Auteur Topic: Peacoat  (gelezen 25257 keer)

Offline Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: Peacoat
« Reactie #90 Gepost op: 25 december 2009, 12:55:33 »
Hmm Blue Label heeft nog wat opstart problemen; mijn jas was er snel, maar andere spulletjes laten nog op hun wachten.
Respect the beard

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 25 december 2009, 13:18:21 »
Daar geloof ik dus helemaal niets van ik heb twee weken na Rogier die jas besteld.Nee de kapitein van de m.s Miranda die vaart tussen Harwich en de haven van Scheveningen zal wel niet bekend zijn met een scheeps GPS.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 25 december 2009, 13:35:41 »
Die jas van jou is dichter bij the White cliffs of Dover dan de Scheveningse visafslag.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 26 december 2009, 15:49:31 »
Lekker warm een jas.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 26 december 2009, 15:50:13 »
Ja, nu moet je binnen blijven.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline DM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 27 december 2009, 00:23:02 »
Russisch ontwerper van skater-kleding in Brooklyn ontworp een peacoat, die ik uiteindelijk in een Zweedse internetstore heb gekocht. Merk: Mishka, merendeel van de collectie is spuuglelijk, maar deze is mooi en apart. De lichtgrijze voor mij, zwart met rode accenten is dan weer een stapje te ver.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 27 december 2009, 11:10:55 »
Op het model staat hij wel mooi, sloop het klaverblad er af.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #97 Gepost op: 18 oktober 2010, 11:12:20 »
Zag dat de H&M een peacoat in de verkoop had. Ook de Suitsupply heeft er een in het licht bruin. Nu zat ik te denken: waar is de peacoat oorspronkelijk van gemaakt? Wat voor stof? Ik kan mij herinneren dat Rogier er een heeft laten maken in groene moleskin, maar dat lijkt mij te gevoelig (maar wel mooi) voor waar de jas eigenlijk voor bedoeld was. Volgens mij is het een mariniersjas namelijk. Ik heb wel interesse in een echte peacoat namelijk.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 18 oktober 2010, 11:22:17 »
Volgens The Fairchild Encyclopedia of Menswear: 'coarse, heavy wool in navy blue'. 'Pea' komt van het Nederlandse 'pij'; Van Dale geeft niet meer dan 'grove wollen stof'. Bij 'pijjekker' staat 'van grof duffel'. Duffel: 'dikke wollen stof met lang haardek' (weer Van Dale).
Zevenhonderdvier

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 18 oktober 2010, 11:32:58 »
Dus van oudsher moet een peacoat van een grove, dikke, donkerblauwe wol zijn. Dat is wat ik me er ook bij voorstelde. Staat er ook nog bij wat voor knopen er origineel op zaten C.?
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 18 oktober 2010, 11:45:12 »
Dus van oudsher moet een peacoat van een grove, dikke, donkerblauwe wol zijn. Dat is wat ik me er ook bij voorstelde. Staat er ook nog bij wat voor knopen er origineel op zaten C.?

Met een ankertje erop, google maar op; peacoat buttons: http://www.google.nl/images?hl=nl&q=peacoat+buttons&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=vxa8TLihM8-eOurRnLkJ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=3&ved=0CDgQsAQwAg&biw=1400&bih=935

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 18 oktober 2010, 11:51:35 »
Ja maar zijn ze van hoorn, metaal of plastic?
-Das Kapital (1867)

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 18 oktober 2010, 12:06:03 »

'[...] with six or eight large, flat buttons etched with an anchor emblem.' Materiaal staat er niet bij.

