Deze laarzen combineer ik in eerste instantie met mijn stemming. Wanneer ik me nagenoeg vrolijk voelt om van de allerlei “politieke correctheden” afstaand weten te nemen ga ik in beraad met mezelf of ik deze laarzen wel of niet zou aantrekken. Als mijn antwoord op deze (rijke aan sociale gevolgen) vraag positief uitkomt dan haal ik een paar mogelijke combinatie tevoorschijn waarbij de laarzen een as vormen waar alle andere kledingstukken eromheen gaan draaien.
Combinatie 1. Laarzen en alleen maar laarzen (peniskoker om de aanstootgevende incidenten te voorkomen ….Lang leve de etnische klederdracht!)

Combinatie 2. Laarzen, lichtblauw spijkerbroek, wit overhemd (gilet – donkerblauw tartan)
Combinatie 3. Laarzen, lichtblauw spijkerbroek, blauw overhemd
Combinatie 4. Laarzen, wit spijkerbroek, wit overhemd (gilet – lichtblauw denim of blauw tartan)
Combinatie 5. Laarzen, wit spijkerbroek, gestreept overhemd (wit – blauw) (gilet – lichtblauw denim)
Enz, enz …
Ik neem dan spijkerbroek (wit, blauw), overhemden (wit, blauw, streepjes of ruitjes van wit en blauw) en giletjes (denim en tartan)
Combinatie n+1 (n = alle cijfers van 5 tot plus oneindigheid): Laarzen, chinos (rood), overhemd (rood of wit)
Combinatie n+1: Laarzen, chinos (geel), overhemd (geel) … ja, ja …wij komen steeds dichterbij …op de suggestie van Sergio….

Ik zou deze laarzen NOOIT met een colbertje combineren … en ook niet met een giletje in Royal Stewart tartan. Deze prachtige tartan wordt alom geassocieerd met een clownpak!

Vodro …C&J Gerard II heb ik ooit bij Hermans gekocht … in Utrecht (Oudkerkhof 22 tel: 030 2312964).