Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (gelezen 29258 keer)

Offline Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
« Reactie #150 Gepost op: 10 juli 2009, 11:46:48 »
Als het goed zit, zit het goed ;). De kans dát het goed zit is met bespoke (als het goed is) een stuk groter, omdat er nu eenmaal meer variabelen ingevoerd worden. Er zullen vast mensen op deze aarde rondlopen die perfect in een RTW maat van een bepaald merk passen.

Wanneer zit het goed? Wanneer neem je er genoegen mee?
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 10 juli 2009, 11:57:07 »
Wanneer zit het goed? Wanneer neem je er genoegen mee?

Op zich een interessante vraag.

Toen ik met maatwerk begon, was ik bij de eerste paar shirts bijna obsessief bezig met het finetunen van de pasvorm. Ik merk dat dit de laatste tijd minder wordt. En dan bedoel ik met name het steeds meer willen tailleren van een shirt. De punten waar ik nog steeds veel waarde aan hecht zijn de mouwwijdte en de juiste aanzet van de mouw. Begrijp me niet verkeerd, een shirt mag nog steeds strak zitten, maar comfort moet prevaleren.

Wel zal ik nog eens een afspraak met je pa maken om te zien of hij de irritante diagonale plooien op de borst waar ik door afhangende schouders mee te maken heb, kan wegnemen met een bespoke-shirt. ;)

Offline emre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: 10 juli 2009, 12:58:01 »
Wel zal ik nog eens een afspraak met je pa maken om te zien of hij de irritante diagonale plooien op de borst waar ik door afhangende schouders mee te maken heb, kan wegnemen met een bespoke-shirt. ;)

Hier heb ik ook last van, maar in welke mate scheelt ook weer per merk/pasvorm denk ik als het om mtm gaat omdat ze toch van een bepaalde basis of bouw van een shirt uitgaan.

Zo heb ik er bij Suit Supply mtm veel meer last van dan bij Pal Zileri mtm.

Ik ben ook benieuwd of dit verhelpen mogelijk is bij bespoke :)

Offline Wouter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 10 juli 2009, 13:17:30 »
Toen ik met maatwerk begon, was ik bij de eerste paar shirts bijna obsessief bezig met het finetunen van de pasvorm. Ik merk dat dit de laatste tijd minder wordt. En dan bedoel ik met name het steeds meer willen tailleren van een shirt. De punten waar ik nog steeds veel waarde aan hecht zijn de mouwwijdte en de juiste aanzet van de mouw. Begrijp me niet verkeerd, een shirt mag nog steeds strak zitten, maar comfort moet prevaleren.

Ik maak hetzelfde proces door. Toen ik tijdens mijn stage echt vijf dagen per week 9 uur per dag achter een bureau zat (advocatuur is immers niet alleen maar gepassioneerd pleiten ;) ) kwam ik erachter dat comfort erg belangrijk is. Iets meer ruimte rond de buik en borst is wat ik wil.

Offline Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 10 juli 2009, 18:53:50 »
Ik kan me totaal vinden in het verhaal van Mikey. Ik geef ook altijd het advies om een overhemd niet te veel te tailleren. Mijn ervaring is dat veel mensen graag een zo getailleerde overhemd willen hebben(trend/obsessie :P), maar geen rekening houden met de nadelen en hun levenstijl. ‘’We zijn niet allemaal fotomodellen en hebben een overhemd niet voor 5 min aan, om het daarna weer uit te trekken’’. Een mooie maathemd/bespoke onderscheid zich al door het stof, aanzet mouw, wijdte mouw, parelmoer. Ik vind dat het ook niet zelfverzekerd overkomst zo'n strakke hem die aan alle kanten gaat trekken.

« Laatst bewerkt op: 10 juli 2009, 18:59:18 door Amir »
www.ettemadis.blogspot.com

,,Amir in de bocht

Offline Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 14 juli 2009, 02:17:09 »
Ik was vandaag even in utrecht en kwam bij toeval de winkel van LCT tegen. Deze zit vlakbij hermans waar ik even naar schoenen heb gekeken (helaas niks leuks meer in mijn maat). Bleek dat LCT daar nog niet zo lang zit, ik kon me ze ook niet herinneren. Ik zag in de etalage dat ze een actie hadden van twee shirts voor 99 euro, dus even naar binnen om te kijken of dat wat was. Zoals al eerder vermeld hier is die goedkoopste stof een poly blend oid, daarna krijg je katoen voor 129/149, egyptisch katoen voor 169 en voor 199 één of ander merk dat mij niks zegt, zal wel de naam van een stoffenhuis zijn. Ik vond de stoffen keuze echter erg beperkt en kon er nou niet wat leuks van maken. Het enige wat me nog enigszins aansprak was een effen wit of blauwe visgraat, maar dat zijn ook gelijk de duurdere stoffen.

Ik heb de verkoper daar eerst gevraagd naar de werkwijze om niet voor verrassingen te komen staan. Hij was enigszins verbaasd over mijn kennis van zaken. Ja ik leer hier ook nog eens wat op het forum :mrgreen:. Ze werken daar in elk geval dus met passhirts. Maarja zoals hier wel vaker gezegd kan je daar ook goede resultaten mee behalen. Hij vroeg me ook waar ik mijn shirts liet maken. Maar ik moest bekennen dat ik nu eigenlijk alleen rtw draag. Ik heb wel een aardige moeder die goed met de naaimachine overweg kan. Mijn rtw shirts worden dus wel netjes getailleerd etc.

Ik had echter mijn twijfels bij de professionaliteit van de verkoper. Hij liep er bij in een erg kreukelig, niet gestreken shirt. Dit shirt had een contrast boord/manchet, dubbel manchet met een lelijke manchetknoop, ander kleur stiksel en initialen duidelijk zichtbaar op de manchet. Niet erg SF waardig. Bij het bekijken van de stoffen probeerde men mij contrast boord, stiksels etc aan te praten. Knopen op stift was ook niet mogelijk, dat deed men alleen wel eens op een pak. Ik dacht toen laat ik maar niet meer over de hanepoot steek beginnen, dit heeft toch geen zin. Dit in combinatie met de erg karige stoffen keuze heeft mij er toe besluiten de winkel te verlaten zonder aankoop. Mijn eerste maatshirt laat dus nog even op zich wachten. Ik heb er ook geen haast mee. Ik betaal dan liever wat meer voor mijn eerste maatshirt zodat ik een betere stoffen keuze krijg en een verkoper die meer met mijn napolitaanse smaak van doen heeft.

Offline HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 14 juli 2009, 14:11:07 »
Ik had echter mijn twijfels bij de professionaliteit van de verkoper. Hij liep er bij in een erg kreukelig, niet gestreken shirt. Dit shirt had een contrast boord/manchet, dubbel manchet met een lelijke manchetknoop, ander kleur stiksel en initialen duidelijk zichtbaar op de manchet. Niet erg SF waardig. Bij het bekijken van de stoffen probeerde men mij contrast boord, stiksels etc aan te praten. Knopen op stift was ook niet mogelijk, dat deed men alleen wel eens op een pak. Ik dacht toen laat ik maar niet meer over de hanepoot steek beginnen, dit heeft toch geen zin.

Nu ben ik afgelopen vrijdag ook even langs geweest in Utrecht. De verkoper van dienst droeg een t-shirt onder z'n hemd, en had ook een soort van contrastboord en -manchet. Ook hier begon hij met het combineren van 2 verschillende stoffen om de verschillende mogelijkheden aan te geven. Tot zo ver hebben we misschien wel met de zelfde verkoper te maken gehad.

Ik snap dat een verkoper een flinke (de grootste?) impact kan hebben m.b.t. je perceptie van de winkel. Ik had echter niet het gevoel dat hij zijn mening op mij aan het projecteren was; hij weet ook niet direct wat iemand precies zoekt en aangezien jan en alleman in een shirt met contrastboord, -manchet, -stiksel of wat dan ook loopt deed hij enthousiast zijn verhaal.

Vervolgens heb ik aangegeven dat ik een meer 'klassiek' shirt zocht zonder poespas en vervolgens nam de verkoper perfect z'n 'nieuwe' rol aan; namelijk informerend over de verschillende stoffen die ik op het oog had en het opnemen van de maten.

Zoals je zelf aangeeft heb je verstand van zaken en napolitaanse (:?:) smaak, dus dan weet je in theorie goed waar je naar op zoek bent. Ik begrijp dat je bij een eerste maatshirt liever een andere binnenkomer hebt, maar ik ben in ieder geval zeer vriendelijk en correct geholpen.

Qua stoffenkeuze inderdaad wel redelijk beperkt, maar juist voor een 'klassiek' shirt in wit of blauw had ik voor mijn gevoel meer te kiezen dan bij pakweg Suit Supply.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Offline Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: 14 juli 2009, 14:15:25 »
Heb je wat besteld HakeemT? Ben ook aan het nadenken om donderdag a.s. langs te gaan.

GSA

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: 14 juli 2009, 14:30:26 »
Off-topic: Wat is de Napolitaanse smaak eigenlijk? Onzin, imho gewoon een 'Oger' marketing verhaaltje..  :-^

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 14 juli 2009, 14:44:59 »
Graag een beetje zelfreflectie in acht houden, LCT richt zich op een vrij groot segment van de markt vergelijkbaar met Suit Supply. Wij hier op Sf zijn misschien 1% van de totale markt wbt ons eisenpakket aan kleding en aan winkels.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 14 juli 2009, 14:46:33 »
Off-topic: Wat is de Napolitaanse smaak eigenlijk? Onzin, imho gewoon een 'Oger' marketing verhaaltje..  :-^

Voilà.
Zevenhonderdvier

GSA

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: 14 juli 2009, 14:54:34 »
Bedankt Carwo! Mag ik je vaker inhuren? Je bent beter dan Google. ;)

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 14 juli 2009, 15:08:19 »
Tuurlijk.
Zevenhonderdvier

Offline Aquarama

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 15 juli 2009, 09:21:27 »
Ik was vandaag even in utrecht en kwam bij toeval de winkel van LCT tegen. Deze zit vlakbij hermans waar ik even naar schoenen heb gekeken (helaas niks leuks meer in mijn maat). Bleek dat LCT daar nog niet zo lang zit, ik kon me ze ook niet herinneren. Ik zag in de etalage dat ze een actie hadden van twee shirts voor 99 euro, dus even naar binnen om te kijken of dat wat was. Zoals al eerder vermeld hier is die goedkoopste stof een poly blend oid, daarna krijg je katoen voor 129/149, egyptisch katoen voor 169 en voor 199 één of ander merk dat mij niks zegt, zal wel de naam van een stoffenhuis zijn. Ik vond de stoffen keuze echter erg beperkt en kon er nou niet wat leuks van maken. Het enige wat me nog enigszins aansprak was een effen wit of blauwe visgraat, maar dat zijn ook gelijk de duurdere stoffen.

Ik heb de verkoper daar eerst gevraagd naar de werkwijze om niet voor verrassingen te komen staan. Hij was enigszins verbaasd over mijn kennis van zaken. Ja ik leer hier ook nog eens wat op het forum :mrgreen:. Ze werken daar in elk geval dus met passhirts. Maarja zoals hier wel vaker gezegd kan je daar ook goede resultaten mee behalen. Hij vroeg me ook waar ik mijn shirts liet maken. Maar ik moest bekennen dat ik nu eigenlijk alleen rtw draag. Ik heb wel een aardige moeder die goed met de naaimachine overweg kan. Mijn rtw shirts worden dus wel netjes getailleerd etc.

Ik had echter mijn twijfels bij de professionaliteit van de verkoper. Hij liep er bij in een erg kreukelig, niet gestreken shirt. Dit shirt had een contrast boord/manchet, dubbel manchet met een lelijke manchetknoop, ander kleur stiksel en initialen duidelijk zichtbaar op de manchet. Niet erg SF waardig. Bij het bekijken van de stoffen probeerde men mij contrast boord, stiksels etc aan te praten. Knopen op stift was ook niet mogelijk, dat deed men alleen wel eens op een pak. Ik dacht toen laat ik maar niet meer over de hanepoot steek beginnen, dit heeft toch geen zin. Dit in combinatie met de erg karige stoffen keuze heeft mij er toe besluiten de winkel te verlaten zonder aankoop. Mijn eerste maatshirt laat dus nog even op zich wachten. Ik heb er ook geen haast mee. Ik betaal dan liever wat meer voor mijn eerste maatshirt zodat ik een betere stoffen keuze krijg en een verkoper die meer met mijn napolitaanse smaak van doen heeft.

