Auteur Topic: Magnanni  (gelezen 125674 keer)

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Magnanni
« Reactie #90 Gepost op: 16 februari 2007, 00:19:40 »
Magnanni vind ik toch meer Seat. Zo briljant van kwaliteit is het niet.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Huey

• Gast
Magnanni
« Reactie #91 Gepost op: 16 februari 2007, 01:00:05 »
Kwalitatief rank ik Porsche toch echt vér boven Maserati :P

Napoleon

• Gast
Magnanni
« Reactie #92 Gepost op: 16 februari 2007, 01:27:04 »
Citaat van: "Huey"
Kwalitatief rank ik Porsche toch echt vér boven Maserati :P
duuuuh

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #93 Gepost op: 16 februari 2007, 09:49:39 »
Citaat van: "Camiceria"

Ik heb toch echt een paar met veters, Mikey  :D

:) I Know, was een vraag van Clay; of je een monk hebt gekocht!

Klinkt mss raar maar bij Credo in de Hoogstraat willen ze wel eens aardige riemen hebben. Wellicht dat daar iets bijpassends te vinden is.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #94 Gepost op: 16 februari 2007, 16:02:37 »
Vandaag bij Monfrance in Maastricht even een paar gepast, lichtbruin zonder opanca. Zat erg plezierig aan de voet, van binnen voelde de zool goed aan. De modellen met opanca zijn wel iets mooier, ook duurder.. De verkoopster wist helaas erg weinig over de duurzaamheid van de zool e.d. Misschien dat ik morgen terugga om een paar te halen, zat nog 10% verbouwingsopruiming op deze week, maarja.. Carnaval gaat ook weer geld kosten en over 2 weken verhuizen nog meer..

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #95 Gepost op: 17 februari 2007, 19:37:59 »
Toch maar gezwicht..

meteen een wax erbij om ze waterbestendig en glanzend te houden, en een riem natuurlijk.

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
Magnanni
« Reactie #96 Gepost op: 17 februari 2007, 20:24:04 »
Citaat van: "Clay"
Toch maar gezwicht..

meteen een wax erbij om ze waterbestendig en glanzend te houden, en een riem natuurlijk.

he jij hebt die riem -> die hadden ze bij Klijssen niet dus ben nog op zoek! In dezelfde winkel en ook van Magnanni?
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #97 Gepost op: 17 februari 2007, 20:36:04 »
Citaat van: "Clay"
Toch maar gezwicht..

he jij hebt die riem -> die hadden ze bij Klijssen niet dus ben nog op zoek! In dezelfde winkel en ook van Magnanni?

Jammer dat ze niets hadden dan bij Klijssen. Toen ik er was, in oktober ofzo, heb ik nog een mooie riem gescoort. Zelfde patina als de schoen, donkerbruin en bij het einde richting zwart.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #98 Gepost op: 17 februari 2007, 20:52:43 »

Ze hadden nog riemen in dezelfde winkel, zie PM voor details.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #99 Gepost op: 24 februari 2007, 21:23:12 »
Vandaag wel een aardig paar gezien. Zwarte oxfords, laag, met opanca, ultradunne zool. Dit terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar een zwarte monk.

Wat vinden jullie, een oxford is toch bij uitstek een formele schoen, is een opanca dan niet wat vreemd?

Wel een mooi spits model weer :!:

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
Magnanni
« Reactie #100 Gepost op: 25 februari 2007, 00:14:45 »
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Vandaag wel een aardig paar gezien. Zwarte oxfords, laag, met opanca, ultradunne zool. Dit terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar een zwarte monk.

Wat vinden jullie, een oxford is toch bij uitstek een formele schoen, is een opanca dan niet wat vreemd?

En wat kosten die ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #101 Gepost op: 25 februari 2007, 00:51:27 »
Ik vind de Magnanni kwaliteit maar pet. Heb twee paar gehad, die ik ieder een keer heb laten verzolen, toen waren ze op. Zaten ook niet echt fijn.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #102 Gepost op: 25 februari 2007, 01:04:18 »
Citaat van: "Doucheman"
Ik vind de Magnanni kwaliteit maar pet. Heb twee paar gehad, die ik ieder een keer heb laten verzolen, toen waren ze op. Zaten ook niet echt fijn.

