), maar boordmaat 42. Hierdoor zijn alle RTW-overhemden, zelfs met "slim fit" of "tailored fit" te wijd, met te lange mouwen.
Nu heb ik een aantal SbH overhemden. De fit is in ieder geval prima! De stoffen zijn echter niet geweldig, maar ik ben er blij mee, gezien de prijs/kwaliteit verhouding en, dus, dat ik nu overhemden heb die in ieder geval goed passen.
Conclusie: indien je RTW-overhemden kunt vinden die gewoon goed zitten, zou ik niet naar SbH gaan, of naar een andere firma met MTM-overhemden. Houd je dan gewoon bij confectie. Mocht je echter, zoals ik, ongelukkig zijn met de "fit" van confectie, dan kun je SbH overwegen, maar met jouw budget (E 100 - E 120) ben je waarschijnlijk elders beter.

Maat 46 jasje en dan boordmaat 42, dat is gek.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Ch. Ryder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #453 Gepost op: 14 januari 2012, 18:06:34 »
Dikke nek  :)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #454 Gepost op: 14 januari 2012, 18:12:31 »
Volgens mij ga je bij SuitSupply ook al snel richting de 150 euro als je een iets andere boord wil/andere stoffen..

Wat voor ander boord zou je willen, vraag ik me dan af. Mijn shirts van hun zijn gewoon 118 euro, en ik kon volgens mij gewoon uit alle stoffen kiezen. Zijn ze nou zoveel duurder geworden?

Charlie, men heeft doorgaans niet één shirt nodig, dus dat prijsverschil keer X is wel belangrijk om even mee te nemen. Al het hiervoor genoemde, beschouwende dat verwdrgr zelfgenoemd beginner is, is er eigenlijk maar één serieuze optie, te weten Suitsupply.

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #455 Gepost op: 14 januari 2012, 18:21:59 »
Om heel eerlijk te zijn heb ik geen SuSu maatwerk, maar de lange meneer van SuSu Den Haag zij mij dat ze begonnen bij 120€ maar dat je met 150€ in ieder geval goed zat aangezien er meestal wel iets bij op kwam..

"Wat voor ander boord zou je willen, vraag ik me dan af?"

Club collar natuurlijk helemaal hip op de Pitti volgens onze trendwatcher Sergio :wink:

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #456 Gepost op: 14 januari 2012, 18:25:37 »
Oh ja, die droegen de meisjes toch? :mrgreen:

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #457 Gepost op: 14 januari 2012, 18:45:02 »
[...] Wat betreft RTW, dat is leuk en aardig, maar als je eenmaal aan de maatshirts bent geweest kom je er ook niet meer vanaf.

Ik vraag me dat af. Ik sluit voor mezelf RTW zeker niet uit. Ben alleen te lui om een goed RTW-alternatief te vinden.
Zevenhonderdvier

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #458 Gepost op: 14 januari 2012, 19:15:19 »
Charlie, men heeft doorgaans niet één shirt nodig, dus dat prijsverschil keer X is wel belangrijk om even mee te nemen. Al het hiervoor genoemde, beschouwende dat verwdrgr zelfgenoemd beginner is, is er eigenlijk maar één serieuze optie, te weten Suitsupply.

Ja, het is wat duurder inderdaad, maargoed je hebt dan wel wat en ik kan me herinneren dat het bij Suit Supply nu niet altijd erg geslaagd is.

Ik vraag me dat af. Ik sluit voor mezelf RTW zeker niet uit. Ben alleen te lui om een goed RTW-alternatief te vinden.

Ik ook en daarmee gedwongen tot maatwerk. Maar je hoort dit luie knaapje niet klagen.

:mrgreen:
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #459 Gepost op: 14 januari 2012, 19:20:32 »
Je leest op elke pagina van dit topic hetzelfde....

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #460 Gepost op: 14 januari 2012, 19:23:20 »
Profuomo slim fit vind ik een prima RTW hemd.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
« Reactie #461 Gepost op: 14 januari 2012, 19:24:35 »
Ja, het is wat duurder inderdaad, maargoed je hebt dan wel wat..

