Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (gelezen 29258 keer)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
« Reactie #90 Gepost op: 02 juli 2009, 14:02:44 »
Best raar, dan bestel je een mtm shirt en dan moet het gelijk verbouwd worden voordat hij überhaupt aan je wensen voldoet. Dan denk ik van laat maar zitten ik laat hem ergens anders wel in een keer goed maken..

Tsja, daar kom je vaak pas achter als ze al een tijdje met je bezig zijn. En als je net twee stofjes naar je zin hebt gevonden en alle opties hebt doorgesproken en de aanbieding is goed, zou je dan alsnog weglopen? En ik denk dat decadent doordat hij zoals hij zelf zegt, vrij dun is, wel een uitzondering zal zijn.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 02 juli 2009, 14:55:59 »
Of ik weg zou lopen weet ik niet meteen, maar ik kan Orno wel een een stuk volgen.

Zoals Arjan (Ettemadi) al eens aangaf is "netjes" taileren van een shirt nogal bewerkelijk. Dus ik vermoed dat er wat waist-darts geplaatst gaan worden. Of dat precies is wat je wil van een "MTM" shirt weet ik nog niet :-)

--edit: zinsbouw veranderd
De z doet het regelmatig niet....

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 02 juli 2009, 15:04:03 »
Of hij een uitzondering is weet ik niet, maar er zullen heus wel meer mensen met zijn postuur zijn.

Weglopen zou ik inderdaad niet doen, maar de kans dat ik terug kom is ook veel kleiner geworden. En dat kan niet het doel van de aanbieding zijn, ik neem aan dat ze ook aan klantenbinding doen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 02 juli 2009, 15:29:45 »
Of hij een uitzondering is weet ik niet, maar er zullen heus wel meer mensen met zijn postuur zijn.

Weglopen zou ik inderdaad niet doen, maar de kans dat ik terug kom is ook veel kleiner geworden. En dat kan niet het doel van de aanbieding zijn, ik neem aan dat ze ook aan klantenbinding doen.

Dat ben ik wel met je eens. Ik heb een paar jaar geleden wisselende ervaringen met ze gehad, maar wilde ze nu weer eens het voordeel van de twijfel geven en gebruik maken van de op zich aardige aanbieding. ;)

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 02 juli 2009, 15:37:29 »
Dat is prima toch, ben benieuwd naar het resultaat!  :wink:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 03 juli 2009, 13:46:12 »
In de vandaag geopende vestiging van LCT in Utrecht net 2 shirts besteld, normaal katoen van 129 euro, parelmoerknopen erbij genomen dus uitgekomen op 155 voor beide. Eentje is een lichtblauwe visgraat met dubbel manchet, de ander een blauw/wit streepje met napolitaans manchet. Geen contrastboord, geen initialen, geen afwijkend stiksel, totaal basic. Ik vond de stofkeuze prima, hoewel ze volgens mij vrij veel keuze in polyester/katoenmix hebben waar weinig mensen voor kiezen. Ik was de eerste die maatshirts bestelde in dit filiaal dus ik heb shirt nr 1 en 2 :)
Ik ben erg benieuwd hoe ze gaan worden. Eind juli zijn ze klaar, als ze nou erg mooi zitten denk ik er toch sterk aan om ook nog 2 shirts van de duurste stof te nemen. Wel afhankelijk van wat ik komende week in Berlijn ga uitgeven.
Klein minpuntje was wel dat de airco het nog niet deed, erg warm om te gaan rommelen met passhirts. Ik kreeg gelukkig wel een glas koele prosecco aangeboden. Op het eind het bestelformulier nog even doorgelopen en nog een foutje ontdekt, verkeerde boordmaat stond ingevuld maar dat is gelijk rechtgezet. Het ging nog een beetje onwennig en de winkel is natuurlijk nog niet helemaal af, maar ik was dan ook de allereerste.
Jullie zien zien ze wel verschijnen in het nieuwe aanwinst topic.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 03 juli 2009, 14:03:34 »
In de vandaag geopende vestiging van LCT in Utrecht net 2 shirts besteld, normaal katoen van 129 euro, parelmoerknopen erbij genomen dus uitgekomen op 155 voor beide. Eentje is een lichtblauwe visgraat met dubbel manchet, de ander een blauw/wit streepje met napolitaans manchet. Geen contrastboord, geen initialen, geen afwijkend stiksel, totaal basic. Ik vond de stofkeuze prima, hoewel ze volgens mij vrij veel keuze in polyester/katoenmix hebben waar weinig mensen voor kiezen. Ik was de eerste die maatshirts bestelde in dit filiaal dus ik heb shirt nr 1 en 2 :)
Ik ben erg benieuwd hoe ze gaan worden. Eind juli zijn ze klaar, als ze nou erg mooi zitten denk ik er toch sterk aan om ook nog 2 shirts van de duurste stof te nemen. Wel afhankelijk van wat ik komende week in Berlijn ga uitgeven.
Klein minpuntje was wel dat de airco het nog niet deed, erg warm om te gaan rommelen met passhirts. Ik kreeg gelukkig wel een glas koele prosecco aangeboden. Op het eind het bestelformulier nog even doorgelopen en nog een foutje ontdekt, verkeerde boordmaat stond ingevuld maar dat is gelijk rechtgezet. Het ging nog een beetje onwennig en de winkel is natuurlijk nog niet helemaal af, maar ik was dan ook de allereerste.
Jullie zien zien ze wel verschijnen in het nieuwe aanwinst topic.

