Auteur Topic: Overjas  (gelezen 25008 keer)

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
Re: Overjas
« Reactie #90 Gepost op: 08 september 2010, 10:49:49 »
Ik denk dat dat wel kan hoor. Met name hoe donker de kleur van de overjas is zal bepalend zijn. Een 'camel' kleur is bijvoorbeeld heel erg aanwezig.

Ik neem aan dat je dit vraagt vanwege een nieuwe aanschaf. Sowieso zou ik gewoon je pak dragen voor het passen en kan je ook gelijk de kleur zien. In de winkel zelf kan je uiteraard ook de kleuren combineren.

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 08 september 2010, 11:24:44 »
Vinden jullie dat een bruine overjas kan over een donkerblauw/zwart pak?

Moet kunnen.
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 08 september 2010, 12:42:33 »
Vinden jullie dat een bruine overjas kan over een donkerblauw/zwart pak?

Beter van niet. Of, soms wel en soms niet.
Maar ook:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23738555-we-wear-brown-in-town-to-avoid-shame-of-looking-like-a-banker.do
Het is maar hoe je het bekijkt..

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 08 september 2010, 12:57:44 »
Ik wis niet dat Rinus een bankier was of is.

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 08 september 2010, 14:47:44 »
Had vernoemen dat G&H ook nog een aantal leuke overjasjes in de winkel heeft liggen, wellicht zijn die ook de moeite waard?
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 11 september 2010, 15:55:49 »
Vandaag in Amsterdam gekeken voor een overjas. Van Burberry London had ik een zeer mooie jas aan maar lengte vond ik persoonlijk te lang, net over de knie.

Ik vroeg me af of er bepaalde 'regels' zijn omtrent de lengte van de jas?

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 11 september 2010, 16:20:35 »
In principe is een overjas net over de knie. In deze tijd waarin iedereen met zijn eigen auto, of met het openbaar vervoer gaat, is dat onnodig en zelfs onhandig. Net boven de knie is dan makkelijker. Dit is ook nog wat modieuzer.

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 12 september 2010, 00:25:28 »
Wat MMorley zegt klinkt aannemelijk, maar ik zou (zeker bij een overjas) gewoon in de spiegel kijken. Staat het, dan is het goed. Sommige modellen lenen zich namelijk niet voor een 'modieuze' lengte.
60 percent of the time, it works every time.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Houd SF schoon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 12 september 2010, 09:50:18 »
Wat mooi staat, is ook wel afhankelijk van de eigen (lichaams)lengte; iemand met een klein postuur wordt kleiner met een jas over de knie, etc.
A lavŕ ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 12 september 2010, 10:12:34 »
Pat, je moet even bij Pauw gaan kijken naar de Caruso jas, dan ben je meteen klaar met zoeken ;-)
The man with style, is the man who can smile

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 12 september 2010, 10:37:22 »
Heb die jas aangehad inderdaad, maar ze krijgen nog twee modellen volgende week waaronder een DB. Daar wacht ik nog even op.

Offline Soprano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 05 oktober 2010, 15:12:46 »

Bedoel je deze jas, Avvocato?

Offline St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:46:34 »
Mijn zoektocht naar een tijdloze overjas is gestart, graag uw opinie over deze donkerblauwe cashmere-wool jas.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Houd SF schoon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:47:32 »
Dat is vrij tijdloos denk ik, zowel vorm, kleur als materiaal.
A lavŕ ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:49:22 »
Inderdaad, simpel klassiek model. Over de stof is weinig te zeggen op deze foto. Weet niet of dit een foto van jezelf is maar de mouwen mogen zeker langer.

Zelf heb ik een dergelijke jas laten maken, momenteel in productie.

Offline St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:50:28 »
Is er op de pasvorm iets aan te merken, ik ben het inderdaad op beeld, en inderdaad moeten de mouwen een cm langer.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:51:46 »
Pasvorm ziet er goed uit. Je hebt wel wat plooien op de mouw.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:53:03 »
Fraai. Ik ben daar ook mee bezig eigenlijk, zoektocht naar een tijdloze overjas. Ben dus benieuwd naar jouw eisen/voorkeuren en budget, leuk om te volgen.
Denk dat het voor mijzelf vooralsnog bij orienteren blijft, er staan nog zoveel meer zaken op het wensenlijstje die meer prioriteit hebben

edit: mouwen mogen tot op over de pols, zodat ook het shirtmanchet bedekt is. Een overjas is vooral functioneel, dus beschermend tegen kou en eventueel een plotselinge regenbui.

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:57:17 »
en inderdaad moeten de mouwen een cm langer.

Vijf. Zie Dirk.
Carweau • couturier

Offline St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:57:57 »
De mouwen zijn bij de bovenarmen wat te wijd, gezien het feit het een confectie jas betreft is het niet gemakkelijk dit naderhand aan te passen.

