Auteur Topic: [Foto's] Levensloop van onze schoenen  (gelezen 44739 keer)

Offline Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
« Reactie #150 Gepost op: 08 mei 2007, 23:10:44 »
Ik ben het ook volledig met Huey eens. De laatste tijd schaf ik alleen nog C&J aan, waarbij ik met name zoek naar modellen op de 348 leest. Bij C&J is m.i. de prijs/kwaliteit verhouding het best.

Zoals ook in een ander topic aangegeven heb ik het helemaal gehad met Santoni, de kwaliteit staat niet in verhouding tot de prijs en ik vind dat de schoen momenteel behoorlijk 'gehyped' wordt.
Stemt rechts en haalt links in

Offline Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 08 mei 2007, 23:58:08 »
Hoe bedoel je? Wordt er veel reclame voor gemaakt? Laatst wel een itempje in Boulevard trouwens. Moet ik daaraan denken? Het aantal mensen dat bereid is 400 euro of meer te betalen voor een paar schoenen is denk ik kleiner dan wij als fijnproevers geneigd zijn aan te nemen.
esus saves, George Nelson withdraws!

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #152 Gepost op: 09 mei 2007, 07:34:25 »
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Jim"
Met die vouwen in Santoni heb ik zelf ook ervaring, is vaak het gevolg van de verkeerde maat(te groot of te breed).
Ik kocht in het verleden mijn Santoni's bij zo'n bekende pakkenzaak waar geen verstand van zaken is op het gebied van schoenen.
Zonde van mijn geld geweest!
Toen ik bij Eduard van Sir Max terecht kwam was dat afgelopen.
Waar heb je de schoenen gekocht?

Die ervaring heb ik zelf ook!
De juiste maat is erg belangrijk voor een mooi verloop van de breuklijnen.
En toch ben ik van mening dat je bij EG voor 700 Euro veel meer kwaliteit krijgt dan bij Santoni.

Absoluut helemaal 300% mee eens!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 09 mei 2007, 09:42:44 »
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "foto010101"
De schoen zoals weergegeven op de foto, is dit met de spanner erin?

Jah, er zit een schoenspanner in.

Dan vraag ik me ook af of deze wel voldoende vult op die plek. Mijn schoenen met spanners er in staan dan veel "strakker".

Helemaal mee eens. Bij een goed vullende spanner kan er niet zo'n vouw in zitten.

Offline Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 09 mei 2007, 09:51:37 »
Citaat van: "Danny"

Dat is nieuw voor mij... volgens mij kan je geen schoenen op aanvraag laten maken bij Crockett and Jones...

Jawel dat kan zeker wel, dat staat o.a. vermeld op de Franse web site van C&J.

Dat kan alleen in Parijs. De winkel in Parijs verkoopt Crockett and Jones shoes uit de Handgrade en Benchgrade collectie. De MTO en MTM schoenen worden echter gemaakt door Dimitri in Parijs... en niet in de Crockett and Jones fabriek in Northampton.

Offline Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 09 mei 2007, 12:36:39 »
MTO kan wel degelijk bij Sir Max, een vriend van mij heeft dat al eens gedaan. Qua prijs is het dan te vergelijken met Edward Green en dat lijkt mij gunstiger omdat je dan toch meer mogelijkheden hebt. Eduard adviseerde dat dan ook, maar mijn vriend wilde toch een Crockett & Jones omdat hij daar goede ervaring mee had en een beetje conservatief is.

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 09 mei 2007, 12:37:23 »

Dat is nieuw voor mij... volgens mij kan je geen schoenen op aanvraag laten maken bij Crockett and Jones...

Jawel dat kan zeker wel, dat staat o.a. vermeld op de Franse web site van C&J.

Dat kan alleen in Parijs. De winkel in Parijs verkoopt Crockett and Jones shoes uit de Handgrade en Benchgrade collectie. De MTO en MTM schoenen worden echter gemaakt door Dimitri in Parijs... en niet in de Crockett and Jones fabriek in Northampton.

Dat klopt jah, Dimitri en C&J werken samen. Heeft Dimitri niet een aantal leesten voor C&J ontworpen?

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: 26 mei 2007, 19:08:25 »
(Geplaatst: Di 08 Mei, 2007 18:49)
Hallo,

Ik heb afgelopen zondag voor de eerste keer mijn Santoni schoenen aangetrokken. Die avond vielen er een paar kleine regendruppeltjes, niets bijzonders eigenlijk. De volgende ochtend zag ik een rond plekje op de neus van mijn Santoni, precies waar een waterdruppel had gezeten de vorige avond. Dit plekje blijkt echter niet meer te verwijderen!