Benieuwd naar het resultaat. Leuk om de eerste klant te zijn zeg. Van afwijkende stiksels ben ik ook wel genezen zeg.

We zien de foto's over 6 weken wel :-)

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 03 juli 2009, 21:17:30 »
Ik vind 169 euro voor een semi mtm hemd behoorlijk duur eigenlijk, zelfs al is het Egyptisch katoen.
Life is too short to drink bad wine

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #98 Gepost op: 03 juli 2009, 21:19:02 »
Idem. En er komt nog een belachelijke prijs bij voor de knopen.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 03 juli 2009, 21:54:49 »
Ik vind 169 euro voor een semi mtm hemd behoorlijk duur eigenlijk, zelfs al is het Egyptisch katoen.

Er is weinig 'semi' aan hoor, behalve dan dat ze werken met pashemden en het variëren hierop slechts met vaste eenheden kan. Het resultaat kan zelfs beter zijn dan van iemand die je zogenaamd 'volledig' de maat neemt, maar er de ballen verstand van heeft.

Edit: spelling
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2009, 21:59:53 door Mikey Fuoco »

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 03 juli 2009, 22:00:53 »
True, true, maar toch, 169 voor een shirtje? Waar worden die dingen eigenlijk gemaakt? En door wie (of moet is vragen wat?)?

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 03 juli 2009, 22:06:46 »
True, true, maar toch, 169 voor een shirtje? Waar worden die dingen eigenlijk gemaakt? En door wie (of moet is vragen wat?)?

Worden gemaakt in Spanje. Gewoon machinaal, duurdere lijn is strakker afgewerkt.

Wat denk je dat je bijvoorbeeld bij Menco voor een goed shirtje betaalt, green label? In een hogere categorie waarvan het soort katoen vaak niet eens bekend is?

Ik kan uit ervaring melden dat de stoffen van hun gold-line echt van heel goede kwaliteit zijn.
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2009, 22:16:08 door Mikey Fuoco »

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 03 juli 2009, 22:12:43 »
Worden gemaakt in Spanje. Gewoon machinaal, duurdere lijn is strakker afgewerkt.
Ok.
Wat denk je dat je bijvoorbeeld bij Menco voor een goed shirtje betaald, green label? In een hogere categorie waarvan het soort katoen vaak niet eens bekend is?
Ik heb dan toch meer vertrouwen in Menco dan ik LCT, maar dat is enkel subjectief. Onterecht?
Ik kan uit ervaring melden dat de stoffen van hun gold-line echt van heel goede kwaliteit zijn.
Ah, da's wel interessant. Dus één shirt voor 180 (incl parelmoer) is niet geheel onterecht, maar twee voor die prijs is eigenlijk een hele goede koop?

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 03 juli 2009, 22:15:04 »
Ah, da's wel interessant. Dus één shirt voor 180 (incl parelmoer) is niet geheel onterecht, maar twee voor die prijs is eigenlijk een hele goede koop?

