Auteur Topic: Visitekaarthouder  (gelezen 5651 keer)

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaarthouder
« Gepost op: 21 maart 2006, 22:19:41 »
Gek dat ik hier nog geen topic over heb gezien. Maar het mag wat mij betreft niet ontbreken. Een visitekaart houder. Je ziet als mensen er al een hebben( want stijl hebben de meeste Nederlanders niet) alleen maar van die verzilverde of van die chromen dingetjes. Ik kan bijna nooit een mooie ivoren of een van puur zilver vinden. Mijn vriendin heeft er voor mij eentje van puur zilver laten maken bij Schippers in Amsterdam. Maar nu wil ik er graag nog een paar. Enig idee waar.........En het moet wel puur zilver zijn. Maar goed, ik vind het echt heel gek, dat we in Nederland die dingen zo weinig zien. Terwijl het toch echt iets extra's geeft aan een zakengesprek.
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2009, 00:38:11 door Jesper »
oedkoop is duurkoop!

Offline DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2006, 22:23:10 »
Foto's?  8)  :D

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2006, 22:23:34 »
Ik zou haast zeggen bij Schippers in Amsterdam.

Huey

• Gast
Visitekaart houder
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2006, 22:27:10 »
Citaat van: "gusto napolitano"

Schippers in Amsterdam is daar inderdaad een perfect adres voor.

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2006, 23:20:41 »
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "gusto napolitano"

Schippers in Amsterdam is daar inderdaad een perfect adres voor.

er was toch ook iemand hier op het forum die daar zon ding had laten maken?

Maar ik denk dat je kennis over de nederlandse stijl het eigenlijk al zegt, vanwege de geringe vraag zal er wel niet echt een aanbod in zijn.
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2006, 00:05:30 »
Ik zou die van mij bij Schippers in Amsterdam laten maken :lol:
Sailing, an expensive way to travel for free"

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2006, 00:07:15 »
Citaat van: "DuC"
Foto's?  8)  :D

Deze foto komt uit dat andere topic (India)

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2006, 00:09:01 »
Ik kom ze geregeld tegen op internetsites/webwinkels. Zodra ik serieus met visitekaartjes ga werken koop ik er wel een.

Dit uiteraard samen met een stapeltje kaartjes gemaakt van geschept papier door Joachim Stahl 8)

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2006, 00:26:16 »
Ik bedoelde trouwens Lyppens en Schipper in Amsterdam
oedkoop is duurkoop!

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2006, 00:27:22 »
En Vodka, diegene die je op internet tegenkomt zijn 99 van de 100 keer verzilverd. Als ze dat al zijn........
oedkoop is duurkoop!

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2006, 00:28:51 »
Citaat van: "its"
En Vodka, diegene die je op internet tegenkomt zijn 99 van de 100 keer verzilverd. Als ze dat al zijn........

Zal gerust :)

Ik zal in een "doe maar normaal, dan ...." markt opereren. Dus moet ik er op letten dat ik niet als een of andere yup overkom :P :(

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2006, 00:34:34 »
Haha, nou als ik je verhalen over kleding lees dan hou je dat toch niet tegen. Maar lekker belangrijk wat ze denken, beter overdressed dan...................
oedkoop is duurkoop!

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2006, 00:38:22 »
Haha, nou als ik je verhalen over kleding lees dan hou je dat toch niet tegen. Maar lekker belangrijk wat ze denken, beter overdressed dan...................

Best wel aangezien ze geld moeten storten in het potje "omzet" ;)

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2006, 08:45:05 »
Oke, daar zal je best gelijk in hebben. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de markt waarin je opereert. Maar er zijn ook genoeg markten te bedenken, waarbij bijvoorbeeld van de 10 mensen denken er 5 denken wat een dandy of een yup en waarvan er 5 mensen denken geweldig, daar gaan we zaken mee doen. Terwijl als jij daar als een Hollandse boer erbij loopt denken 10 mensen helemaal niks. En dat is gelukkig de markt waarin ik me begeef. Maar goed ik begrijp je punt..... :wink:
oedkoop is duurkoop!