Ik ben bang dat het hier gaat om het beruchte blaasjesprobleem van Santoni. Ik heb o.a. geborsteld, maar het plekje blijft er maar zitten. Ongelooflijk dat een klein druppeltje dit kan veroorzaken, laat staan wat een flinke regenbui zou kunnen veroorzaken! Ik vind het erg vreemd dat zoiets idioots gebeurt met een schoen van 700 euro :evil:. Zie de foto hieronder.

Verder vind ik dat het leer vrij snel al craqueler vertoont op het breekpunt. Aan de schoenspanners (Seeadler) zal het zeker niet liggen. Zie de tweede foto hieronder.

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.

(Geplaatst: Di 08 Mei, 2007 20:01)
Ik heb de schoenen bij Manwood gekocht. Eduard heeft mij later verteld dat er een heel klein beetje te veel ruimte was bij de wreef, misschien verklaart dat de plooi. Hij had het er over om een klein inlegzooltje te plaatsen zodat de wreef beter opgevuld wordt. Misschien moet ik dat dan maar meteen laten doen!

Ik blijf het wel vreemd vinden dat zulke plooien zich al na één middagje hebben gevormd. De schoenspanner vult de schoen trouwens prima op: slechts de punt van de schoen wordt niet opgevuld, maar dat is normaal.

Ik heb de schoenen perfect onderhouden met Medaille d'Or producten, daar zal het zeker niet aan liggen. Verder was dit de eerste keer dat ik erop gelopen heb.

Hallo foto010101,

Ik vind het een reden om terug te gaan. Het gaat niet aan om schoenen à €700 te verkopen welke plm. 12 uur nadat je ze voor het eerst inloopt er zo slecht uitzien. Dat moet je met de verkoper redelijkerwijs kunnen oplossen in mijn beleving.

Als de maat goed is zou ik geneigd zijn te twijfelen aan de kwaliteit van het gebruikte leer. Zelfs bij schoenen van Van Lier en  Van Bommel (waar ik mee ben begonnen) kan ik me niet herinneren zulke extensieve schade te zijn tegengekomen.

Zelf gebruik ik de Medaille d'Or lijn 1x per week. Omdat er verschillende producten in de handel zijn heb ik hieronder een afbeelding toegevoegd:

Ik draag mijn schoenen ook als het regent. Wellicht ten overvloede: ik verwijder alle vuil en vocht direct nadat ik thuis kom. Daarvoor gebruik ik een zachte doek. Daarna zet ik de schoen in de spanners. Belangrijk is dat je ze laat drogen op kamertemperatuur. Om de vorming van breuklijnen zoveel mogelijk tegen te gaan smeer ik ze in met wat van de kleurloze variant uit de Medaille d'Or lijn. Dat doe ik als de schoenen nog 'warm' zijn, tenzij het buiten regent. Hieronder foto's die ik recent heb genomen van de Belgrave:

De schoenen zijn 9 weken oud en worden 1-2x per week gedragen.

Groeten,
Don

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: 03 juni 2008, 21:25:07 »
En ongeveer een jaar later:

Groeten,
Don

Offline MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 03 juni 2008, 21:55:06 »
Zien er goed uit.

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 03 juni 2008, 21:57:45 »
Volgens mij heb je ze nog niet laten verzolen of wel?

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: 03 juni 2008, 22:07:17 »

Nee, ik draag ze 1-2x per week en verzolen is inderdaad nog niet nodig.

Groeten,
Don

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 03 juni 2008, 22:09:41 »
Citaat van: "Don"

Nee, ik draag ze 1-2x per week en verzolen is inderdaad nog niet nodig.

Groeten,
Don

Ik was vergeten te zeggen dat ze er nog goed uit zien. Mijn C&J Tetbury zien er na één jaar (1-2x per week) ook nog zeer goed uit.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 03 juni 2008, 22:22:58 »
Bedankt voor de foto's, Don. Schoenen zien er goed uit. (Mis alleen een beetje poets op de zoolranden en hakken...)
Zevenhonderdvier

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #164 Gepost op: 03 juni 2008, 22:42:06 »
Zien er inderdaad nog goed uit, krijg wel het idee dat het zoolleer kurkdroog en wat schilferig is. Klopt dat?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: 03 juni 2008, 23:13:39 »
Zien er inderdaad nog goed uit, krijg wel het idee dat het zoolleer kurkdroog en wat schilferig is. Klopt dat?

Ja, ik heb een tijdje een Colonil product op de onderkant gesmeerd, maar kon daaruit niet afleiden dat er een wezenlijke verbetering optrad.

Ik houd me aanbevolen voor suggesties.

Groeten,
Don

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: 03 juni 2008, 23:16:32 »
Ik ben het vaker tegengekomen, alleen nog nooit verholpen. Vaak is het zoolleer in dat geval gewoon té droog. Bij verzoling met goed leer laten verzolen is tot nu toe de enige "oplossing" geweest.

