Mwa, daar ben ik het toch niet geheel mee eensch. De correcte manier, althans historisch gezien, om een paraplu te dragen komt - zoals veel van de herenkleding - voort uit de militaire traditie.
De paraplu is in de plaats van de degen gekomen, bovenstaande manier lijkt mij dan ook heden ten dagen van toepassing. Moet overigens wel toegeven dat ik de normale 'wandelstok' manier ook vaak gebruik.
Voorbeeld:

Naar mijn mening wel, ja.
De relatie tussen Engelse
Guards officers (de 'gentlemen's sons) en
umbrellas is een hele oude (de Prinsjes op de foto hierboven lopen daar in hoedanigheid als Guards officer in burger, zie hieronder). De Hertog van Wellington (u weet wel, die Engelse generaal die de slag bij Waterloo won in 1815 van Napoleon (gezien het huidige geschiedenis onderwijs in Nederland lijkt me dit geen overbodige informatie voor de SF-lezertjes en het bespaart u weer wat Googlen)) stond zijn officieren het dragen van umbrellas wel toe, maar niet 'in the presence of the enemy'. Het burgerkloffie van Guards officers, 'when in London', is traditioneel een (blauw) pak, met
bowler hat en een umbrella. Precies zoals de prinsjes hierboven laten zien.
Degenen die dit eeens 'live' willen aanschouwen raad ik aan om, ik geloof de derde zondag in mei (kan ook de tweede zijn) naar Hyde Park te gaan wanneer daar
Cavalry remembrance day wordt gehouden. Een prachtig spektakel waarbij Guards officers in burger met bowler hat en umbrella in gelid voorbij het Guards monument marcheren. Uiteraard begeleid door een band van de Guards. Bovenstaande foto van de Prinsjes is, denk ik, ook op die dag genomen. Wie een buitengewone verzameling Savile Row pakken bij elkaar wil zien moet daar zeker eens gaan kijken.