Auteur Topic: [Foto's] Levensloop van onze schoenen  (gelezen 44739 keer)

Offline f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
« Reactie #90 Gepost op: 26 oktober 2006, 23:48:10 »
Citaat van: "Camiceria"
misschien zou je het eens moeten proberen

Inderdaad...  :lol:  Daarna even een behandelingetje met saphir shampoo en ze zijn weer als nieuw  8)

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
« Reactie #91 Gepost op: 27 oktober 2006, 11:35:42 »
Voor:

Na:

en:

Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 27 oktober 2006, 13:40:03 »
Mooie post. Is trouwens perfecte kleur bij spijkerbroek!

En toch valt me een ding op: Santoni maakt superslanke, elegante leesten. Tot dat je ze ingelopen hebt. Dan raakt de vorm uit het verband. (in dit geval heel goed te zien bij je linker schoen in de buurt van de kleine teen) De schoenen worden aan de buitenkant als het ware uitgedeukt. Alsof er teveel rek in het leer zit.  Daardoor verdwijnt de harmonie tussen de schoen en de (meestal vrij puntige) neus .
Zie ik dit verkeerd? :?:

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 27 oktober 2006, 14:25:57 »
Citaat van: "cypripedium"

En toch valt me een ding op: Santoni maakt superslanke, elegante leesten. Tot dat je ze ingelopen hebt. Dan raakt de vorm uit het verband. (in dit geval heel goed te zien bij je linker schoen in de buurt van de kleine teen) De schoenen worden aan de buitenkant als het ware uitgedeukt. Alsof er teveel rek in het leer zit.  Daardoor verdwijnt de harmonie tussen de schoen en de (meestal vrij puntige) neus .

Wees blij dat ze zich aanpassen aan je voet :roll:  :wink:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Jason

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: 27 oktober 2006, 14:53:53 »
Bij mij rekken ze ook uit bij mijn kleine teen, ipv hem in het gareel te houden. Verpest idd de vorm van de leest een beetje..

Offline Guillaume

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 27 oktober 2006, 15:27:38 »
Voor:

Na:

en:

Rendenbachzooltje?
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 27 oktober 2006, 15:44:10 »
Citaat van: "Lex"

Aanpassen aan de voet is zelfs een vereiste bij kwaliteitsschoenen.
Dan wel op een manier dat een zekere vormvastheid en elegantie behouden blijft, toch? Ik heb dit verschijnsel bij EG, C&J en zelfs bij vB en vL nog nooit gezien. (Met een deel van de voet naast de zool lopen ziet eruit als op een lekke band fietsen.)

Offline Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 27 oktober 2006, 17:43:17 »
Wat ook een rol kan spelen is dat dit paar van suede is. Dat rekt meer dan kalfsleer heb ik begrepen.
esus saves, George Nelson withdraws!

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 27 oktober 2006, 18:07:17 »
Citaat van: "Lex"

Aanpassen aan de voet is zelfs een vereiste bij kwaliteitsschoenen.
Dan wel op een manier dat een zekere vormvastheid en elegantie behouden blijft, toch? Ik heb dit verschijnsel bij EG, C&J en zelfs bij vB en vL nog nooit gezien. (Met een deel van de voet naast de zool lopen ziet eruit als op een lekke band fietsen.)

Ik heb juist bij vB dat mijn teen pijn blijft doen en bij Santoni vind ik het juist heerlijk dat het leer soepel/dun genoeg is om mijn teen de ruimte te geven..

Overigens is dit, zoals Alboreto al zegt, suede leer wat altijd meer rekt/lubbert dan normaal leer...

de vraag is dus of de leest dan niet te smal is, maar dit heeft naar mijn weten niks met een merk te maken... (behalve dan dat santoni vrij smal is 8) )
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 27 oktober 2006, 18:09:40 »
Daarbij loop ik heel erg naar buiten -> waardoor ik bijna 'leun' op die buitenkanten van de schoenen.

Ik koop ook iedere 3 maanden ongeveer een nieuw paar all-stars want daar sta ik na die tijd aan een kan op de grond. Zal daar dit weekend eens een fotootje van maken. Je komt niet meer bij...

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 27 oktober 2006, 19:13:54 »
Citaat van: "Alboreto"
Wat ook een rol kan spelen is dat dit paar van suede is. Dat rekt meer dan kalfsleer heb ik begrepen.
Precies.

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 27 oktober 2006, 20:17:21 »
Citaat van: "gusto napolitano"
Precies.

waardoor komt dat?

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 27 oktober 2006, 20:56:17 »
Citaat van: "gusto napolitano"
Precies.

waardoor komt dat?
Ik zou dat niet weten Cypripedium maar begrijp dat de schoenen van Camicera meer als normaal aantal loop uren heeft gehad.Daar kan het wellicht ook aan liggen.Draag zelf ook dezelfde als Camicera maar die zien er nog zo uit als vier jaar geleden toen ik ze had gekocht.Ben ook van mening dat het niet iets is wat speciaal bij Santoni voorkomt.

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 27 oktober 2006, 22:09:51 »
Okido,
tis dus normaal bij suede. Ik heb geen hoge suede schoen maar vind jullie model wel erg mooi. Vooral de kleur spreekt me aan.
Ik denk eraan om bij Sir Max deze http://www.sirmax.nl/Carmina.php carmina te kopen. Of toch even rondkijken naar santoni?
Ik zal wel zien. (het begeren is net zo mooi als het hebben  :wink: )

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #104 Gepost op: 27 oktober 2006, 23:52:31 »
De vormvastheid van een schoen hangt van heel veel zaken af, het gebruikte leer maar ook sterk de maakwijze. Goodyear houdt beter vorm van Blake en Norvegese is soms zelfs wat onverzettelijk ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Napoleon

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 28 oktober 2006, 14:18:32 »
Daarbij loop ik heel erg naar buiten -> waardoor ik bijna 'leun' op die buitenkanten van de schoenen.

Ik koop ook iedere 3 maanden ongeveer een nieuw paar all-stars want daar sta ik na die tijd aan een kan op de grond. Zal daar dit weekend eens een fotootje van maken. Je komt niet meer bij...
moet je even langs de podotherapeut, heb ik altijd gehad bij hockeyschoenen, die lui hebben een fantastisch zooltje gemaakt waar ik 2 jaar op heb gelopen. nu loop ik weer 'recht' op mn schoenen. zooltje is overigens wel kostbaar

Offline Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
« Reactie #106 Gepost op: 01 november 2006, 13:23:03 »
Mijn 10 jaar oude Momo design by Dribbling.

Had ze naar de schoenmaker gebracht. Die dacht dood leuk ik leg er een rubbere zool onder. Was zo pissed op hem. Vroeg hem of hij wel liefde voor zijn vak had en of hij de zool asap eraf kon halen. Hij reageerde erop met. " Ze zien er toch mooi uit zo". Mijn schoen had een zool van bijna 1cm dik. Leek wel een schoen van Scapino. Deze man zouden ze stil laten verdwijnen uit de samenleving.  
Heb hem toen naar andere schoenmaker gebracht die met al zijn kunde en liefde voor het vak de onkunde van die andere te herstellen. Binnenkort krijgen ze weer een opknapbeurt.

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 01 november 2006, 15:29:23 »
Citaat van: "Harm"
Deze man zouden ze stil laten verdwijnen uit de samenleving.  

Als jij zo bot mag zijn over deze beste man mag ik het ook wel, toch? Wat een foeilelijke schoenen!
size=9]"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner[/size]

Offline Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
« Reactie #108 Gepost op: 01 november 2006, 15:34:05 »
Citaat van: "Merlino"
Citaat van: "Harm"
Deze man zouden ze stil laten verdwijnen uit de samenleving.  

Als jij zo bot mag zijn over deze beste man mag ik het ook wel, toch? Wat een foeilelijke schoenen!

Dat mag. Iedere zijn of haar vrije mening.

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 01 november 2006, 17:13:11 »
Wat is er zo bijzonder aan?

Offline Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 03 november 2006, 18:26:11 »
Okido,
tis dus normaal bij suede. Ik heb geen hoge suede schoen maar vind jullie model wel erg mooi. Vooral de kleur spreekt me aan.
Ik denk eraan om bij Sir Max deze http://www.sirmax.nl/Carmina.php carmina te kopen. Of toch even rondkijken naar santoni?
Die heb ik. Ik kan ze je echt aanraden. Goodyear gemaakt, ze lopen echt heel fijn en ik vind de leest ook erg mooi. Jammer dat ze 4 ipv 3 veterogen hebben, waardoor ze wat hoog ogen. Ze hebben ook heel mooie cordovan Chukka boots, maar daar betaal je veel meer voor. Deze waren toen ik ze kocht tegen de 340 geloof ik.
esus saves, George Nelson withdraws!

