Auteur Topic: Jacob Cohen  (gelezen 74753 keer)

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Jacob Cohen
« Reactie #720 Gepost op: 05 september 2010, 12:17:54 »
Nee, heb geen portemonnee.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #721 Gepost op: 05 september 2010, 12:33:01 »
Nee, heb geen portemonnee.

Van die rol biljetten dan ?  :mrgreen:

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
« Reactie #722 Gepost op: 05 september 2010, 12:49:20 »
Zoals Biturbo hierboven al opmerkte, dergelijke slijtage is bij pakken misschien nog aanvaardbaar maar niet bij spijkerbroeken. Jeans behoren sterk en stevig gemaakt te zijn, anders zijn het geen jeans.
Overigens zou ik nooit een (huis)sleutel in mijn achterzak doen. Dat lijkt me niet echt comfortabel...

Eens dat het bij een spijkerbroek niet zou mogen, maar mijn JC's zijn juist beduidend slijtvaster dan mijn Diesel- en Replayjeans. Vooral mijn JC in donkere Japanse denim houdt zich heel goed. Zo'n donkere, ongewassen stof is ook veel steviger dan een lichetere kleur is mijn ervaring.

Een platte huissleutel, geen bos, voel je niet zitten in je kontzak, in je steekzakken lijkt me dit juist niet comfortabel en je hebt daar juist kans dat hij door de dunne stof van de zakken prikt.
Her dress is up to waterline
Bitch is clearly borderline
Nose as white as Snow White's, in moonlight

Offline Haarlem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #723 Gepost op: 05 september 2010, 13:18:55 »
Ik heb hetzelfde gehad. Bij mijn slimfit scheurde de knie spontaan door... En zo strak zat hij nou ook weer niet... :-k
Dress for succes!

GSA

• Gast
« Reactie #724 Gepost op: 05 september 2010, 13:30:41 »
Bij mij gaan altijd de stiksels van de onderzijde van de rechter achterzak los. :-k
x2. Bij zakken die ik niet eens gebruik.

Offline Lauwe

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #725 Gepost op: 05 september 2010, 23:41:12 »
Mijn eerste JC is binnen.. Schitterend broekje. Besteld bij Bresci en binnen een week binnen tegen een strakke prijs.

Nu is hij wat aan de lange kant en wil ik hem laten inkorten. Ik draag er zowel nette schoenen met een 2cm hak onder als sneakers met een behoorlijk dunne zool.

Hoe bepaal ik de ideale lengte? En, gezien de toelopende pijp, doe ik er verstandig aan hem ook direct wat te laten versmallen?

Offline HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #726 Gepost op: 06 september 2010, 09:43:59 »
Wat maakt de hoogte van de hak uit? Het gaat er toch om hoe de broek óp de schoen valt?
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #727 Gepost op: 06 september 2010, 12:00:19 »
Sowieso eerst wassen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Houn

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #728 Gepost op: 01 oktober 2010, 15:50:15 »
Hallo,

heb niet zin om dit hele topic door te spitten, maar als ik zo snel lees wordt er nogal verschillend gesproken over de kwaliteit.

Ik heb vanmiddag ook een mooi JC zien liggen, donkerblauw van een soort fluwelenstof, €229,- maar ben nog met mezelf in beraad.
Hoe lang gaat zo'n broek ongeveer mee?
Draag normaal meestal Armani jeans en die bevallen goed. Dus welk spreekwoord gaat hier op, "never change a winning team" of "verandering van spijs doet eten".

Want wil niet miskoop doen, daarvoor vindt ik het bedrag vrij hoog, helemaal omdat je van andere merken ook een mooie broek kan kopen voor die prijs.

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #729 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:09:46 »
Met JC heb je zeker geen miskoop.

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #730 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:11:04 »
Van Jacob Cohën heb ik geen spijkerbroeken, maar omdat je over fluweel spreekt, heb je wellicht wat aan mijn ervaring met de normale katoenen broeken. Eén van de twee broeken, in een dikke twill, draag ik al een jaar of twee vrijwel wekelijks en de broek ziet er nog goed uit. Nagenoeg geen zichtbare slijtage, zoals een aantal hier is tegengekomen bij de jeans, en de broek draagt erg prettig. De andere broek, die ik ook een jaar of twee geleden heb gekocht, draag ik niet vaak vanwege het nogal zomerse kleurtje, maar ook die ziet er nog uitstekend uit. Kortom: ik heb goede ervaringen met de katoenen broeken van dit merk.

Offline oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
« Reactie #731 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:37:16 »
jeans (meerdere in bezit) waarvan 1 dunner  zomerexemplaar (620 comfort) de rest dikkere exemplaren (6 stuks 1x 688 de rest 620), wol (620)1 exemplaar, geen problemen. Ik weet dat er andere ervaringen zijn voor wat betreft slijtage, bijvoorbeeld door het dragen van sleutels in broekzakken.
Mijn eerste JC gekocht hier van een medeforumlid en die draag ik nog steeds, zonder slijtage.
Ik hou het voorlopig bij de jeans van JC, zolang het nog mag van m´n budget.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Offline Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #732 Gepost op: 01 oktober 2010, 17:42:57 »
Heb heel veel JC gedragen/gehad. Altijd goed, zowel jeans als bijvoorbeeld de flanel variant...

