Poll

Welke pak maat draag je?

Kleiner
5 (4.5%)
42
4 (3.6%)
44
12 (10.7%)
46
25 (22.3%)
48
27 (24.1%)
50
18 (16.1%)
52
14 (12.5%)
54
2 (1.8%)
56
4 (3.6%)
Groter
1 (0.9%)

Totaal aantal stemmen: 97

Poll gesloten: 06 maart 2007, 16:29:44

Auteur Topic: Welke pakmaat draag je?  (gelezen 10157 keer)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
Re: Welke pakmaat draag je?
« Reactie #60 Gepost op: 30 oktober 2010, 16:53:45 »
Het wordt hier met de dag erger, het wordt nu al echt een SuSu forum. In elk topic dat ik open wordt als advies SuSu gegeven. Om niet goed van te worden.

Nu zou ik eens bij SuitSupply binnen lopen. Even kijken wat de mogelijkheden daar zijn. Misschien dat je daar kan combineren? (Weet het niet zeker) En anders een MTM oplossing kom je daar ook qua budget wel uit denk ik.

Voortschrijdend inzicht, O.?
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 16:57:06 door Mikey Fuoco »
Her dress is up to waterline
Bitch is clearly borderline
Nose as white as Snow White's, in moonlight

Offline Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 30 oktober 2010, 16:54:45 »
 :lol:

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:00:25 »
Scherp Mikey, maar hoe dan ook kun je daar wel eindeloos kloten met maten uit het rek. En combineren kan volgens mij wel alleen betaal je dan een meerprijs
When you buy the best, you only cry once.

Offline EindelozeLuxe

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:23:15 »
meestal 46, anders 44
It's all about bucks, kid. The rest is conversation.

Offline Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:24:32 »
Scherp Mikey, maar hoe dan ook kun je daar wel eindeloos kloten met maten uit het rek. En combineren kan volgens mij wel alleen betaal je dan een meerprijs

Daar stond mij ook iets van bij. Dus dit gegoogled:

Single Cut
"Single Cut is een aanvulling op de collectie. Op basis van de standaard pasvorm wordt voor u een pak op maat gesneden. U kiest voor Single Cut als u bijvoorbeeld broeken of jasjes van verschillende maten wilt combineren buiten het bestaande mix & match pakket. Of wanneer u een andere stof wenst dan wij in de collectie aanbieden. Bovendien is het mogelijk om een tweede broek bij uw pak te bestellen. Omdat een Single Cut pak voor u besteld wordt, is de levertijd 6 tot 8 weken."

Bron: http://www.rotterdamistop.nl/company_detail.asp?recent=1&company=304

Ik weet echter niet of dit nog steeds mogelijk is.

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 30 oktober 2010, 18:02:46 »
Als ik mag vragen, bij welke Thom Broekman ben je geweest?

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 30 oktober 2010, 18:08:44 »
Als ik mag vragen, bij welke Thom Broekman ben je geweest?

Afgelopen donderdag ben ik bij Thom Broekman in Haarlem geweest. Hét kostuum wat ik op dit moment zoek hebben zij. Echter, daar niet in maat 47 en 51. Vervolgens naar Bussum en Utrecht geweest. Door het combineren van het ene jasje van vestiging a en de andere broek van vestiging b, kan ik toch aan het kostuum komen. Toevallig is er nu een actie: 2 kostuums voor €350, ipv €600. Ik ben heel zwaar aan het overwegen om beide te kopen. Mogelijk kan ik het jasje (en heel misschien de broek) nog aan iemand kwijt. Dat scheelt me dan nog een paar euro.

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 30 oktober 2010, 18:10:05 »
Heeee, geen fouten maken hé. 2 voor 349. Zou wel een goede, doch omslachtige, oplossing zijn.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 18:20:25 door Duco »

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 30 oktober 2010, 18:18:30 »
Heeee, geen fouten maken hé. 2 voor 349. Zou wel een goed, doch omslachtige, oplossing zijn.

