Auteur Topic: [Fotoshoot] Schoenen  (gelezen 91811 keer)

Offline patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Fotoshoot] Schoenen
« Reactie #1080 Gepost op: 01 februari 2012, 10:32:22 »
Dank heren!

Mooi; specs?

Bovenste rij: 2x santoni
Middelste rij vlnr: Shipton & Henneage (per leone), Sutor mantellassi (per leone), van Bommel
Onderste rij vlnr: Magnanni, Santoni, Magnanni
Ik doe niet aan mode

Offline Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1081 Gepost op: 18 februari 2012, 15:29:11 »
Mijn collectie:

Boven (vlnr): Officine Creative, Bestetti, Santoni, Magnanni
Beneden (vlnr): Santoni, Corthay, Bestetti, Magnanni, Bestetti

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1082 Gepost op: 18 februari 2012, 15:49:06 »
Fraai stelletje 8)
The man with style, is the man who can smile

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #1083 Gepost op: 18 februari 2012, 16:18:37 »
Inderdaad erg mooi!
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1084 Gepost op: 18 februari 2012, 17:07:44 »
Die zwarte monk is net nieuw, of niet?
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Offline Sutor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1085 Gepost op: 19 februari 2012, 23:11:55 »
jaloersmakende collectie Daze!
met name de corthays  :-({|=

Offline Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
« Reactie #1086 Gepost op: 20 februari 2012, 09:16:33 »
Fraaie collectie Daze, met name de bi-matiere Corthay !!  =D>
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2009 - Sneaker John Lobb
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2011 - Oxford Paolo Scafora

Offline badje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1087 Gepost op: 22 februari 2012, 00:00:13 »
Prachtige gevarieerde collectie  :-({|=. Komt het door de foto dat het lijkt of de schoenen vrij veel plooien?

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #1088 Gepost op: 22 februari 2012, 00:07:54 »
Prachtige gevarieerde collectie  :-({|=. Komt het door de foto dat het lijkt of de schoenen vrij veel plooien?

Alleen de zwarte bestetti monk niet (nieuw) en de Corthay niet (beste leest?, ;-)  )
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1089 Gepost op: 22 februari 2012, 08:17:13 »
Valt alleen echt op bij die oudere Bestetti monks en Santoni oxfords in de onderste rij IMO. Die hebben behoorlijke plooien terwijl ze op spanners staan.

Offline Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1090 Gepost op: 22 februari 2012, 22:26:04 »
Dank voor de complimenten gents.

Zeneize, de zwarte Bestetti monks zijn inderdaad nieuw en dienen nog ingelopen te worden. Hetzelfde geldt voor de taupe Magnanni's.

badje, bij sommige paren zie je inderdaad redelijk wat plooien. Ik ben dan ook gezegend met een erg hoge wreef. Verder heb ik het idee dat schoenen met een patroon dat uit grote stukken leer bestaat (bijvoorbeeld wholecuts) meer plooien dan schoenen met een patroon waarin veel stukken leer verbonden zijn. In het laatste geval zou ik verwachten dat de verbindingen tussen de verschillende stukken leer als "scharnierpunten" dienen en zo plooien voorkomen. Ik ben wel benieuwd of andere heren dezelfde mening zijn toegedaan / vergelijkbare ervaringen hebben.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1091 Gepost op: 22 februari 2012, 23:29:09 »
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen (ook bij hoge wreven). Mijn monks plooien veel meer dan mijn captoe oxfords (zelfde leest en maat). Nu hebben monks ook geen veterlijst; dat zal ook schelen.
Zevenhonderdvier

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1092 Gepost op: 22 februari 2012, 23:42:15 »
Mooie Corthays Daze.

Ik ben dan ook gezegend met een erg hoge wreef. Verder heb ik het idee dat schoenen met een patroon dat uit grote stukken leer bestaat (bijvoorbeeld wholecuts) meer plooien dan schoenen met een patroon waarin veel stukken leer verbonden zijn. In het laatste geval zou ik verwachten dat de verbindingen tussen de verschillende stukken leer als "scharnierpunten" dienen en zo plooien voorkomen. Ik ben wel benieuwd of andere heren dezelfde mening zijn toegedaan / vergelijkbare ervaringen hebben.

Schoenen met aan toe-cap of wing-tip plooien niet noodzakelijkerwijze minder maar camoufleren de plooien beter. Op een glad stuk leer vallen de plooien gewoon meer op. Als je hoge wreven hebt plooien je schoenen overigens juist minder dan wanneer je lage wreven hebt omdat de schoen meer 'gevuld' is. Bij mensen met een lage wreef is er meer ruinte tussen het bovenleer van de schoen en de voet waardoor het leer bij het afwikkelen meer 'gevouwen' wordt. De zool 'strekt' bij het afwikkelen en het bovenleer wordt naar zich zelf 'toegevouwen'. Hoe meer 'overtollig' (niet tegen je voet aanzittend) bovenleer er is des te meer plooien ontstaan.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2012, 23:46:19 door Chris »

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1093 Gepost op: 22 februari 2012, 23:48:37 »
Mijn hoge wreven lopen vrij abrupt af; dat zorgt voor golvende plooien in plaats van 'gevulde' schoenen. Helaas.
Zevenhonderdvier

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1094 Gepost op: 23 februari 2012, 08:49:39 »
Punten van de geplooide schoenen lijken op de foto wat meer omhoog te staan. Schijn bedriegt waarschijnlijk, maar misschien zouden spanners in een (half) maatje groter wat meer effect sorteren.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1095 Gepost op: 23 februari 2012, 10:09:20 »
Verder heb ik het idee dat schoenen met een patroon dat uit grote stukken leer bestaat (bijvoorbeeld wholecuts) meer plooien dan schoenen met een patroon waarin veel stukken leer verbonden zijn. In het laatste geval zou ik verwachten dat de verbindingen tussen de verschillende stukken leer als "scharnierpunten" dienen en zo plooien voorkomen. Ik ben wel benieuwd of andere heren dezelfde mening zijn toegedaan / vergelijkbare ervaringen hebben.

