Auteur Topic: Agenda's  (gelezen 7643 keer)

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
Re: Agenda/organizer/schrijfwaren
« Reactie #60 Gepost op: 08 januari 2011, 23:59:38 »
Agenda/mail via laptop en BB. Notities/to do's via iPad en Moleskin notitieboekje, middels HEMA fijnschrijvers en Lamy Safari fijnschrijver.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 09 januari 2011, 00:02:18 »
Agenda/mail via laptop en BB. Notities/to do's via iPad en Moleskin notitieboekje, middels HEMA fijnschrijvers en Lamy Safari fijnschrijver.

Werkt dit echt goed? Al die apple fanboys hebben mij nog niet kunnen overtuigen. Zit je niet alleen maar naar je scherm te kijken?

Het zou voor mij echt een reden zijn om deze te kopen, zeker omdat ik ook nog steeds een e-reader wil.

Offline Designo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 09 januari 2011, 00:04:26 »
Absoluut een aanrader. Zowel de notitie mogelijkheid als de reader zijn zeer o.k.!
Just be yourself, there are plenty of others.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 09 januari 2011, 00:20:21 »
Werkt dit echt goed? Al die apple fanboys hebben mij nog niet kunnen overtuigen. Zit je niet alleen maar naar je scherm te kijken?

Het zou voor mij echt een reden zijn om deze te kopen, zeker omdat ik ook nog steeds een e-reader wil.

Het is nog in de experimentele fase, maar in combinatie met de Springpad app werkt het tot nu toe goed. Ik maak tijdens vergaderingen aantekeningen op de iPad, idem to do's. Deze synchroniseren automatisch met de Springpad server en op mij laptop staat een link. Hierdoor copy/paste dit weer heel makkelijk naar mails e.d.

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 09 januari 2011, 01:03:10 »
Voor aantekeningen maken bij een besproken o.i.d. is het vele malen gemakkelijker om een schrijfmap te hebben dan bijvoorbeeld een laptop ofzo. Bovendien ziet een schrijfmap i.m.h.o. er ook nog eens stijlvoller uit.
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 09 januari 2011, 01:20:03 »
Het is nog in de experimentele fase, maar in combinatie met de Springpad app werkt het tot nu toe goed. Ik maak tijdens vergaderingen aantekeningen op de iPad, idem to do's. Deze synchroniseren automatisch met de Springpad server en op mij laptop staat een link. Hierdoor copy/paste dit weer heel makkelijk naar mails e.d.

Probeer het programma 'Things' eens. Als je dat goed weet te gebruiken is het echt 'heaven'!!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 09 januari 2011, 09:18:01 »

Dit klinkt wel heel goed, ik ben nu na alle meetings alles weer aan het overtikken. Ik irriteer me ook aan mensen die wild aan het tikken zijn tijdens vergaderingen maar kan me voorstellen dat het op een ipad weinig lawaai maakt. Gebruik je een on-screen toetsenbord of werk je met een pen o.i.d?

Voor aantekeningen maken bij een besproken o.i.d. is het vele malen gemakkelijker om een schrijfmap te hebben dan bijvoorbeeld een laptop ofzo. Bovendien ziet een schrijfmap i.m.h.o. er ook nog eens stijlvoller uit.

Dit ben ik met je eens, Charlie. Het verwerken van papier duurt alleen veel langer dan digitaal.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 09 januari 2011, 10:36:36 »
Dit klinkt wel heel goed, ik ben nu na alle meetings alles weer aan het overtikken. Ik irriteer me ook aan mensen die wild aan het tikken zijn tijdens vergaderingen maar kan me voorstellen dat het op een ipad weinig lawaai maakt. Gebruik je een on-screen toetsenbord of werk je met een pen o.i.d?

Ik tik het geluidloos op het on-screen toetsenbord en door het formaat vd iPad is dat niet storend in de zin dat het je gezichtveld blokkeert of ervaren kan worden als barriere.

Doordat ik het ding rondraag in de Moleskin-achtige map (Dodo case) is het redelijk discreet en imo stijlvol.

In kennismakingsgesprekken met mensen is het ook een goede 'ijsbreker' gebleken en dat is voor iemand in een adviseurs of commercieele rol een prettige bijkomstigheid.

@Orno; dank, ik ga het bekijken.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2011, 10:44:00 door Mediaman »

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 09 januari 2011, 10:58:58 »
Ik tik het geluidloos op het on-screen toetsenbord en door het formaat vd iPad is dat niet storend in de zin dat het je gezichtveld blokkeert of ervaren kan worden als barriere.