(Ik zou er gewoon donkerbruine hoornen op zetten.)
Zevenhonderdvier

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 18 oktober 2010, 12:14:04 »
Ja daar denk ik ook aan C. Nu nog eventjes bedenken of ik er gewoon eentje RTW wil of dat ik hem laat maken bij Narci & Sergio.
-Das Kapital (1867)

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 18 oktober 2010, 12:14:58 »
Geld zat die MMorley  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 18 oktober 2010, 12:22:06 »
Naw, ik heb alleen een waslijst met dingen die ik wil hebben. Uiteindelijk koop ik heel wat minder :mrgreen:
-Das Kapital (1867)

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 18 oktober 2010, 12:30:57 »
Ja ik wil ook al een jaar een moleskin broek maar het komt er maar niet van!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 18 oktober 2010, 12:50:49 »
Die vallen ook best tegen in prijs :P
-Das Kapital (1867)

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 18 oktober 2010, 13:02:36 »
Als je voor de MtM optie gaat, ben je dan niet aan de late kant? Levertijd, etc.

Ik draag al een jaar of drie een exemplaar van H&M en die bevalt goed, geen rommel. Pasvorm laat iets te wensen over, maar niet zodanig dat ik het laat aanpassen.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 18 oktober 2010, 13:29:32 »
Als je voor de MtM optie gaat, ben je dan niet aan de late kant? Levertijd, etc.

Ik draag al een jaar of drie een exemplaar van H&M en die bevalt goed, geen rommel. Pasvorm laat iets te wensen over, maar niet zodanig dat ik het laat aanpassen.
Vanita is altijd wel snel gelukkig, maar dat is inderdaad een van de redenen (de ander is het geld) om 'gewoon' RTW te gaan.
Burberry heeft ook nog wel een mooie:
http://www.burberry.eu/fcp/product/clothing-accessories/coats-&-outerwear/military-wool-pea-coat/10000012038?colour=black&lastcategoryurl=true
Ik vind 1000 euro voor een peacoat wel erg aan de prijs hoor. Daar heb ik ook MTM voor.
-Das Kapital (1867)

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 02 januari 2011, 22:43:27 »
Vandaag de Polo Ralph Lauren Academy Pea Coat een maatje te groot aangehad, ze hadden hem helaas niet in mijn maat. Vond de kwaliteit van de stof prima, maar de plastic knopen vielen erg tegen, net als de vrij rommelige en weinig bijzonder afwerking. De fit was ook kort en niet echt afkledend.

Ik ga dadelijk de Schott Slim Fit Peacoat eens bekijken, hopen dat dat wat aardiger is. Op papier lijkt het prima: strakke fit, metalen knopen, 24 oz. wol...

De laatste foto komt van Unbashedly Prep.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 02 januari 2011, 22:46:08 »
Ga naar Frank's hebben ze alle merken zo'n beetje: http://www.frankssports.com/Search.aspx?k=pea+coat

Offline Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 02 januari 2011, 23:05:28 »
Ik heb er recent ééntje van Barbour aangeschaft. Ook een aanrader.

Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 02 januari 2011, 23:51:09 »
Die Schott Slim Fit ziet er goed uit Advocatus! Ben benieuwd naar je bevindingen.
Simplicity is the ultimate form of sophistication

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 03 januari 2011, 19:19:45 »
De Barbour pea coat in actie (ManofKent@SF.net)

-Das Kapital (1867)

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 03 januari 2011, 19:21:05 »
Je bent snel Morley. Mooie peacoat.
Zevenhonderdvier

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 03 januari 2011, 19:21:42 »
Goed voorbeeld,....ik zeg; doen!!  :lol:

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 03 januari 2011, 19:30:32 »
Net twee andere noodzakelijke aanschaffen gedaan en ik verwacht binnenkort een belletje van Alfred Sargent. Eventjes kijken hoe erg de financiële schade wordt over twee weken.

Ik werd persoonlijk niet bijzonder warm van de Barbour pea coat zoals afgebeeld door MoK. Het is misschien die grijze baard van hem, maar ik vond het een beetje een oude mannen jas. (Carwo: of is het oude-mannen-jas of zelfs oudemannenjas?)
-Das Kapital (1867)

Online DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 03 januari 2011, 19:39:40 »
Het lijkt ook wel of er niet bepaald een model in zit, het model van de Schott peacoat lijkt mij dan wel weer iets.

Stiekem wacht ik toch op Gusto's Borrelli!