Helemaal mee eens. Van Bommel en Van Lier zijn stukken beter. Begrijp de fuss hier ook niet zo goed over het merk. Heb er zelf ook ooit een paar van gekocht, het kost niets maar dan krijg je ook niets.

Vanità - modern tailors

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #103 Gepost op: 25 februari 2007, 01:11:59 »
Citaat van: "Sergio"

Helemaal mee eens. Van Bommel en Van Lier zijn stukken beter. Begrijp de fuss hier ook niet zo goed over het merk. Heb er zelf ook ooit een paar van gekocht, het kost niets maar dan krijg je ook niets.

Ben doorgaans best tevreden over mijn Van Bommels, gaan meestal een jaar of 3 mee. Ben nu de stap naar C&J aan het overwegen, vanwege kwaliteit en looks. Zou 1-2-3 geen beter alternatief dan VL of VB in de categorie to 200 euro weten.

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
Magnanni
« Reactie #104 Gepost op: 25 februari 2007, 09:09:51 »
Leuk allemaal, Doucheman, maar de modellen van VL en VB spreken me totaal niet aan. Wat dat betreft ben ik - en ik denk meerdere hier - 'gedoemd' tot Santoni, Berluti, etc. Als je dan even niet die EUR 500,00 heb liggen (en een beetje teleurgesteld bent in de kwaliteit van Santoni) en je gaat er sowieso niet vanuit dat schoenen vijf jaar meegaat, kun je prima bij Magnanni terecht. En wat de duurzaamheid betreft; ik heb hier al lang geleden een keer een paar Magnanni's afgezeken omdat het een drama was inderdaad... Heb echter het idee dat er wat meer aandacht aan de schoenen wordt besteed inmiddels.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #105 Gepost op: 25 februari 2007, 12:56:09 »
Citaat van: "Timothy"

En wat kosten die ?

239,-  :D

Overigens wat betreft de duurzaamheid; sorry hoor, maar LEKKER BELANGERIJK. De modellen zijn imo gewoon fraai te noemen en ik heb inmiddels genoeg paar om af te wisselen.

Liever een paar mooie slanke zwarte Magnanni's die goed tegen een beetje regen kunnen dan een paar Santoni's waar gewoon weer blaasjes op gaan komen.

En het patina waarvoor ik normaal toch echt naar Santoni zou gaan, is bij een zwarte schoen natuurlijk geen issue!

Napoleon

• Gast
Magnanni
« Reactie #106 Gepost op: 25 februari 2007, 13:07:20 »
precies of het nu santoni (a 450 E) of sneakers (a 80-180 E) ik trap ook alles af binnen een 1-2 jaar

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #107 Gepost op: 25 februari 2007, 13:16:00 »
Blaasjes? Is het dan echt zo matig met de kwaliteit van Santoni gesteld?  :-k

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
Magnanni
« Reactie #108 Gepost op: 25 februari 2007, 13:22:14 »
Even 1 ding dat ik niet snap. Op de site van Zwartjes staan Magnanni's voor 169,95. Maar alle Magnanni's die hier voorbij komen en die ik in de winkels zie staan tegenwoordig zijn 200+ hebben ze door gekregen dat ze succes hebben en gewoon de prijzen omhoog geknald of is dat het verschil tussen de zomer en winter collectie ofzo.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #109 Gepost op: 25 februari 2007, 14:54:20 »
Die Magnanni's op de site van Zwartjes zijn volgens mij wel een wat ouder model. Bijna alle modellen die je nu ziet hebben een oranje binnenzijde.