Laatste shirtje bij SuSu was 126 met MOP knopen. Lijkt mij binnen budget en in de buurt van den haag kan je ook eenvoudig naar Bas of Marcel in Rotjeknor. Niets ten nadelen van de Denneweg.

Offline 427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
« Reactie #462 Gepost op: 14 januari 2012, 19:47:57 »
Gewoon luisteren naar Dae. Finamore FTW..

Volgens mij heeft Ettemadis in Den Haag ook RTW (gehad).

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #463 Gepost op: 14 januari 2012, 19:54:28 »
Profuomo slim fit vind ik een prima RTW hemd.

Die zien er zeker niet gek uit nee.

RTW shirts laten tailleren is ook een optie, als de standaard fit niet slank genoeg is.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #464 Gepost op: 14 januari 2012, 20:04:49 »
Gewoon luisteren naar Dae. Finamore FTW..

Ik ben een tijdje terug vreemd gegaan door een Isaia shirt te kopen, is vergelijkbaar wat betreft pasvorm en handwerk.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2012, 20:09:31 door bavb »
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline verwdrgr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #465 Gepost op: 14 januari 2012, 21:21:28 »
Finamore RTW vanaf 180,- lees ik (nog exoten sectie).  Finamore FTW ? FTW = ?

Ik wil op termijn alle oude shirts wegdoen dus het budget is inderdaad belangrijk. Ik ga beginnen met een test shirt van Suit Sup via mevr Eef. En dan 2 shirts van shirt by hand. Even kijken hoe het allemaal past en valt (na wassen). En dan later beslissen welke kant ik uitga. Ik heb een hekel aan het allegaartje aan shirts van verschillende merken, lengtes etc.

Ps: bas of marcel in rotterdam ?

Uiteindelijk komt het goed met me....... Het duurt alleen wat langer

Offline 427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
« Reactie #466 Gepost op: 14 januari 2012, 21:36:25 »
Ik ben een tijdje terug vreemd gegaan door een Isaia shirt te kopen, is vergelijkbaar wat betreft pasvorm en handwerk.
Ik heb het idee dat de mouwen van Isaia RTW wat korter zijn dan bij Finamore. Dat werkte voor mij niet.

Offline Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #467 Gepost op: 14 januari 2012, 21:59:37 »

Ps: bas of marcel in rotterdam ?

Van de SuSu maatwerk-afdeling in R'dam. Marcel heeft er een goed oog voor, zodat je niet met een slecht opgemeten shirt terugkomt. Kwaliteit van de kleermakers wisselt nogal per vestiging.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #468 Gepost op: 15 januari 2012, 11:35:32 »
Ik heb het idee dat de mouwen van Isaia RTW wat korter zijn dan bij Finamore. Dat werkte voor mij niet.

Ik heb het toevallig opgemeten van de week. Mouwlengte exact gelijk, echter de schouderbreedte valt een centimeter breder uit waardoor de mouw juist weer wat langer lijkt te vallen. Was hem eerst een paar keer, zodra krimp uitblijft maak ik hem korter.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline ibookje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #469 Gepost op: 15 januari 2012, 16:45:58 »
Finamore RTW is beter.

Je maat moet maar net matchen met de snit van Finamore.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #470 Gepost op: 26 januari 2012, 08:44:56 »
Ik wil op termijn alle oude shirts wegdoen dus het budget is inderdaad belangrijk. Ik ga beginnen met een test shirt van Suit Sup via mevr Eef. En dan 2 shirts van shirt by hand. Even kijken hoe het allemaal past en valt (na wassen).
Naar mijn smaak de juiste keuze...gewoon zelf uitzoeken,
(Eigen ervaring is een prima raadgever)

Citaat
En dan later beslissen welke kant ik uitga. Ik heb een hekel aan het allegaartje aan shirts van verschillende merken, lengtes etc.

Waarom heb je daar een hekel aan?
Heb zelf allerlei verschilende merken. Meeste RTW en wat MTM. Mij stoort het niet dat het allemaal verschillende merken zijn.
De z doet het regelmatig niet....

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #471 Gepost op: 26 januari 2012, 11:13:40 »
Verandering van spijs doet eten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors