Ik was vandaag even in utrecht en kwam bij toeval de winkel van LCT tegen. Deze zit vlakbij hermans waar ik even naar schoenen heb gekeken (helaas niks leuks meer in mijn maat). Bleek dat LCT daar nog niet zo lang zit, ik kon me ze ook niet herinneren. Ik zag in de etalage dat ze een actie hadden van twee shirts voor 99 euro, dus even naar binnen om te kijken of dat wat was. Zoals al eerder vermeld hier is die goedkoopste stof een poly blend oid, daarna krijg je katoen voor 129/149, egyptisch katoen voor 169 en voor 199 één of ander merk dat mij niks zegt, zal wel de naam van een stoffenhuis zijn. Ik vond de stoffen keuze echter erg beperkt en kon er nou niet wat leuks van maken. Het enige wat me nog enigszins aansprak was een effen wit of blauwe visgraat, maar dat zijn ook gelijk de duurdere stoffen.
Ik heb de verkoper daar eerst gevraagd naar de werkwijze om niet voor verrassingen te komen staan. Hij was enigszins verbaasd over mijn kennis van zaken. Ja ik leer hier ook nog eens wat op het forum

. Ze werken daar in elk geval dus met passhirts. Maarja zoals hier wel vaker gezegd kan je daar ook goede resultaten mee behalen. Hij vroeg me ook waar ik mijn shirts liet maken. Maar ik moest bekennen dat ik nu eigenlijk alleen rtw draag. Ik heb wel een aardige moeder die goed met de naaimachine overweg kan. Mijn rtw shirts worden dus wel netjes getailleerd etc.
Ik had echter mijn twijfels bij de professionaliteit van de verkoper. Hij liep er bij in een erg kreukelig, niet gestreken shirt. Dit shirt had een contrast boord/manchet, dubbel manchet met een lelijke manchetknoop, ander kleur stiksel en initialen duidelijk zichtbaar op de manchet. Niet erg SF waardig. Bij het bekijken van de stoffen probeerde men mij contrast boord, stiksels etc aan te praten. Knopen op stift was ook niet mogelijk, dat deed men alleen wel eens op een pak. Ik dacht toen laat ik maar niet meer over de hanepoot steek beginnen, dit heeft toch geen zin. Dit in combinatie met de erg karige stoffen keuze heeft mij er toe besluiten de winkel te verlaten zonder aankoop. Mijn eerste maatshirt laat dus nog even op zich wachten. Ik heb er ook geen haast mee. Ik betaal dan liever wat meer voor mijn eerste maatshirt zodat ik een betere stoffen keuze krijg en een verkoper die meer met mijn napolitaanse smaak van doen heeft.