Een van mn eerste posts en dan al meteen een boute mening... Niet slim misschien, maar ik kan het niet laten.

Het klinkt een beetje alsof je gewoon interessant hebt lopen doen bij LCT Rutger. Strooien met termen die je ergens hebt gelezen of hebt opgepikt. Met een beetje logisch nadenken kun je er ook wel achter komen dat er bij LCT natuurlijk niet volgens jouw "Napolitaanse" maatstaven wordt gehandeld.

Het is een nederlands bedrijf dat sinds vorig jaar is overgenomen en nu probeert in te spelen op allerlei trends. De afgelopen tijd hadden ze veel paars in de etalage en het is ze zelfs gelukt om op de Pitti van januari 2009 een kleine partij Aquarama in te kopen. Vandaar dus dat ze met contrastboorden etc aankomen zetten in het begin.

Toevallig ken ik de bedrijfsleider van de winkel in Utrecht, Koen, en ik kan je mededelen dat hij echt wel verstand heeft van een maathemd samenstellen.

Met andere woorden, voor een "zampa da galina" had je je de moeite om bij LCT naar binnen te lopen kunnen besparen als je je wat beter had ingelezen.

Ps: Kledingverkopers lopen vaak in niet gestreken shirts! Ze hebben vaak de hele dag hun jasje aan en nemen niet de moeite om het shirt te strijken. Ikzelf streek vaak alleen mn boord, manchetten en stukje van het voorpand.....

Offline Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: 15 juli 2009, 12:09:14 »

Ps: Kledingverkopers lopen vaak in niet gestreken shirts! Ze hebben vaak de hele dag hun jasje aan en nemen niet de moeite om het shirt te strijken. Ikzelf streek vaak alleen mn boord, manchetten en stukje van het voorpand.....

U bent kledingverkoper? Of geweest bij LCT?

Offline paulbrussel

• Gebruiker
  • Raymond Roussel
    • Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: 15 juli 2009, 12:56:01 »
Ps: Kledingverkopers lopen vaak in niet gestreken shirts! Ze hebben vaak de hele dag hun jasje aan en nemen niet de moeite om het shirt te strijken. Ikzelf streek vaak alleen mn boord, manchetten en stukje van het voorpand...
Wàt een merkwaardige gewoonte. Ik heb ook zo goed als de hele dag mijn jasje aan, maar dat wil toch écht niet zeggen dat ik grotendeels ongestreken shirts draag.
In ieder geval vind ik dat bepaald geen visitekaartje als je verkoper bent van semi-maatshirts.
L'incurie de la toilette est un suicide moral (Honoré de Balzac, in: Le traité de la vie élégante).

Offline Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: 15 juli 2009, 13:17:12 »
Een van mn eerste posts en dan al meteen een boute mening... Niet slim misschien, maar ik kan het niet laten.

Het klinkt een beetje alsof je gewoon interessant hebt lopen doen bij LCT Rutger. Strooien met termen die je ergens hebt gelezen of hebt opgepikt. Met een beetje logisch nadenken kun je er ook wel achter komen dat er bij LCT natuurlijk niet volgens jouw "Napolitaanse" maatstaven wordt gehandeld.

Het is een nederlands bedrijf dat sinds vorig jaar is overgenomen en nu probeert in te spelen op allerlei trends. De afgelopen tijd hadden ze veel paars in de etalage en het is ze zelfs gelukt om op de Pitti van januari 2009 een kleine partij Aquarama in te kopen. Vandaar dus dat ze met contrastboorden etc aankomen zetten in het begin.

Toevallig ken ik de bedrijfsleider van de winkel in Utrecht, Koen, en ik kan je mededelen dat hij echt wel verstand heeft van een maathemd samenstellen.

Met andere woorden, voor een "zampa da galina" had je je de moeite om bij LCT naar binnen te lopen kunnen besparen als je je wat beter had ingelezen.

