Auteur Topic: Shirt by Hand  (gelezen 64391 keer)

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Shirt by Hand
« Reactie #450 Gepost op: 14 januari 2012, 17:53:12 »
Wat ebosch zegt. Ik denk dat je in de prijscategorie 120-150e wel aardige mtm kan krijgen. Budget nog ietsje oprekken en voor 130 a 140 euro heb je bij Suitsupply een mooi shirt.
Simplicity is the ultimate form of sophistication

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #451 Gepost op: 14 januari 2012, 17:53:45 »
169 euries valt niet binnen het budget van max 125,- Ik ben nog beginnend SF'er (junior)

ik ben erg benieuwd naar de suggestie die wel binnen budget valt.

Het is maar 44 euro verschil, dat is een klein beetje doorsparen. Dat valt toch wel mee? Ik heb geen ervaring met andere shirtmakers dan Vanita dus mijn mening is een beetje gekleurd, maar ik kan je vertellen dat het de prijs meer dan waard is. Wat betreft RTW, dat is leuk en aardig, maar als je eenmaal aan de maatshirts bent geweest kom je er ook niet meer vanaf.
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #452 Gepost op: 14 januari 2012, 17:57:37 »
Mijn ervaring:
ik heb jaren confectie-overhemden (pret-a-porter, hier ook wel RTW genoemd) gedragen, duurder en minder duur. De "fit" was echter nooit goed. Ik ben niet lang (1,78 m), redelijk slank (maat 46 / jeans-waist-maat 30), maar boordmaat 42. Hierdoor zijn alle RTW-overhemden, zelfs met "slim fit" of "tailored fit" te wijd, met te lange mouwen.
Nu heb ik een aantal SbH overhemden. De fit is in ieder geval prima! De stoffen zijn echter niet geweldig, maar ik ben er blij mee, gezien de prijs/kwaliteit verhouding en, dus, dat ik nu overhemden heb die in ieder geval goed passen.