Doordat ik het ding rondraag in de Moleskin-achtige map (Dodo case) is het redelijk discreet en imo stijlvol.

In kennismakingsgesprekken met mensen is het ook een goede 'ijsbreker' gebleken en dat is voor iemand in een adviseurs of commercieele rol een prettige bijkomstigheid.

@Orno; dank, ik ga het bekijken.

Ik ga hem toch eens bekijken, mijn collega heeft er een, misschien kan ik die eens een dagje testen.

Ik ben het eens dat het met zo'n dodocase een prima gezicht is. Ook gebruik ik de Ipad van klanten vaak als een ijsbreker en je maakt ze gelijk trots, goed begin van een gesprek.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 09 januari 2011, 11:07:40 »
Ik ga hem toch eens bekijken, mijn collega heeft er een, misschien kan ik die eens een dagje testen.

Ik ben het eens dat het met zo'n dodocase een prima gezicht is. Ook gebruik ik de Ipad van klanten vaak als een ijsbreker en je maakt ze gelijk trots, goed begin van een gesprek.

Voor werk kan je het obv mijn situatie en ervaring makkelijk af met een 16 GB Wifi versie, ik ben wel hoofdzakelijk op kantoor en daar is op onze afdeling gekoppeld met het Wifi netwerk vd afdeling. Ik ben nog aan het slijmen bij IT om hem te koppelen aan het bedrijfs netwerrk.

Btw Springpad draait ook op mijn iPhone en is dus op alle mogelijke plekken, tijden en devices bruikbaar.

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 09 januari 2011, 11:28:36 »
Voor werk kan je het obv mijn situatie en ervaring makkelijk af met een 16 GB Wifi versie, ik ben wel hoofdzakelijk op kantoor en daar is op onze afdeling gekoppeld met het Wifi netwerk vd afdeling. Ik ben nog aan het slijmen bij IT om hem te koppelen aan het bedrijfs netwerrk.

Btw Springpad draait ook op mijn iPhone en is dus op alle mogelijke plekken, tijden en devices bruikbaar.

Wij hebben een "office of the future" project waarbij iedereen zijn eigen apparaat mag kopen en daar een maandelijkse vergoeding voor krijgt. IT maakt pc imiage beschikbaar die via een browser of citrix benaderd kunnen worden (VDI) en hoeven zij dus geen onderhoud te doen aan de PC's. Ook gaan wij een soort interne app-store krijgen van waaruit gebruikers applicaties kunnen starten.

Een paar mensen bij ons willen dus vast met een Ipad gaan werken wanneer dit project live gaat.

Offline Nexus

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Agenda's ( luxe agenda's uiteraard )
« Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2011, 09:28:17 »
:arrow: Topic samengevoegd met bestaande agenda topic.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Offline 7-fold

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Agenda's
« Reactie #72 Gepost op: 17 mei 2011, 14:58:20 »
Ondanks dat ik een agenda bijhoud (en synchroniseer) in mijn telefoon (Nokia E72) ben en blijf ik toch nog altijd een groot liefhebber van mijn oude vertrouwde Filofax Finsbury Personal organizer....

Heb ooit wel een defecte telefoon gehad en, alsof de duivel er mee speelde...., een nieuwe installatie op mijn laptop.....

Gelukkig had ik alles nog op papier!

En het blijft handig voor beknopte aantekeningen
Man makes clothes, but do clothes make the man...

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 17 mei 2011, 18:24:41 »
Je moet ook synchroniseren met een online agenda.
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline 7-fold

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 18 mei 2011, 09:25:28 »
Je moet ook synchroniseren met een online agenda.

Tja........... Daar ben ik inmiddels ook achter  :-^
Man makes clothes, but do clothes make the man...

Offline E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 24 mei 2011, 20:48:17 »
Ik gebruik de kleinste moleskine dagagenda, ik deed eerst alles via iCal op mijn Macbook en iPhone.. maar eigenlijk is een échte agenda fijner.
Ik schrijf agendapunten die ik in een dag verzamel als ik de agenda niet bij me heb op in de notitiefunctie van de iphone.
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

Offline Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • troisanneaux.com
« Reactie #76 Gepost op: 02 juni 2011, 22:14:12 »
Ik vind de iCall agenda van Apple Mac / Apple iPhone echt geweldig en gebruik 'em dagelijks,
maar daarnaast, schrijf ik alles ook nog op in een (gebonden) agenda.
Vind het handig om soms na een jaar nog even na te kijken "wanneer wat & op welke dag".
Nog net geen dag boek, maar kwa gebruik lijkt het er wel op.