@ Doucheman, lees de Santonitopics er maar op na. De schoenen zijn van prima kwaliteit, je kan er alleen niet mee door de regen lopen  :lol:

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #110 Gepost op: 25 februari 2007, 15:13:16 »
@ Doucheman, lees de Santonitopics er maar op na. De schoenen zijn van prima kwaliteit, je kan er alleen niet mee door de regen lopen  :lol:

Prima voor het gebruik in ons Nederlandse klimaat dus  :lol:

Offline Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #111 Gepost op: 25 februari 2007, 15:16:20 »

Met mijn Santoni's niks aan de hand.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #112 Gepost op: 25 februari 2007, 15:17:56 »
Citaat van: "Vortex"

Same here, kwestie van goed poetsen met goede poets.

Vanità - modern tailors

Offline maohayato

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #113 Gepost op: 25 februari 2007, 19:41:50 »
Even 1 ding dat ik niet snap. Op de site van Zwartjes staan Magnanni's voor 169,95. Maar alle Magnanni's die hier voorbij komen en die ik in de winkels zie staan tegenwoordig zijn 200+ hebben ze door gekregen dat ze succes hebben en gewoon de prijzen omhoog geknald of is dat het verschil tussen de zomer en winter collectie ofzo.

gewoon een ordinaire prijsverhoging.

Een jaar geleden waren ze gemiddeld onder de 200 euro

Napoleon

• Gast
Magnanni
« Reactie #114 Gepost op: 25 februari 2007, 19:45:55 »
Citaat van: "maohayato"

gewoon een ordinaire prijsverhoging.

Een jaar geleden waren ze gemiddeld onder de 200 euro
gemiddelde prijsstijging van 7/8% op dit soort goederen is normaal, door het extra succes nog een paar procentjes extra, snap het punt niet zo

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #115 Gepost op: 26 februari 2007, 09:19:08 »
Citaat van: "Vortex"

Same here, kwestie van goed poetsen met goede poets.

Onzin!  :roll:

Ik poets m'n schoenen met grote regelmaat, met LCA en Saphir. (creme surfine en madaille d'or) Ze worden er 'iets' bestendiger van, maar als je door een regenbui loopt en ze worden flink nat dan komen er gewoon weer blaasjes op.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #116 Gepost op: 26 februari 2007, 09:48:37 »
Ik had het er laatst met Eduard over en naast mijn eigen ervaring was hij ook van mening dat het te voorkomen was door goed en regelmatig poetsen met goede poets.

Vanità - modern tailors

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #117 Gepost op: 26 februari 2007, 10:34:17 »
Ik poets m'n schoenen ongeveer na elke tweede keer dragen. Dat zal 't dus niet zijn denk ik. De producten kan het ook niet aan liggen, toch? 't is iets waar verschillende mensen hier op SF over klagen. Heeft gewoon te maken met de manier waarop 't leer behandeld wordt. Waarom het ene paar er geen last van heeft en het andere niet is mij ook niet duidelijk.

Weet wel dat van SF iig Huey En Cami er ook last van hebben.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #118 Gepost op: 26 februari 2007, 10:42:11 »
Ik poets iig alleen met Saphire. Het is inderdaad opmerkelijk dat sommige mensen het wel hebben en andere niet.

Ik zelf verdenk het type leer dat deze kleuringen toestaat ervan. Het zou mooi zijn om als test een paar Berluti's te kopen, die gebruiken namelijk hetzelfde type leer. Iemand een bijdrage? O:)  :-^

Vanità - modern tailors

Huey

• Gast
Magnanni
« Reactie #119 Gepost op: 26 februari 2007, 10:50:47 »
Ik had het er laatst met Eduard over en naast mijn eigen ervaring was hij ook van mening dat het te voorkomen was door goed en regelmatig poetsen met goede poets.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb het er wel eens met Danny van Kerkwijk over gehad en hij heeft veel schoenen met blaasjes in z'n winkel gehad.

Zelf heb ik (tot voor kort) eigenlijk alleen maar Saphir Medaille d'Or gebruikt. Als ik m'n schoenen poets is het bijna nooit even een simpele poetsbeurt, maar eerst even schoonmaken met lotion. Ongeveer 1x per maand beetje graisse, dan pas de schoenpoets.

En tóch zijn er paren waarmee ik gewoon echt mee uit de regen moet blijven.