Op welke fout doel je precies als ik vragen mag?
Ja exact. Mogelijk kan ik stellen dat ik de broek en het jasje daar laat o.i.d. en dat zij eventuele vermaak kosten (mouwen en pantalon, een kostuum zit bijna nooit in 1 keer perfect) op zich willen nemen. Moet even kijken :) Voor een maatpak zit je boven dat bedrag. Ik ga in ieder geval maandag met het hoofdkantoor bellen om te kijken wat er mogelijk is.

Het lijkt me dat ik niet de enige ben die tegen dit probleem aanloopt. Ongetwijfeld zullen er veel mensen zijn die met 1 maat gelijk het juiste pak hebben, maar het lijkt mij zo dat er meer mensen zijn die met verschillende maten te kampen hebben. Of is dit de voornaamste reden om voor een maatpak te kiezen?
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 18:20:07 door Grooveman1 »

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 30 oktober 2010, 18:19:29 »
Was een grapje. Je zei namelijk dat de aanbieding 2 voor 350 is maaaar het is natuurlijk 2 voor 349.
Vermaakkosten zullen heel waarschijnlijk gewoon voor eigen rekening zijn, maar het is natuurlijk het proberend waard.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 18:21:06 door Duco »

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 30 oktober 2010, 18:21:12 »
Was een grapje. Je zei namelijk dat de aanbieding 2 voor 350 is maaaar het is natuurlijk 2 voor 349.

Ja klopt haha. Excuses voor de buitensporige vergissing :P
Ja denk dat ik het met 350 349 moet doen, maar ik ga het natuurlijk proberen. Nee heb je, ja kun...

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 02 november 2010, 21:22:00 »
Erg omslachtig ben je nu al bij Suit Supply geweest?

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 02 november 2010, 22:17:24 »
Ben bij Suit Supply geweest. De stof die ik prefeer hebben ze daar niet (althans niet nadat ik bij Thom Broekman geweest ben).

De methode van Thom Broekman is tot op heden nog erg omslachtig; ik heb nog geen contact gehad met het hoofdkantoor van Thom Broekman/De rode winkel (zeker 5 keer gebeld).

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 02 november 2010, 22:40:43 »
Raar, je kan denk ik beter het gewenste filiaal bellen of langs gaan en het daar oplossen...

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 02 november 2010, 22:52:26 »
Dat heb ik geprobeerd in Haarlem. Maar dan is het antwoord van de verkoopster (in dit geval) "Nee dat doen we niet" aangezien diegene gewoon opdracht krijgt van haar superieur. Ik zou ook niet zomaar van mijn taak afwijken. Dat snap ik wel. De achterliggende gedachte is dat als ik het probleem uitleg aan bijvoorbeeld inkoop van het hoofdkantoor dat zij mogelijk iets kunnen regelen. Morgen weer proberen.

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 02 november 2010, 22:56:02 »
Weet eigenlijk zeker van niet, geloof me. Enige mogelijkheid lijkt mij om beide pakken te kopen door gebruik te maken van de aanbieding.

Offline Designo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 03 november 2010, 13:38:39 »
Wanneer de poll nog open zou zijn geweest, dan zou ik een gemiddelde als antwoord hebben moeten geven.

Jasje maat 58, broek maat 54 maakt gemiddeld maat 56  :mrgreen:

Per saldo, bijna altijd maatwerk  :roll:
Just be yourself, there are plenty of others.

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 03 november 2010, 15:52:29 »
Je was 19 toch?

Offline Designo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 03 november 2010, 17:49:50 »
Was dat maar waar  :mrgreen:
Tel daar maar 26 jaar bij op...
Just be yourself, there are plenty of others.

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 03 november 2010, 18:50:43 »
Sorry, ik dacht dat jij de jonge Sherry drinken en sommelier(lid van het gilde) was.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 03 november 2010, 19:56:42 »
Nee dat is Baccchus.

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 04 december 2010, 17:07:34 »
Weet eigenlijk zeker van niet, geloof me. Enige mogelijkheid lijkt mij om beide pakken te kopen door gebruik te maken van de aanbieding.

Je hebt gelijk. Heb uiteindelijk twee dezelfde pakken gekocht en gecombineerd. De andere staan in de verkoop (mag hier nog geen vraag- en aanbod topic openen).

