http://www.newroyalfashions.nl/opening_index.htmlOver deze club vond ik een oud topic dat verzand was in discussies over Oger, dus bij deze een nieuwe poging. Het gaat om een Thaise kleermaker die de wereld rondreist met een team kleermakers (degene die mij hielp was een Indiër of een Pakistaan). Vervolgens laten ze de kleding maken in Thailand en het wordt vervolgens opgestuurd.
Ik heb bij deze firma twee shirts en een pak laten maken. Over de pasvorm van de broek en de shirts ben ik erg tevreden, ze hebben me erg goed opgemeten en de broek en de shirts zitten als gegoten.
Er vallen me een paar dingen op aan het design van het jasje: de zakken zijn open, de mouwknoopsgaten zijn dicht, en het is niet bepaald slank gesneden (wat ik wel heb gevraagd). Ook zijn de revers op hun breedste punt 8 (!) cm breed, terwijl ik expliciet heb gevraagd naar smalle revers van 5 cm. De kleermaker zei toen dat 4 cm standaard was. Misschien had hij het over inches, maar dit was dus niet helemaal de bedoeling.
De revers vind ik ietwat ouderwets, de lijn waarop de revers aan de kraag gehecht zijn loopt mij te stijl omhoog, zoals je bij pakken uit de jaren '70 ziet:
Als iemand me meer kan vertellen over de geschiedenis en het doel van dit specifieke aspect van de revers, dan hoor ik dat graag! Misschien zit er een idee achter, dat vergelijkbaar is met de scherpe punten van je shirt-kraag als je een wat boller hoofd hebt (zoals ik op mijn schouders heb zitten).
Ik ben ook niet zo tevreden over het stofje dat ik zelf heb uitgekozen. Ik merk dat ik niet de kennis heb om zelf een geschikte stof uit te kiezen. Ik dacht dat ik een van de donkerste stoffen, tegen het midnight-blue aan, had gekozen maar het is nu een beetje een glimmend pak geworden. Ik hoop dat dit er met de tijd vanaf gaat.
Ook over de prijs valt wat te zeggen: ze hebben enorm goedkope aanbiedingen, maar dat gaat wel over de meest goedkope stoffen. Enigszins normale stoffen worden al een stuk duurder. Ik was uiteindelijk voor deze combi €494 kwijt, en had daar uiteraard ook een extra broek bij.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met New Royal Fashions!