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 03 november 2006, 19:14:04 »
Okido,
Die heb ik. Ik kan ze je echt aanraden. Goodyear gemaakt, ze lopen echt heel fijn en ik vind de leest ook erg mooi. Jammer dat ze 4 ipv 3 veterogen hebben, waardoor ze wat hoog ogen. Ze hebben ook heel mooie cordovan Chukka boots, maar daar betaal je veel meer voor. Deze waren toen ik ze kocht tegen de 340 geloof ik.

Dankjewel, Alboreto! ik zal er binnenkort nog eens naar kijken. Het voordeel van meer vetergaten is, dat je de schoen nauwkeuriger op de wreef kunt strikken. :D

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 05 november 2006, 04:32:32 »
Ik heb mijn Santoni's weer op de proef gesteld vanavond! ben benieuwd of ik morgen even vrolijk ben als nu  8)

Offline yves

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santon-iep iep iep
« Reactie #113 Gepost op: 05 november 2006, 16:58:29 »
Ik heb model 6126 van Santoni en heb de na  1aar rechterhak moeten laten repareren wegens beginnen met iep iep iep, beetje later iepkraak iepkraak en toen hak los.....Blijkbaar was er binnenin iets aan stuk...
Nieuwe collectie StefanoBi gisteren gezien bij Helsen en ze zijn inderdaad zeer mooi...

Huey

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: 09 november 2006, 18:42:44 »
Ik heb mijn Santoni's weer op de proef gesteld vanavond! ben benieuwd of ik morgen even vrolijk ben als nu  8)

En? Wat is het nieuws :P

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 09 november 2006, 19:34:28 »
nou t was redelijk pijnlijk maar ik heb het zelf weer helemaal opgelost!!! Veel biervlekken gewoon met een beetje water eruit geschrobd en daarna behandeld met suede shampoo -> dit weekend moet het geen probleem zijn; sta met Berlioz op de Luxury Lifestyle Fair dus dat wordt om de 5 minuten even bij laten poetsen ;)

Offline Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 08 januari 2007, 15:29:19 »
Om dit topic niet in de vergetelheid te laten raken en om een belofte in te lossen plaats ik 2 foto's van mijn C&J's.

Cliveden
Nieuw, 29-12-05

1 jaar dragen (2-3 keer per week), 08-01-07

Wel wat kreukels her en der, maar niet storend. De kleur vind ik er zelf mooier op geworden naarmate de tijd vorderde. Binnenwerk z.g.a.n. Zool kan ook nog wel een tijd mee denk ik, alleen het rubbertje in de hak (zwaluwstaartje) zal ik moeten laten vervangen binnenkort.

Camberley
Nieuw, 02-07-06

halfjaar dragen (2-3 keer per week), 08-01-07

Eigenlijk geen storende zaken. Kreukel is te verwaarlozen, zolen nog helemaal goed (gebogen geleng ziet er stukken mooier uit dan de rechte zool van de Cliveden). Binnenwerk z.g.a.n.

"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #117 Gepost op: 08 januari 2007, 16:34:37 »
Netjes hoor, houd je ze regelmatig bij of knap je ze eens in de zoveel tijd op?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 08 januari 2007, 16:39:24 »
Citaat van: "Timothy"
Netjes hoor, houd je ze regelmatig bij of knap je ze eens in de zoveel tijd op?

Ik ben erg zuinig op m'n schoenen; Al met al is het toch een behoorlijke investering (die ik graag heb gedaan). Vind het zonde om ze te verwaarlozen.

De suéde schoenen borstel ik zo nu en dan even met een rubberen borsteltje, en spuit ze ongeveer na een draagbeurt of 10 even in met een suéde spray. Als ik een vlekje of beschadiging zie in het suéde dan poets ik dat er zo gauw er gelegenheid is uit met het borsteltje.

M'n gladleren schoenen poets ik na 15 keer dragen denk ik, of als ik zie dat het nodig is. Dan gaan de veters eruit en poets ik ze simpel met blanke Saphir en een oude molton. Uitpoetsen doe ik met een schoon stukje oude molton en een borstel voor een beetje glans.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Offline Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 08 januari 2007, 18:25:51 »
Zien er nog prima uit Peer!
Stemt rechts en haalt links in