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #82 Gepost op: 04 december 2010, 17:35:49 »
Plaats het in 't algemene verkooptopic en indien nodig zal een moderator het afsplitsen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 04 december 2010, 17:47:58 »
Plaats het in 't algemene verkooptopic en indien nodig zal een moderator het afsplitsen.

Dank je voor de tip.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 06 december 2010, 22:37:55 »
Volgende keer toch maatwerk grooveman?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 06 december 2010, 22:59:31 »
Volgende keer toch maatwerk grooveman?

Ja.
Dit was vanwege het feit dat ik kostte wat het kost deze stof wilde hebben.
Volgende pak wordt maatwerk :)

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 10 december 2010, 19:28:45 »
Helaas kan ik niet een eenduidig pak aan. Dit maakt de zoektocht naar een nieuw kostuum er niet makkelijker (enleuker) op.
Ik heb maat 47 jasje (smalle schouders) en maat 49 en soms 51 broek (oftewel ik ben lang en dun, maar mijn benen zijn toch weer stevig.)
3 jaar geleden kocht ik mijn eerste kostuum voor school bij V&D. IDEAAL. Je pakt je maat jasje, je pakt je maat broek en klaar. Echter na verloop van tijd ga je je meer verdiepen in kostuums. Je kijkt naar anderen, je kijkt op internet. Al snel ben je met een kostuum van V&D niet meer tevreden. Toen ben ik naar Barsoi gegaan voor mijn tweede kostuum (i.v.m. stage op kantoor). Mooi kostuum voor €399, tegenover €159 voor V&D. Maat 48. Gevolg: 3 keer aangehad. Te breed bij mijn schouders, te krap bij mijn broek (taille (uit te leggen)), maar ook broekwijdte te klein (niks aan te doen). Kortom, zonde. Sindsdien een trauma bij het kopen van een nieuw pak. Eergister is dat trauma flink aangewakkerd. Ik wil 2 nieuwe kostuums aanschaffen voor een traineeship. Bij Thom Broekman 2 perfecte kostuums gezien, zelfde probleem: geen één maat pas ik (jasje is perfect, broek veel te smal of de broek is perfect (51) en jasje veel te breed). Ik baal er goed van!

Kennen jullie een winkel (ik ben hem nog niet tegengekomen) waar je maten kunt combineren net zoals V&D, maar dan kwalitatief beter? Daarnaast is het aanbod belangrijk; bij V&D bieden ze 3 kostuums aan en je moet er maar net 1 leuk vinden.
Ik ben maatpakken aan het overwegen. Ik ben nog student, dus met 2 kostuums zit je al snel op de 1000. Iets wat ik er wel voor over heb, maar als ik maten kan combineren dan heeft dat mijn voorkeur.

Offline Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 22 december 2010, 22:49:37 »
Je bent er qua kwaliteit gelukkig wel op voorruit gegaan.  :)
Nu zou ik eens bij SuitSupply binnen lopen. Even kijken wat de mogelijkheden daar zijn. Misschien dat je daar kan combineren? (Weet het niet zeker) En anders een MTM oplossing kom je daar ook qua budget wel uit denk ik.

Verder kan je je hier even voorstellen.

Blijkbaar heb ik de verkoper van Suit Supply vorige keer niet goed begrepen (of hij heeft het niet goed uitgelegd). De Single Cut, tegenwoordig de Blue Line collectie, maakt het mogelijk om te... COMBINEREN!!
Voor €289 (vaste prijs) krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit ongeveer 40 stoffen. Vevolgens schiet je allemaal jasjes en broeken aan en kijk je (natuurlijk) welke je het best past (1 standaard pasvorm). Vervolgens krijg je de mogelijkheid om max 10 aanpassingen te doen (zit bij die €289 inbegrepen). In mijn geval moesten de mouwen en het jasje langer worden gemaakt en de broek uitgelegd. De kleur is Light grey birds eye geworden. Levertijd is ongeveer 8 weken in mijn geval. Normaliter rond de 6 weken. Ik denk dat ik de perfecte oplossing heb gevonden :)
« Laatst bewerkt op: 23 december 2010, 19:12:59 door Grooveman1 »