Vanità - modern tailors

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: 03 juni 2008, 23:23:43 »
Ik ben het vaker tegengekomen, alleen nog nooit verholpen. Vaak is het zoolleer in dat geval gewoon té droog. Bij verzoling met goed leer laten verzolen is tot nu toe de enige "oplossing" geweest.

Daar lijkt het wel op. Ik ben meer gesteld op de ademende kwaliteiten van een onbehandelde zool dan één of twee maanden extra levensduur door elke porie van het leer helemaal dicht te smeren, maar dat is een persoonlijke keuze.

Groeten,
Don

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: 03 juni 2008, 23:31:27 »
Citaat van: "Don"

Daar lijkt het wel op. Ik ben meer gesteld op de ademende kwaliteiten van een onbehandelde zool dan één of twee maanden extra levensduur door elke porie van het leer helemaal dicht te smeren, maar dat is een persoonlijke keuze.

Groeten,
Don

Ik gebruik ook geen producten op mijn zolen (meer). Vond het niets toevoegen.

Denk dat je gewoon "pech" hebt gehad dat je een paar hebt met wat droger zoolleer.

Vanità - modern tailors

Offline DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: 04 juni 2008, 08:29:09 »
Mooi patina op de neus Don, zijn ze vaak gepoetst?

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: 04 juni 2008, 08:57:53 »
Citaat van: "DaanL"
Mooi patina op de neus Don, zijn ze vaak gepoetst?

Ik gebruik tweewekelijks Crème Superieur van The Royal Treatment. Soms wat vaker, als ik denk dat het nodig is. Echter nooit vaker dan éénmaal per week.

Qua voorkeur voor producten begin ik te neigen van Saphir, wat ik voor mijn andere schoenen gebruik, naar The Royal Treatment.

Groeten,
Don

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: 16 juni 2008, 00:38:54 »
De schoen van Santoni die hieronder afgebeeld staat heb ik gekocht in december 2006. Wellicht is het interessant om eens te laten zien hoe een blake zich houdt na 1,5 jaar. De schoen wordt alleen in de lente en de zomer gedragen, maar dat lijkt me geen grote verrassing.

Nieuw:

Na 1,5 jaar:

De oplettende kijker ziet dat ik in de loop van de tijd iets minder geïnteresseerd ben geraakt in het behouden van het 'gevlamde' uiterlijk. Qua leest vind ik de schoen al opvallend genoeg zoals de kleur nu is.

Groeten,
Don

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #172 Gepost op: 16 juni 2008, 09:03:22 »
Ik vind ze er nog OK uit zien Don. Het patina is ook erg goed.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: 16 juni 2008, 11:00:16 »
Inderdaad, ik zou er zelf tevreden mee zijn. Heb je ze in genoemde periodes regelmatig (2x per week) gedragen?

Offline DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: 16 juni 2008, 12:39:25 »
Zien er nog goed uit Don!

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: 16 juni 2008, 16:46:30 »
Citaat van: "Timothy"
Ik vind ze er nog OK uit zien Don. Het patina is ook erg goed.

Inderdaad, ik zou er zelf tevreden mee zijn. Heb je ze in genoemde periodes regelmatig (2x per week) gedragen?

Citaat van: "DaanL"
Zien er nog goed uit Don!

Dank. Ik denk dat ik schoenen zo langzamerhand mooier ga vinden als ze wat ouder zijn. Vooral bij het paar van Crockett & Jones dat ik hierboven liet zien is het patina een stuk beter dan tijdens de aanschaf.

De monks draag ik 1-2x per week, maar eigenlijk alleen bij goed weer. Met Hollandse seizoenen betekent dat dat ze ook wel eens een weekje worden overgeslagen, maar tot nu toe ben ik tevreden over de levensduur van de schoenen.

Groeten,
Don

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #176 Gepost op: 16 juni 2008, 18:50:48 »
Don, geen last van de welbekende 'blaasjes'  ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: 16 juni 2008, 19:31:02 »
Citaat van: "Timothy"
Don, geen last van de welbekende 'blaasjes'  ?

Nee. Wellicht dat de kwaliteit van de gebruikte huid cq. het verwerkingsproces niet voor alle Santoni-schoenen van dezelfde kwaliteit zijn, gezien de ervaring van anderen op dit forum.

Groeten,
Don

Offline MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: 16 juli 2008, 16:25:52 »
Hier een foto van de neuskreukeltjes van mijn C&J albanys na ongeveer 160 uren dragen --> 20 keer 8 uren.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: 16 juli 2008, 16:34:00 »
Is toch niks ernstigs? Normale vervorming lijkt mij.