Ik heb totaal niet interessant zitten te doen met termen. Ik heb alleen gevraagd naar de maakwijze omdat ik wil weten wat z'n bedrijf doet voordat ik verder ga met een aankoop, lijkt me niet meer dan normaal. Dat de meeste consumenten dit niet doen kan ik ook niet helpen. Ik kende het hele LCT bedrijf/concept niet en liep er toevallig tegen aan. De verkoper is verder gewoon een aardige man maar ik had er niet de 'click' mee en er waren geen leuke stoffen te vinden. Ik was verder wel ingeweest voor een stof met wat paars, maar dat hadden ze juist niet!
Verder verwacht ik dat bij maatshirts ook opties zoals knopen op stift of hanepootsteek geboden worden. Ik heb dit topic er nog even op na gelezen en over de (on)mogelijkheid van een "zampa da gallina" wordt nergens gesproken. Als een bedrijf maatwerk levert kun je daar best een "napolitaans" shirt laten maken, alleen moet je dan wel vertrouwen hebben in het bedrijf en de gene die jou gaat opmeten. Dit was er bij mij niet door de eerder genoemde redenen. Maar verder hoef ik er geen woorden meer aan vuil te maken, voor anderen is het misschien wel de perfecte winkel.

Ps. De verkoper droeg juist helemaal geen jasje en liep gewoon in jeans. Ik had ook niet de indruk dat hij een jasje had gedragen en ik mag verwachten dat je halverwege de eerste werkdag van de week er gewoon nog netjes bij loopt. Als verkoper ben je toch het visitekaartje van de zaak.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #167 Gepost op: 15 juli 2009, 13:49:44 »
"zampa da galina" & "zampa da gallina"
Zampa di gallina en dan ben ik weer tevreden. Ik had overigens een vergelijkbare ervaring als Rutger in Rotterdam.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: 15 juli 2009, 15:38:36 »
Ze proberen je dus een soort mtm-cavallaro-achtig shirt aan te meten, dit in combinatie met alle andere negatieve reacties in het topic, zal ik hier nooit en te nimmer naar binnen lopen voor een shirt.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Il re.
    • Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: 15 juli 2009, 15:56:12 »
Eigen ervaring is goud waard.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: 15 juli 2009, 16:10:06 »
In de vorige setting heb ik er plus minus 10 shirts laten maken. Uiteindelijk ben ik niet supertevreden, door wat losse draadjes enz, maar de vergelijking met Cavallaro gaat wat mij betreft mank.

Je kunt geen etalage inkijken of er ligt een casual overhemd met dubbele contrastmanchet, veelkleurige paislymotief aan de binnenkant van de boord etc. Enfin, we weten allemaal wat Camouflage, Barsoi en willekeurig welke andere retailer nu aanbieden. "De markt" heeft kennelijk veel vraag naar dit soort afwijkende overhemden. Laten we de shirtsmakers op deze vraag inspelen en dit soort verzoeken uitvoeren dit niet kwalijk nemen, ondanks dat het onze smaak niet is. Ze moeten tenslotte ook hun geld verdienen in deze uitdagende tijden.

Daarnaast zal een shirtmaker, nadat je hebt aangeven dat je een klassiek overhemd wil, je niet lastigvallen met rare fratsen.

Style is never out of fashion

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: 15 juli 2009, 16:18:03 »
Heb je gelijk in MM, desalniettemin heb ik er op het moment geen behoefte aan ;)

Offline HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: 15 juli 2009, 16:33:03 »
Ze proberen je dus een soort mtm-cavallaro-achtig shirt aan te meten, dit in combinatie met alle andere negatieve reacties in het topic, zal ik hier nooit en te nimmer naar binnen lopen voor een shirt.
Helder.
Zoals ik hierboven ook al geschreven heb kwam dit de eerste 2 minuten ook zo op mij over. Zoals Humphrey echter aangeeft ben je als klant natuurlijk wel de baas, dus nadat je zegt dat je niet naar die poespas op zoek bent kan je bij LCT (denk ik) een goed shirt aanschaffen (zo lang de verkoper zich aanpast natuurlijk).

Ik vermoed dat de kwaliteit uiteindelijk ergens rond het Suit Supply-maatwerk niveau zit. De 129+ euro is dan wellicht aan de hoge kant, maar met de huidige actie denk ik dat LCT best het proberen waard is (wat ik dus ook gedaan heb).
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2009, 16:34:47 door HakeemT »
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Offline Aquarama

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: 15 juli 2009, 16:33:21 »
U bent kledingverkoper? Of geweest bij LCT?