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Visitekaart houder
« Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2006, 10:52:10 »
Oke, daar zal je best gelijk in hebben. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de markt waarin je opereert. Maar er zijn ook genoeg markten te bedenken, waarbij bijvoorbeeld van de 10 mensen denken er 5 denken wat een dandy of een yup en waarvan er 5 mensen denken geweldig, daar gaan we zaken mee doen. Terwijl als jij daar als een Hollandse boer erbij loopt denken 10 mensen helemaal niks. En dat is gelukkig de markt waarin ik me begeef. Maar goed ik begrijp je punt..... :wink:

Nu ben ik geinteresseerd, welke markt mag dat zijn dan?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2006, 12:49:25 »
Mijn pa heeft er eentje van S.T. Dupont geloof ik. Heeft hij gehad toen hij 12 jaar bij de zaak zat, ik vind die dingen nou niet zo bijzonder mooi eigenlijk.
Return to innocence...

Napoleon

• Gast
Visitekaart houder
« Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2006, 12:53:17 »
staat beter dan je koffertje/tas volgooien met losse kaartjes

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2006, 12:55:59 »
Dat wel natuurlijk.
Return to innocence...

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2006, 13:29:35 »
Reclame wereld of investment banking! Daar is het zelfs heel belangrijk om er piekfijn uit te zien. Je moet je onderscheiden van de rest. En ja ik spreek uit ervaring. Zonder maartpak kom je erbij van Lanschot niet in. En zo zijn er nog talloze sectoren op te noemen. Maar er zijn er inderdaad ook genoeg, waar inderdaad een doe maar gewoon cultuur is.
oedkoop is duurkoop!

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Visitekaart houder
« Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2006, 13:33:13 »
Toch moet je ook daar oppassen dat je niet "die snelle jongen" wordt. Dat werkt nooit in je voordeel.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2006, 13:47:52 »
Reclame wereld of investment banking! Daar is het zelfs heel belangrijk om er piekfijn uit te zien. Je moet je onderscheiden van de rest. En ja ik spreek uit ervaring. Zonder maartpak kom je erbij van Lanschot niet in. En zo zijn er nog talloze sectoren op te noemen. Maar er zijn er inderdaad ook genoeg, waar inderdaad een doe maar gewoon cultuur is.

Hahah, wat een bullshit. Ben je eigenlijk wel eens ooit bij Van Lanschot geweest... Loop maar eens binnen bij het Leonardo Da Vinci plein, wat daar allemaal rondloopt. Denk dat mijn oom een van de weinige beter geklede personen daar is!

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #21 Gepost op: 22 maart 2006, 14:02:34 »
Sergio, ben ik helemaal met je eens. Maar een net pak en een net paar schoenen kan echt geen kwaad. En overdaad is natuurlijk nooit goed. En wat Niels betreft, ik weet niet wat voor afdeling jij komt, maar ik heb het niet over mensen die op kantoor zitten. Maar bij de klant zelf komen, die het contact met de klant onderhouden. Maar goed........gelukkig is je oom wel netjes gekleed :)
oedkoop is duurkoop!

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #22 Gepost op: 22 maart 2006, 14:06:17 »
En nog iets Niels, misschien zeg ik het inderdaad allemaal wat te zwart wit( moet je gewoon even tussen de regels doorlezen). Maar het enige waar het om ging was, dat er genoeg sectoren zijn waar het belangrijk is dat je er gewoon netjes verzorgd uitziet. Daar schep je namelijk een bepaald vertrouwen mee.............
oedkoop is duurkoop!

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #23 Gepost op: 22 maart 2006, 14:07:05 »
Sergio, ben ik helemaal met je eens. Maar een net pak en een net paar schoenen kan echt geen kwaad. En overdaad is natuurlijk nooit goed. En wat Niels betreft, ik weet niet wat voor afdeling jij komt, maar ik heb het niet over mensen die op kantoor zitten. Maar bij de klant zelf komen, die het contact met de klant onderhouden. Maar goed........gelukkig is je oom wel netjes gekleed :)

Ik heb vorig jaar 5 werkdagen bij Van Lanschot meegedraaid op de Toren en aan de Hoge Steenweg. Er lopen meer dan genoeg mensen met spekzolen rond daar!