Schoenen met aan toe-cap of wing-tip plooien niet noodzakelijkerwijze minder maar camoufleren de plooien beter. Op een glad stuk leer vallen de plooien gewoon meer op.

Toch kan ik de stelling van Daze wel onderschrijven. Het leer zal bij het buigen van nature denk ik ook zoeken naar het punt met het minste weerstand waar het kan buigen. Als het op een bepaald punt wordt onderbroken, hóeft het niet te plooien.

Ik bedenk me nu dat ik dit eigenlijk proefondervindelijk moet kunnen nagaan. Ik heb twee paar Santoni's op dezelfde leest, waarvan één een wholecut en de ander voorzien van een toe cap. Zal ze eens naast elkaar bekijken.

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1096 Gepost op: 23 februari 2012, 10:31:16 »
Ook een hoge wreef, niet of nauwelijks last van plooien, ook niet bij schoenen van 10 jaar oud of ouder, ook niet bij wholecuts, ook niet bij schoenen waar ik geen spanners meer voor gebruik.

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1097 Gepost op: 23 februari 2012, 10:35:11 »
Zo zien mijn chukka's van 5-6 jaar oud er nu nog steeds (foto is van paar maanden terug) uit. Spanners zitten hier niet extreem strak ofzo. Weinig plooien lijkt me, en toch een ononderbroken neus.

De hoeveelheid plooien is denk ik afhankelijk van combinatie van kwalitatief goed leer, goede fit en goed passende spanners.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #1098 Gepost op: 23 februari 2012, 10:55:39 »
Ziet er inderdaad top uit floriss.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1099 Gepost op: 23 februari 2012, 11:28:54 »
Zien er zeker top uit! Ik heb altijd voornamelijk het gevoel dat indien je schoenen net te ruim zijn je voornamelijk plooien krijgt..

Offline Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1100 Gepost op: 23 februari 2012, 11:35:08 »
Ik bedenk me nu dat ik dit eigenlijk proefondervindelijk moet kunnen nagaan. Ik heb twee paar Santoni's op dezelfde leest, waarvan één een wholecut en de ander voorzien van een toe cap. Zal ze eens naast elkaar bekijken.

Ben benieuwd, kun je wellicht ook wat vergelijkende foto's posten?

Ik ben langzaamaan m'n eigen schoenen aan het ontwerpen, om deze op maat te laten maken bij Greve, en ik zat nog te twijfelen tussen wholecut en een toe-cap. Omdat ik platvoeten heb, plooien confectieschoenen altijd erg.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1101 Gepost op: 23 februari 2012, 11:37:15 »
De hoeveelheid plooien is denk ik afhankelijk van combinatie van kwalitatief goed leer, goede fit en goed passende spanners.

Dit vooral denk ik. Met spanners erin valt het erg mee met m'n monks. Chukka's zijn wel vergevensgezinder dan monks voor hoge wreven, volgens mij.
Zevenhonderdvier

Offline patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1102 Gepost op: 23 februari 2012, 11:37:24 »

Althans, dat merk ik als ik naar mijn eigen schoenen kijk.
Ik doe niet aan mode

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1103 Gepost op: 23 februari 2012, 11:48:03 »

Ja, dat wil ik wel even doen. Moet er alleen aan denken om dan het ene paar weer mee naar huis te nemen, de helft van mijn schoenen staat bij mijn vriendin thuis. Grappig als mensen dan daar over de vloer komen en zich verbazen over je schoenen. Enigszins beschaamd zegt je vriendin dan dat dit nog maar de helft is. :P

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1104 Gepost op: 23 februari 2012, 22:12:37 »

Kijk, de wholecut lijkt inderdaad gewoon meer te plooien. Bovendien is de pasvorm daarvan beter dan de andere schoen, half maatje kleiner. Die 6140's beginnen aardig oud te worden nu. :P

Offline Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1105 Gepost op: 23 februari 2012, 22:16:53 »
Zijn ze allebei even oud en/of even vaak gedragen? Je ziet dat de toecap netjes houdt inderdaad, maar de plooi daarachter lijkt al te gaan scheuren.

Is het zo dat de toecap altijd een extra lap gespannen leer over het andere leer is?

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1106 Gepost op: 23 februari 2012, 22:17:46 »
Kijk, de wholecut lijkt inderdaad gewoon meer te plooien.

Anders hooguit. Plooien van die captoe lijken mij dieper en net zo veel aanwezig.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1107 Gepost op: 23 februari 2012, 22:21:24 »
Die wholecut is een jaartje jonger, Bill, maar dat maakt voor het plooien niet uit.

Inderdaad anders Floriss, maar ook iets steviger, kijk maar naar de bolling die optreedt tussen de plooien. Die is bij de cap toe niet aanwezig.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1108 Gepost op: 23 februari 2012, 22:22:11 »
Die captoe is gewoon wat meer versleten, daar is het leer al aan het scheuren.

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1109 Gepost op: 24 februari 2012, 10:07:06 »
Het lijkt alsof de toe puff (de versteviging in de neus van de shoen onder het leer) van de schoen met toe cap langer is dan die van de wholecut waardoor de wholecut dichter bij de neus begint te plooien. Houdt het 'harde' stuk in de neus ongeveer op bij het stiksel in de toe cap, MF?