Auteur Topic: Merken in je collectie  (gelezen 14068 keer)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
Re: Merken in je collectie
« Reactie #90 Gepost op: 03 maart 2009, 12:46:39 »
200 EUR zou ik overgaan op MTM.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #91 Gepost op: 03 maart 2009, 12:53:00 »
200 EUR zou ik overgaan op MTM.

Dat was ook mijn hanepootinsteek.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 03 maart 2009, 12:55:22 »
Ik kan haast niet wachten tot ik mijn doelgewicht heb gehaald, kan ik gelijk wat hemden laten aanmeten.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 03 maart 2009, 13:22:18 »
200e is eigenlijk net 50e te weinig om echt leuke dingen mee te doen.
This, madame, is Versailles.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 03 maart 2009, 13:24:55 »
BL bij Menco?
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 03 maart 2009, 13:28:32 »
BL bij Menco?
BL begint zover ik weet bij 199. Dan zit hij gelijk aan zijn max.
-Das Kapital (1867)

Offline Marthino1988

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 03 maart 2009, 13:39:04 »
Wat leuk dat iedereen snel reageert! Het is niet zo dat bij E200 de grens ligt en er verder niks meer mogelijk is. Het lijkt mij leuk om eens een MTM shirt te kopen inderdaad. Ik heb net wat zitten kijken op de site van MN en misschien is het Green Label een goede optie?

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 03 maart 2009, 13:45:26 »
Wat leuk dat iedereen snel reageert! Het is niet zo dat bij E200 de grens ligt en er verder niks meer mogelijk is. Het lijkt mij leuk om eens een MTM shirt te kopen inderdaad. Ik heb net wat zitten kijken op de site van MN en misschien is het Green Label een goede optie?
Vind persoonlijk Green Label een hele verademing sinds mijn RTW shirts. Maar eerlijk is eerlijk, mijn RTW shirts waren van een stuk minder hoog niveau als die van jou.
-Das Kapital (1867)

Offline Marthino1988

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 03 maart 2009, 13:54:19 »
Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik maar matig op de hoogte ben van verschillende niveaus hemden. Ik koop eigenlijk altijd op het 'oog' waarbij ik de vervelende eigenschap heb om altijd de duurdere artikelen het mooist te vinden. Inmiddels ben ik zover dat ik liever minder kleding koop met een voor mijn oog hoog niveau. Nou valt mij vaak de pasvorm tegen bij RTW hemden. Ik was vergeten het fijnste hemd te melden in het eerder genoemde rijtje. Ik heb een Cavallaro hemd, a ongeveer 80 euro. Deze valt mooi slank en hiervan bevalt de pasvorm mij het best. Nu heb ik alleen het idee dat de kwaliteit van dit hemd weer minder is. Maar goed, even to the point. Ik ga donderdag een week naar Rome en ga daar sowieso wat rondkijken voor een nieuw hemd, als ik dan terug ben denk ik dat MN Green Label een goede optie is om te proberen!

ps: Klopt het dat de directeur van MN op dit forum zit? Volgens mij zag ik een foto op de website van MN die erg lijkt op iemand van dit forum?

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 03 maart 2009, 14:04:14 »
Menco Nieuwenhuis heeft een account op dit forum genaamd ´Camiceria´ (spelling kan afwijken). Hij post de laatste tijd alleen niet zo gek veel meer :P
-Das Kapital (1867)

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 03 maart 2009, 14:35:14 »

Prima optie. Voor een eerste mtm-shirt slaag je waarschijnlijk al in categorie III (€130,– geloof ik) of misschien al in I (geen polymixje kiezen natuurlijk) of II. Als je de smaak te pakken hebt, kun je altijd nog overstappen op de echt leuke dingen waar Rogier het over heeft. Ik zou simpel beginnen, het shirt vaak dragen en wassen, en dan kijken of je nog zaken wilt aanpassen.
Zevenhonderdvier

Offline Marthino1988

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 03 maart 2009, 16:10:13 »
Ok ga ik doen! Bedankt voor jullie reacties allemaal!!

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 03 maart 2009, 16:28:06 »
Welcome; dit is nog gratis. ;)
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2009, 09:25:32 door Narcissus »
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Offline dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 03 maart 2009, 19:20:44 »
mischien is Barba een heel goede optie?
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 03 maart 2009, 19:22:43 »
mischien is Barba een heel goede optie?
Niet voor 200e.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 03 maart 2009, 20:11:42 »
200e is eigenlijk net 50e te weinig om echt leuke dingen mee te doen.

Ik ben echt heel benieuwd wat de echt leuke dingen zijn.
Euro 250,- vind ik wel erg veel geld zeg. Maar....ik heb er dan ook geen ervaring mee. Waarschijnlijk dubbel en dwars zijn geld waard.
De z doet het regelmatig niet....