Ik heb vervolgens de cashmere versie van SuSu aangepast, in lengte maat maar vind dit erg 'kinderlijk' staan.

Offline St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:00:39 »
Fraai. Ik ben daar ook mee bezig eigenlijk, zoektocht naar een tijdloze overjas. Ben dus benieuwd naar jouw eisen/voorkeuren en budget, leuk om te volgen.
Denk dat het voor mijzelf vooralsnog bij orienteren blijft, er staan nog zoveel meer zaken op het wensenlijstje die meer prioriteit hebben

edit: mouwen mogen tot op over de pols, zodat ook het shirtmanchet bedekt is. Een overjas is vooral functioneel, dus beschermend tegen kou en eventueel een plotselinge regenbui.

budget gaat tot 550 euro, de eerste jas past hier op een paar euro in, de SuSu versie zit op 399.
Mijn eisen zijn: diep donkerblauw, tijdloos (dus geen hippe narrow-lapels.

Offline St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:02:08 »
Vijf. Zie Dirk.

5 erbij gaat bij de eerste niet lukken, er zit nog max 2 in... misschien moet ik toch aan de jas-op-maat? maar dat gaat qua budget niet passen vrees ik.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:04:21 »
Ah, duidelijk. Heb je een lengtemaat geprobeerd bij SuSu? Ik denk dat de mouwen van de jas op deze foto niet voldoende zijn uit te leggen.
edit: je was me voor over het uitleggen van de mouw

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:07:33 »
5 erbij gaat bij de eerste niet lukken, er zit nog max 2 in... misschien moet ik toch aan de jas-op-maat? maar dat gaat qua budget niet passen vrees ik.

Twee lijkt krap. Mijn praktische eis is dat ze een stukje over de rand van je handschoenen moeten vallen om daar een tochtkier te voorkomen.
Carweau • couturier

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:12:17 »
Twee lijkt krap. Mijn praktische eis is dat ze een stukje over de rand van je handschoenen moeten vallen om daar een tochtkier te voorkomen.
Hele goede suggestie. Is MTM Suitsupply niks? Cae nam laatst met mij een paar mooie stoffen door voor degelijke prijzen.

Offline St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:19:15 »
Ik heb zelf geen ervaring met Suitsupply behalve de dassen en losse broeken. En dus ook niet met Suitsupply MTM. Valt dit binnen het budget en is het kwalitatief goed (genoeg) ? of is de stap naar een Vanita jas vanaf dit punt nog maar klein ?

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:24:52 »
Ik heb zelf geen ervaring met Suitsupply behalve de dassen en losse broeken. En dus ook niet met Suitsupply MTM. Valt dit binnen het budget en is het kwalitatief goed (genoeg) ? of is de stap naar een Vanita jas vanaf dit punt nog maar klein ?
Financieel gezien is die stap niet klein, in kwaliteit en keuzemogelijkheden ook niet: bij Vanita is gewoonweg veel meer mogelijk, maar dan moet je je bestedingsruimte wel even naar boven bijstellen ;-)

Offline Confrčre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:25:34 »
Je hebt wel wat plooien op de mouw.

Sleeve pitch moet aangepast worden (oftewel mouwkop draaien).
Bij plakpakken redelijk makkelijk te corrigeren, bij ongeplakt ook wel, maar dat is het lastiger.

Of ze een correctie aan de mouwkop bij SuSu doen betwijfel ik... Ze lijken vooral gericht op productie maken als het gaat om hun vermaakwerk.

Zitten trouwens toch werkende knoopsgaten bij die SuSu jassen? Maakt mooi verlengen wel lastiger natuurlijk. Inkorten via mouwkop kan wel, maar of verlengen kan weet ik niet (nooit laten doen, en wellicht weinig extra stof).

Eens dat het net een stukje over de handschoenen moet vallen.

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:31:09 »
Zoals Dirk al zei: de financiele sprong is vrij fors. Suitsupply koopt voor het maatwerk restant partijen stoffen in, of in ieder geval kopen zij stoffen in grote hoeveelheden in. Vanita heeft geen stoffen op voorraad en moet dus altijd bij de stoffenleverancier per order bestellen. Je hebt bij Vanita dus veel meer mogelijkheden, maar het is ook gewoon veel duurder. Vanita heeft bovendien als pluspunt dat je veel meer 'modellen' kan kiezen dan bij Suitsupply. Chesterfield, double-breasted, lage knoopsluiting, hoge knoopsluiting, andere pockets, you name it. Ik denk dat je bij Suitsupply een goede 650 euro kwijt bent voor een degelijke cashmere-wool overjas en bij Vanita wel een 1000 euro. Beste is om eventjes contact op te nemen.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:33:13 »
Voor 800 heb je trouwens wel prachtige, zware wolletjes bij Vanita, als het niet perse cashmere hoeft te zijn. Mooie structuur en zacht.