Gegroet!
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

Offline Houn

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #733 Gepost op: 06 oktober 2010, 14:54:03 »
Net in de pauze mijn eerste JC gekocht en moet zeggen dat ik er tevreden mee ben.

Heb hem alleen even gepast maar nog niet langdurig gedragen dus kan daar nog niks over zeggen, wat ik wel kan zeggen is dat de broek heerlijk ruikt.

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #734 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:01:59 »
de broek heerlijk ruikt.
waarnaar dan?
When you buy the best, you only cry once.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #735 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:05:45 »
Naar de AdP Magnolia Nobile van de oogverblindende italiaanse schoonheid die deze broek met de hand heeft genaaid :P

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #736 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:14:07 »
Carweau • couturier

Offline oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #737 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:20:18 »
Net in de pauze mijn eerste JC gekocht en moet zeggen dat ik er tevreden mee ben.

Heb hem alleen even gepast maar nog niet langdurig gedragen dus kan daar nog niks over zeggen, wat ik wel kan zeggen is dat de broek heerlijk ruikt.

Poede keuze... ben benieuwd naar specs in het "show hier je nieuwe aanwinst" topic....
Veel plezier er van.

(de geur van de JC is óók verslavend, net als het dragen van de broek......)

Offline oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #738 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:22:29 »
@Carwo, dit is toch niet je nieuwe (groene) broek hoop ik.... ;)

Ik weet het, is een broek van SuSu..... :mrgreen:

Online Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #739 Gepost op: 07 oktober 2010, 13:50:56 »
Heb ook meerdere Jacob Cohen broeken, waaronder jeans en (pima)katoen, maar herken geen van de klachten, ben er juist erg tevreden over. Zitten stevig in elkaar, mooie pasvorm en mooie details. Oudste jeans is nu een jaartje oud en erg veel gedragen. Nergens slijtage te bekennen, ondanks dat ik bij deze ook altijd m'n sleutels gewoon in m'n broekzak draag.
//

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #740 Gepost op: 07 oktober 2010, 15:03:34 »
Goh, al een jaar.. :mrgreen:

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #741 Gepost op: 07 oktober 2010, 15:16:34 »
Ruikt hij nog steeds lekker? ;)
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Online Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #742 Gepost op: 07 oktober 2010, 15:28:14 »
Goh, al een jaar.. :mrgreen:

Ik heb broeken gehad die dat niet haalde hoor ;)

Ruikt hij nog steeds lekker? ;)

Moet je bekennen dat ik er nog nooit bewust aan geroken heb!
//

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #743 Gepost op: 07 oktober 2010, 16:39:31 »
Moet je doen joh ;)
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Lauwe

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #744 Gepost op: 08 oktober 2010, 00:56:55 »
Sinds een maandje ook een JC in de kast hangen. 610 in effen donker blauw met 19cm pijpjes. 2 weken geleden een klein stukje in laten nemen bij de kleermaker.

Schitterende broek, prima pasvorm, mooie subtiele details, voelt en oogt erg stevig.

De 2e staat dan ook alweer in bestelling.. Zelfde model in effen donker bruin. Zal t.z.t. wel even een update doen in het "aanwinsten" topic.

Offline oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #745 Gepost op: 08 oktober 2010, 13:12:14 »
bewust een 610? ik vraag dit omdat er nu ook de 622 is en die zit in de taille als een 620 maar heeft het model van de 610 (dus lager in de taille en 19cm pijpjes).
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2010, 13:35:37 door oxfordstreet »

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #746 Gepost op: 08 oktober 2010, 13:26:30 »
of 688.

Offline oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #747 Gepost op: 08 oktober 2010, 13:34:56 »
klopt Bogart, die bedoelde ik ook ipv de 610...... de 610 zit wat hoger in de taille maar heeft de 620 pijpjes en de 688 zit wat hoger in de taille en die heeft 19 cm pijpjes en de 622 heeft de taille van de 620 en de pijpjes van de 688

pffffff wat een gedoe haha

Offline Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #748 Gepost op: 13 oktober 2010, 21:17:29 »
Had in het verleden een stuk of 10 jacobs maar ik vind de kwaliteit niet al te denderend, zeker niet als je de volle retailprijs betaalt.

Sommige broeken lubberen gewoon uit, gaan dan helemaal los zitten bij de kont. Andere broeken krijgen opeens pluisjes (net alsof je ergens bent blijven hangen). Ook al gehad dat de broek gaat slijten bij de knieën.

Owja ik heb geen sleutel oid in mijn broekzakken en schuur ook bijna nooit ergens tegenaan. Ik ben wel tevreden over de pasvorm maar die broeken gaan absoluut niet lang mee!

Als iemand anders nog een goede jeans weet (low-waist / 19cm pijpjes / knopengulp / mooie washing) houd ik me aanbevolen!

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #749 Gepost op: 13 oktober 2010, 21:22:38 »
(...)
Als iemand anders nog een goede jeans weet (low-waist / 19cm pijpjes / knopengulp / mooie washing) houd ik me aanbevolen!

Hier toevallig recent een super skinny (staat gelijk aan een normale slanke jeans in Europa... ](*,), moest ook nog eens een maat kleiner hebben dan ik normaal draag...) 501's aangeschaft. Bevallen echt fantastisch goed. Zitten heerlijk en hebben (zeker in de donkere kleuren) een mooie sophisticated look. Het is misschien niet het meest exclusieve maar wel praktisch, mooi en kwalitatief in orde.