Ik zit even met een klein vraagstukje. Ik heb mn oog laten vallen op een mooi paar witte brogue's. Nu vraag ik me af, is dat te combineren met een grijs pak of zou ik in dat geval beter voor een donkere schoen kunnen kiezen. Het is bedoelt voor een (wat informelere) bruiloft, zodoende kan ik ook wat informeler gekleed gaan.
Ik ben me er van bewust dat dit al een wat ouder bericht is. Ik denk dat witte schoenen een klassieke keus zijn. Als je ze wilt aanschaffen, dan zou ik geen nieuwerwetse variatie -zoals brogues- nemen. Het lijkt me dan beter om te gaan voor de originele uitvoering. In dit geval is dat een oxford of een derby zonder brogueing. Verder zou ik deze schoenen niet dragen onder een grijs
pak, maar het lijkt me niet uitgesloten dat je er mee wegkomt als je kiest voor een grijze broek, afhankelijk van stof en kleur daarvan. Eigenlijk ben ik het in grote lijnen eens met de inhoud van het bericht dat Will hierover schrijft op zijn blog
A Suitable Wardrobe. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat ik pakken van seersucker op dit moment niet zo heel goed begrijp, maar dat zou natuurlijk in de loop der tijd kunnen veranderen. Will's 'thoughts on classical clothing' zijn mij vaak wat tè conservatief, maar dat laat zich waarschijnlijk deels verklaren door het -aanzienlijke- leeftijdsverschil.
Voor de überdandy
Ik vind spectators erg gaaf om te zien, maar er zijn imo maar enkele gelegenheden waarbij ze bruikbaar zijn. Een zomers tuinfeestje, cricket- of polowedstrijd bijwonen e.d..
In de praktijk wordt hiermee de plank meestal misgeslagen, doordat mensen ze bijvoorbeeld onder een jeans te dragen.
Of gewoon onder -bijvoorbeeld- donkerblauw linnen, al dan niet met een passend jasje.
Groeten,
Don