Een aantal weken geleden groene Cordwainer oxfords aangeschaft bij Monfrance aan het OLV-plein in Maastricht. Had ze in de etalage zien staan en was wel te spreken over het kleurverloop bij de neus en de "subtiele" brogueing. Alvorens ze te kopen even Stijlforum bekeken, om te zien of er wat over op stond.
Wel een grappig gesprek met de verkoopster daar:
"Ja,ze worden goed verkocht, populair model.. Ze worden in Engeland gemaakt."
"Oh, ik had Cordwainer even gegoogled en kwam op cordwainer.es, een Spaanse site. Daar stond dat ze in
Spanje werden gemaakt of iets van die strekking."
"Nee nee, ze komen toch echt uit Engeland."
Ach ja, ik kom daar voor de schoenen en niet voor de verkoopster, maar ik vind dat je als verkoopster toch wel dient te weten (ik ga uit van het goede in de mens en dus een vergissing), waar je producten vandaan komen.
Na een aantal weken er regelmatig op lopen kan ik zeggen dat ik tevreden ben met mijn aankoop. Het leer was eerst wat stug, maar nu aanmerkelijk soepeler. De schoenen behouden overigens goed hun vorm (met dank aan de spannertjes

) Loopcomfort is goed, voorzover ik dat als redelijke schoenenleek kan beoordelen. Ze voelen in ieder geval een stuk beter (zachter aan de voet, meer steun) dan mijn Boss schoenen van dezelfde prijs, ongeveer 200 euro.
Foto's komen eraan, kan ze even niet vinden, mijn laptop is nogal een chaos sinds ie gecrasht en geherinstalleerd is.