Mooi; specs?
Prachtige gevarieerde collectie . Komt het door de foto dat het lijkt of de schoenen vrij veel plooien?
Ik ben dan ook gezegend met een erg hoge wreef. Verder heb ik het idee dat schoenen met een patroon dat uit grote stukken leer bestaat (bijvoorbeeld wholecuts) meer plooien dan schoenen met een patroon waarin veel stukken leer verbonden zijn. In het laatste geval zou ik verwachten dat de verbindingen tussen de verschillende stukken leer als "scharnierpunten" dienen en zo plooien voorkomen. Ik ben wel benieuwd of andere heren dezelfde mening zijn toegedaan / vergelijkbare ervaringen hebben.
Verder heb ik het idee dat schoenen met een patroon dat uit grote stukken leer bestaat (bijvoorbeeld wholecuts) meer plooien dan schoenen met een patroon waarin veel stukken leer verbonden zijn. In het laatste geval zou ik verwachten dat de verbindingen tussen de verschillende stukken leer als "scharnierpunten" dienen en zo plooien voorkomen. Ik ben wel benieuwd of andere heren dezelfde mening zijn toegedaan / vergelijkbare ervaringen hebben.
Schoenen met aan toe-cap of wing-tip plooien niet noodzakelijkerwijze minder maar camoufleren de plooien beter. Op een glad stuk leer vallen de plooien gewoon meer op.
Ik bedenk me nu dat ik dit eigenlijk proefondervindelijk moet kunnen nagaan. Ik heb twee paar Santoni's op dezelfde leest, waarvan één een wholecut en de ander voorzien van een toe cap. Zal ze eens naast elkaar bekijken.
De hoeveelheid plooien is denk ik afhankelijk van combinatie van kwalitatief goed leer, goede fit en goed passende spanners.
Ben benieuwd, kun je wellicht ook wat vergelijkende foto's posten?
Kijk, de wholecut lijkt inderdaad gewoon meer te plooien.