Auteur Topic: Mouw- en pijplengte  (gelezen 14396 keer)

Offline fdstudent

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mouw- en pijplengte
« Reactie #120 Gepost op: 06 oktober 2008, 18:08:27 »
Ik ben zelf vrij slank het jasje van mijn pak is normaal gesneden niet extreem slank. Is het een optie om mijn broek te laten versmallen hierboven werd verteld dat ik misschien naar 21 cm moest gaan, of is de verhouding dan zoek?

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #121 Gepost op: 06 oktober 2008, 18:24:24 »
Het hele verhaal van "oh je moet echt xx cm hebben" is zwaar overrated. Het is zeer persoonlijk en daarnaast ook sterk door mode beïnvloed. Wat van belang is dat het bij je past. Qua figuur en het doel dat je er mee hebt. Wanneer je stevige bovenbenen hebt is het absoluut af te raden om met een voetwijdte van 18 of 19 cm rond te lopen, dan verleg je de aandacht juist naar je bovenbenen.

Het beste dat je kunt doen is wat foto's plaatsen zodat het 't beoordelen is voor jouw figuur en een goede kleermaker bezoeken welke je kan helpen met het maken van de beslissing.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Dr Funkenstein

• Gebruiker
  • The Original Dr Shade
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 07 oktober 2008, 09:30:53 »
Lengtes en breedtes zijn zo afhankelijk van het figuur. Als je aan een broek gaat lopen kloten, dan moeten de verhoudingen kloppen. Niet enkel een stuk broekspijp eraf knippen en een omslagje maken, maar in de winkel laten opmeten, kijken of je het wel staat. Bovendien hangt het ook af van het soort stof waar de broek (pantalon?) van is gemaakt. Bovendien, als je benen hebt als heipalen, dan is het idd net een legging. 18 cm is erg smal, maar kan, afhankelijk van je lengte, omvang van je ingeslike voetbal. Bovendien moeten de schoenen er ook bij passen. Kortom, precies laten afmeten en vooral kijken of het wel bij je past. Het beste effect geeft dit pas met maatwerk of semi-maatwerk / extreem verstelwerk.
bailed but cuffed and indicted enter the arena as I take center stage the lights set low and the night has come of age I'm fishing with my boat and I'm fishing for trout mix the Bass Ale with the Guiness Stout fishing for a line inside my brain

Offline michelp

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 28 januari 2010, 15:36:45 »
Dit is al een vrij oud topic, maar probeer het hier toch even.

Ik heb een broek en deze heeft een pijplengte van 19 cm.
Graag wil ik het smaller hebben omdat mijn benen vrij slank zijn. Zelf zat ik te denken om de pijpen naar 18cm te brengen. Wordt dan vanaf de knie de broek een cm ingenomen of in zijn totaal? Ik denk namelijk dat er vanaf de bovenkant ook wel wat af mag, hoeveel cm zou ongeveer de breedte moeten zijn van een broek bij een pijplengte van 18cm?

Hier bij mij in de buurt zit een kleermaker maar door zijn gebrekkig Nederlands is er al één broek van mij verpest, heeft iemand suggesties wat betreft een kleermaker?(Oost Nederland)

alvast dank!

*edit: spelfout

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 28 januari 2010, 15:52:30 »
Pijpwijdte, uiteraard. En verder kan je kiezen of er vanaf de knie wordt ingenomen. En met dat laatste kan ik je helaas niet helpen.
This, madame, is Versailles.

Offline Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: 28 januari 2010, 18:05:10 »
Hier bij mij in de buurt zit een kleermaker maar door zijn gebrekkig Nederlands is er al één broek van mij verpest, heeft iemand suggesties wat betreft een kleermaker?(Oost Nederland)

Ik heb toevallig vandaag een broek van mij naar de Suit Supply gebracht. Wordt dan gewoon gedaan door de kleermaker die daar zit. Heb bij mij de piijpwijdte, bovenbeenwijdte en de bovenkant wat aan laten passen. 34 euro totaal volgens mij.

Offline worstcase

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.maegpai.com
« Reactie #126 Gepost op: 08 maart 2010, 17:17:03 »