En ook sommige mensen die bij de klant thuis komen behoren daar toe, geloof me, ik heb er een bij mijn ouders thuis gezien!

Het zou ook wel een beetje raar zijn om iemand die een top cv heeft en geschikt is voor een bepaalde functie af te wijzen omdat deze geen maatpak aanheeft!

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #24 Gepost op: 22 maart 2006, 14:07:56 »
En nog iets Niels, misschien zeg ik het inderdaad allemaal wat te zwart wit( moet je gewoon even tussen de regels doorlezen). Maar het enige waar het om ging was, dat er genoeg sectoren zijn waar het belangrijk is dat je er gewoon netjes verzorgd uitziet. Daar schep je namelijk een bepaald vertrouwen mee.............

Klopt, maar tussen netjes en verzorgd erbij lopen of meteen een maatpak laten aanmeten zit wel een flink (prijs)verschil!  :wink:

Napoleon

• Gast
Visitekaart houder
« Reactie #25 Gepost op: 22 maart 2006, 14:08:15 »

overal moet je er netjes en verzorgd uitzien, werkt nooit in je nadeel
in de reclame wereld zijn het meer popi jopi's (met truitjes onder hun pak etc) geen gezicht

Offline Hein

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Visitekaart houder
« Reactie #26 Gepost op: 22 maart 2006, 14:09:18 »
Citaat van: "Niels"

Hahah, wat een bullshit. Ben je eigenlijk wel eens ooit bij Van Lanschot geweest... Loop maar eens binnen bij het Leonardo Da Vinci plein, wat daar allemaal rondloopt. Denk dat mijn oom een van de weinige beter geklede personen daar is!

Inderdaad, wat een bullshit! Ik weet dat om binnen te komen in de investment banking-wereld je cijfers een stuk belangrijker zijn dan je uiterlijk vertoon.
Over wat voor ervaring beschik je precies, dat je dit soort dommige uitspraken doet?
ww.dezinvanluxe.nl

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #27 Gepost op: 22 maart 2006, 14:10:12 »
Citaat van: "Napoleon"

overal moet je er netjes en verzorgd uitzien, werkt nooit in je nadeel
in de reclame wereld zijn het meer popi jopi's (met truitjes onder hun pak etc) geen gezicht

Haha, truitjes? Die foute zwarte colltruitjes bedoel je? Wat vinden jullie btw van hoge suede VB onder een pak?

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #28 Gepost op: 22 maart 2006, 14:13:10 »
Goed dat is jou mening. Ik heb zelf twee jaar terug stage gelopen bij NIBCapital in Den Haag en daar hadden we wel een bepaalde policy als je naar de klant ging. En wat ik daar persoonlijk altijd hoorde, was dat het bij van Lanschot nog veel perfectionistischer is. Maar goed, ik ben met je eens dat je niet iemand met een perfect cv niet moet aannemen als hij verder een boer is. Maar als hij naar de klant gaat of een lezing moet geven, dan mag je toch wel verwachten dat hij netjes gekleed is. Maar goed, laat mij maar lekker netjes gekleed gaan, dan mag de rest................. :)
oedkoop is duurkoop!

Offline its

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Visitekaart houder
« Reactie #29 Gepost op: 22 maart 2006, 14:24:29 »
Beste Hein,

Bij Investment banking zijn cijfers belangrijk, maar het is niet zaligmakend. Oke een 7,5 is toch vaak wel een vereiste, maar het gaat meer om of je wel gemotiveerd genoeg bent om weken van 70 uur of meer te draaien. Ik was ook geen ster, ik had gemiddeld een 7,4, maar toch ben ik ook in die wereld terecht gekomen. Waar wel cijfers een must zijn, dat is in de top van de Strategic consultancy wereld( denk aan Mckinsey en de BCG) Daar kom je inderdaad niet binnen met een 7.5.

Maar goed laten we het over kleding hebben. Ik vind suede VB onder een pak ook niks Niels. Maar ik ben zoiezo geen voorstander van suede schoenen. Een mooie suede jas daarentegen is wel top! Maar dan voor casual.
oedkoop is duurkoop!