hey cypripedium, ik heb je dan gemist waarschijnlijk...ik was er rond half zes.
Omdat ik qua CJ helemaal nieuw ben, heb ik even de verschillende leesten bekeken en aangetrokken; de 337 leest van de handgrade lijn en een Hallem op de 348 leest. Die 350 heb ik ook gezien; dat zit er een beetje tussenin, niet? Een soort 337 met een wat spitsere neus?
Anyway, ikzelf vind de 348 een erg fraaie leest; nu heb ik onlangs van CJ de mail order catalogue ontvangen en daar staat een hele fraaie wholecut in o.b.v. de 348 leest, de Alex:

deze behoort niet tot het standaard assortiment en wordt enkel in de Engelse winkel verkocht; CJ heeft ze zelfs niet eens op fabrieksvoorraad; 1 van de oudere vertegenwoordigers van CJ die aanwezig was wilde mij echter wel helpen door deze schoen voor mij uit de winkel weg te kapen en hiernaartoe te sturen...omdat ze veel verkocht worden en voorraad niet groot is zou het wel enige moeite kosten, maar hij had nog wat tegoed van de shopmanager

Helaas gaat 't wel ff duren,zeker 6 weken is de verwachting.
Heb wel een half uur met die meneer staan babbelen, over productie, groei, etc. Die man was echt helemaal enthousiast over hun product. Het schijnt dat ze momenteel 2.300 paar per jaar produceren en dat Japan een enorme export markt voor hen is. Ook de VS gaat goed; er komt wellicht een shop van CJ in Beverly Hills.
Ik heb overigens een zwart paar besteld; bruine schoenen vind ik wel mooier maar ik kan echt hard een goed paar zwarte schoenen gebruiken.
Edit: Merlino, die Hallems zijn idd 349 euro. Heb ze aan de voet gehad om die 348 leest te proberen, zijn mooie schoenen!