Nee hoor, wel geweest tijdens mn studententijd. In het voorsteltopic staat wat mijn huidige functie is.

Heb helemaal niks met LCT. Sterker nog ik heb er een afkeer tegen. Toen de vorige eigenaar, Floris Geeris, er nog zat was de kwaliteit vaak ondermaats. De aftersales was ook vaak bedroevend. Daarnaast werkte suitsupply met LCT in een aantal vestigingen als de maathemden leverancier en dat was helemaal huilen met de pet op.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2009, 16:36:08 door Aquarama »

Offline Aquarama

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: 15 juli 2009, 16:35:12 »
Zampa di gallina en dan ben ik weer tevreden. Ik had overigens een vergelijkbare ervaring als Rutger in Rotterdam.

Uno stupido errore. Mi dispiace.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: 15 juli 2009, 17:02:41 »
Je kunt geen etalage inkijken of er ligt een casual overhemd met dubbele contrastmanchet, veelkleurige paislymotief aan de binnenkant van de boord etc. Enfin, we weten allemaal wat Camouflage, Barsoi en willekeurig welke andere retailer nu aanbieden. "De markt" heeft kennelijk veel vraag naar dit soort afwijkende overhemden. Laten we de shirtsmakers op deze vraag inspelen en dit soort verzoeken uitvoeren dit niet kwalijk nemen, ondanks dat het onze smaak niet is. Ze moeten tenslotte ook hun geld verdienen in deze uitdagende tijden.

Daarnaast zal een shirtmaker, nadat je hebt aangeven dat je een klassiek overhemd wil, je niet lastigvallen met rare fratsen.

Juist.

Offline decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: 15 juli 2009, 19:09:25 »
Heeft iemand al een shirt binnen die hij/zij bij de actie heeft besteld? Ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik moet nog een week wachten op m'n eigen shirts, daarna moet ik het nog laten vermaken (erg apart voor een MTM-shirt, maar zoals eerder gezegd ben ik misschien wel uitzonderlijk qua lichaamsverhoudingen). Ben trouwens benieuwd waar dit shirt vermaakt zal gaan worden. Weet iemand of ze op de Haagse Bluf een eigen atelier hebben?

Offline Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: 15 juli 2009, 19:14:35 »
De shirts worden / werden in Spanje gemaakt. (niet persé door Spanjaarden) Het lijkt me sterk dat ze zelf shirts aanpassen, hiervoor zullen ze waarschijnlijk samenwerken met een lokale kleermaker.
Style is never out of fashion

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: 15 juli 2009, 20:49:31 »
Daar breekt bij mij dus de klomp decadent. Laat je een mtm shirt aanmeten en dan nog moet hij daarna nog een keer vermaakt worden. Ik kan begrijpen als dit voor een eerste keer voor komt maar om er al vanuit te gaan..

Dit is trouwens geen aanval op jou decadent want jij kan hier niets aan doen.

Offline Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: 15 juli 2009, 20:52:15 »
Bij LCT in Amsterdam heb ik goede ervaringen.
Toen de verkoper (Guido) bij het hoofdstuk boorden aankwam en vertelde over de mogelijkheid van contrastkleuren, keek ik hem nieuwsgierig aan. Hij vertelde toen uit zichzelf dat dit nu een modeverschijnsel is en dat het beter is om niet met dit soort grillen mee te doen. Maar laat je niet weerhouden als je het mooi vindt, voegde hij eraan toe.

Zijn advies kwam verder overeen met wat hier op SF over het algemeen als norm geldt. Geen rare fratsen!
Het liefst had hij ook gezien dat ik gewone knoopjes op mijn manchetten genomen had. Maar omdat ik nog geen shirts met manchetknopen heb en dat wel eens wil meemaken, wilde ik persé manchetknoopsluiting.

Verder was het een bloedhete dag en liepen de 2 verkopers er op en top bij.
1 met strak pak en 1 met linnenpak (met klein kreukje; deed mij een beetje aan Napoli denken).

De shirts worden pas eind deze maand geleverd.
En de kwaliteit daarvan is natuurlijk het belangrijkste van de hele deal.
Ik hoop maar dat het overeenkomt met waarmee ze me tot nu toe bedienden.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!