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 03 maart 2009, 20:12:42 »
Ik ben echt heel benieuwd wat de echt leuke dingen zijn.
Euro 250,- vind ik wel erg veel geld zeg. Maar....ik heb er dan ook geen ervaring mee. Waarschijnlijk dubbel en dwars zijn geld waard.
Boven de 200 EUR begin je handwerk te krijgen in je shirts, wat op op zich natuurlijk erg leuk is. Voor mij nog even niet dus.
-Das Kapital (1867)

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 03 maart 2009, 20:17:08 »
Boven de 200 EUR begin je handwerk te krijgen in je shirts, wat op op zich natuurlijk erg leuk is. Voor mij nog even niet dus.
Dat weet ik eigenlijk ook wel, maar vind 250 Euro gewoon erg veel geld  :mrgreen:
Alleen maar het feit dat er dan handwerk in zit vind ik dan wat mager eigenlijk.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 03 maart 2009, 20:20:17 »
Dat weet ik eigenlijk ook wel, maar vind 250 Euro gewoon erg veel geld  :mrgreen:
Alleen maar het feit dat er dan handwerk in zit vind ik dan wat mager eigenlijk.
Ik zal maar eventjes niet SF klinken en zeggen dat ik het tweemaal met je eens ben. Ik begrijp dat handwerk mogelijkheden biedt die er normaal niet zijn, men kan denken aan plooitjes op de mouwen, handgezoomd voorpand etc, maar ik vind het persoonlijk niet de meerwaarde hebben die het kost.

Dat kom waarschijnlijk ook doordat ik gewoon een student ben met een uit de hand gelopen hobby ;)
-Das Kapital (1867)

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 03 maart 2009, 20:22:45 »
Ik zal maar eventjes niet SF klinken en zeggen dat ik het tweemaal met je eens ben. Ik begrijp dat handwerk mogelijkheden biedt die er normaal niet zijn, men kan denken aan plooitjes op de mouwen, handgezoomd voorpand etc, maar ik vind het persoonlijk niet de meerwaarde hebben die het kost.
psies.
De paar keer dat ik bv. die plooitjes in het echt heb gezien was ik daar ook niet echt heel erg van onder de indruk :-)

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 03 maart 2009, 20:37:57 »
Tuurlijk is dat handwerk, en hoezo is dat mager? De shirts worden niet in China in elkaar geflanst, dus dan zit je tussen de 200e en 250e minimaal.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 03 maart 2009, 20:39:30 »
Tuurlijk is dat handwerk, en hoezo is dat mager? De shirts worden niet in China in elkaar geflanst, dus dan zit je tussen de 200e en 250e minimaal.
Green Label wordt ook niet in China in elkaar geflanst, toch?
-Das Kapital (1867)

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 03 maart 2009, 20:39:56 »
Mogen we dan andermaal (met wat opluchting) concluderen dat handwerk alleen toegankelijk is voor de echte puristen, iets wat we ook zo moeten houden imo.  :-D

GL is niets Chinees bij inderdaad!

Shirts

De shirts van Menco Nieuwenhuis Green Label worden machinaal geproduceerd in het zuid-westen van Frankrijk. De hemden kennen een levertijd van circa drie tot vier weken.

Bron: www.shirtmakers.nl
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2009, 20:41:49 door Narcissus »

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 03 maart 2009, 20:42:01 »
Het was een rhetorische vraag ;)

Inderdaad. Handwerk is voor de liefhebbers onder de liefhebbers.
-Das Kapital (1867)

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 03 maart 2009, 20:45:20 »
Het was een rhetorische vraag ;)

Inderdaad. Handwerk is voor de liefhebbers onder de liefhebbers.

Dan was dit een retorische aanvulling, ook wel een overbodig stukje info genoemd ;)
Maar on-topic wel weer handig voor Marthino1988!

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
« Reactie #115 Gepost op: 03 maart 2009, 21:12:25 »
Niet echt een verrassing, denk ik...

4 * Blue Label
9 * Black Label
26 * Green Label

Op paspoppen in de winkel en in de wasmand en wasmachine nog zo'n 10 a 15 hemden denk ik.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 03 maart 2009, 21:15:04 »
 =D>

Offline Evan_S

• Gebruiker
  • When in doubt, overdress!
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 03 maart 2009, 21:17:30 »
Draag je dat bloemetjeshemd wel eens Cami?   :D

Althans, ik meen een bloemetjeshemd te zien op rechts..
"Suits are full of joy. They are the sartorial equivalent of a baby’s smile."  -Barney

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
« Reactie #118 Gepost op: 03 maart 2009, 21:18:59 »
Hoe defineer jij 'dragen' precies?  :-^
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline paulbrussel

• Gebruiker
  • Raymond Roussel
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 03 maart 2009, 21:23:37 »
Niet echt een verrassing, denk ik...
Hoeveel korting krijg jij? :-) N vond ik al dat ik veel hemden had, maar jij hebt er nóg meer, zij het een wat eenkenniger samengestelde collectie.Maar ik herken sommige stofjes uit mijn garderobe.
L'incurie de la toilette est un suicide moral (Honoré de Balzac, in: Le traité de la vie élégante).