Hèhè. ;)

Je betaalt alleen wel de opties dubbel, maar ik ga bij het ophalen toch vragen of ze dat nou niet verkeerd hebben gedaan.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 03 juli 2009, 22:17:20 »
Dat is wel raar dubbel betalen voor de opties dan kost dat gratis tweede hemd toch nog wat.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 03 juli 2009, 22:21:58 »
Dat is wel raar dubbel betalen voor de opties dan kost dat gratis tweede hemd toch nog wat.

Js, dat besefte ik achteraf ook, nog steeds een goede deal, maar toch.
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2009, 22:29:19 door Mikey Fuoco »

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 03 juli 2009, 22:26:27 »
Mmm, toch wel interessant dan. Wanneer zijn de jouwe klaar, Mickey?

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 03 juli 2009, 22:30:11 »
Worden verwacht rond 21 juli. Maar ik wel de goedkopere lijn hoor.

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 03 juli 2009, 22:33:04 »
Ok, ben benieuwd!

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 03 juli 2009, 22:55:02 »
Worden verwacht rond 21 juli. Maar ik wel de goedkopere lijn hoor.
De goedkopere lijn is dat soms de stof die goedkoper of de maakwijze.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 03 juli 2009, 22:55:12 »
Leuk om te zien dat deze gasten een nieuwe kans krijgen op SF.
Als je op pagina 1 van dit topic begint te lezen is het commentaar niet van de lucht.

Voor mij een reden indertijd om daar niet ook eens wat te laten maken. Ben dus zeer benieuwd naar de resultaten.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 03 juli 2009, 22:57:00 »
De goedkopere lijn is dat soms de stof die goedkoper of de maakwijze.

Wat ik van verschillende shirtmakers begreep is dat het materiaal toch wel de hoofdmoot van de prijs is.

Wellicht kan Cami hier nog wat over zeggen.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 03 juli 2009, 22:58:57 »
Dat dacht ik al maboc niet dat ik intresse heb in LTC.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 03 juli 2009, 23:01:36 »
Dat dacht ik al maboc niet dat ik intresse heb in LTC.

At your service.

Ik kan het mij herinneren omdat ik zelf ervan overtuigd was dat de arbeid het shirt vooral prijzig maakt.
(weer een illusie armer verliet ik het pand van Heerlijk :-))

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 04 juli 2009, 00:43:08 »
Van het weekend maar eens kijken bij LCT.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 04 juli 2009, 11:00:18 »
Even in te haken op het onderwerp stoffen bij verschillende shirtmakers in Nederland(MTM). Wat ik persoonlijk jammer vind is dat je als koper een aantal stoffen voor je krijgt die zijn dan samenstellen. Daarin is er dan een verschil in prijs, omdat de kwaliteit van de stof volgens hen dan anders is(bijv. Egyptisch). Maarja, hoe zie je dat dan :?: Kunnen ze dat ook laten zien :?: Jammer, ik vind persoonlijk dat ze daarin tekortschieten. Maarja, zo is denk ik de markt van MTM. Zij(bijna allemaal) kunnen niet direct van de fabrikant bestellen, opdat zij vastzitten aan wat het atelier aan hen voorschotelt. En overigens maakt het niet uit waar het wordt gemaakt(Spanje, Thailand, Italië). Een shirt wordt immers door een kleermaker gemaakt ;-)

« Laatst bewerkt op: 04 juli 2009, 11:03:58 door Amir »
www.ettemadis.blogspot.com

,,Amir in de bocht

Offline carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 04 juli 2009, 11:31:41 »
Gevalletje sluikreclame Amir?
When you buy the best, you only cry once.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 04 juli 2009, 11:56:45 »
Hoe verloopt de betaling van de LCT 2=1-actie? Vooraf een deel neem ik aan?
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 04 juli 2009, 12:12:45 »
Alles vooraf, net als bij Suit Supply. Kan me er niet echt druk om maken, komt vast goed. ;)

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 04 juli 2009, 12:54:46 »
Net toch even bij LCT in de Haagsche Bluf binnen gelopen.

Paar manchetknopen meegenomen (foto's volgen nog wel in een ander topic).

Ook nog even naar stoffen staan kijken voor een mogelijk navy jasje (wol).

Toen ik wat over de stofkwaliteit vroeg, kwam er een wat onsamenhangend verhaal :-).
Ik kreeg er niet echt een goed gevoel van. Jasje zou zo'n 575,- Euro gaan kosten.

Kortom...ik ben benieuwd wat de komende ervaringen gaan worden van de heren die er een shirt hebben laten maken :-)