Auteur Topic: Magnanni  (gelezen 125674 keer)

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Magnanni
« Reactie #150 Gepost op: 08 april 2007, 12:22:42 »
Los daarvan blijft goedkoop toch duurkoop ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #151 Gepost op: 08 april 2007, 12:30:40 »
Citaat van: "Timothy"
Doorslag, hadden ze ook suede Magnanni's ?
Mooie schoen, en al die bullshit over bla bla voor meer geld heb je betere kwaliteit... kan dan wel waar zijn maar sommige mensen hebben nu eenmaal geen geldboom in de tuin staan ;)
Ik sluit me bij jou aan.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #152 Gepost op: 08 april 2007, 13:25:14 »
Citaat van: "Sergio"

Als jij me 250 euro erbij wil geven zodat ik Santoni's kan kopen graag, verder schieten we niet veel op met zulke reacties  :roll:

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #153 Gepost op: 08 april 2007, 14:06:25 »
Ik denk dat je dan de essentie van de opmerking mist.

Vanità - modern tailors

Offline Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #154 Gepost op: 08 april 2007, 14:08:33 »

Dat je beter kan doorsparen voor een schoen waar je meer en langer plezier van hebt?

Denk dat dat een ieder voor zichzelf moet weten  :wink:

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #155 Gepost op: 08 april 2007, 14:10:48 »
Citaat van: "Vortex"

Dat je beter kan doorsparen voor een schoen waar je meer en langer plezier van hebt?

Dat moet iedereen ook, ik verplicht ook niemand om iets anders te kopen he ;-)

Maar inderdaad, wat je zegt.

Vanità - modern tailors

Offline Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #156 Gepost op: 08 april 2007, 15:40:10 »
Citaat van: "ruby tuesday"

Ligt eraan wat goedkoop is, of wat duur is.. Heb hier ook al behoorlijk wat afgetrapte Santoni's voorbij zien komen..

Verder wil niet iedereen 1 paar van 500, maar liever 2 a 3 paar +/- 200,-...

laatst zag ik bij de oger dump soortgelijke imitatie "Santoni schoenen" met opanca. Deze zijn "made by hans ubbink", a 200 e. Doordat ze een rode binnenkant hebben viel het me pas, na even kijken, op toen ik zag dat het imitatie was. Niettemin zagen ze er prima uit.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #157 Gepost op: 08 april 2007, 16:50:54 »

Dat moet iedereen ook, ik verplicht ook niemand om iets anders te kopen he ;-)

Maar inderdaad, wat je zegt.

Ik denk dat je de essentie van mijn opmerking ook mist, voor schoenen van 250 e moet ik ook 'sparen'. Daarnaast, als ik soms hier verhalen lees over blaasjes op santoni's en gedeukte neuzen en andere foto's hier: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1710 vraag ik me ook af of ze een dergelijke uitgave waard zijn.

Natuurlijk zijn niet alle santoni's zo extreem gevoelig voor slijtage en hangt het ook af van hoe zuinig je met je schoenen omgaat, maar ik verwacht dat mijn Magnanni's het wel een tijdje uithouden.

Offline Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #158 Gepost op: 08 april 2007, 17:14:35 »
Ook van schoenen die 250 euro per paar kosten mag je een bepaalde kwaliteit verwachten. En ik denk dat die kwaliteit echt niet veel slechter is dan de kwaliteit van o.a. Santoni. Een deel van de prijs betaal je (nog steeds) voor de naam en het design.

Een van de redenen dat ik de laatste jaren geen Santoni meer heb gekocht is juist het gebrek aan kwaliteit, ik kan puur pech gehad hebben, maar 2 paar Santoní's vertoonden al vrij snel gebreken en hebben een plaats gevonden achteraan in de 'schoenenkast'. Ik ben daarna overgestapt op C&J en St. Crispain die m.i. een heel stuk beter van kwaliteit zijn dan Santoni (althans tegenwoordig).

Veel plezier met je Magnanni's Clay en met de kwaliteit zit dat beslist wel goed  :wink:
Stemt rechts en haalt links in

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #159 Gepost op: 08 april 2007, 17:42:39 »
Ik heb sinds december 6 paar santoni's gekocht. Allemaal 10-15 keer gedragen. Twee paar zien eruit als nieuw. Twee paar nog redelijk (zwart suede begint grijzig te worden). Twee paar (gekocht bij Oger) zien er uit alsof ze al een heel kroegleven achter zich hebben, serieus ranzig slechte kwaliteit. Maar goed, kwaliteit wisselt dus nogal ... Zie ook geen alternatief dus maar weer een paar bijkopen om m'n huidige te sparen...

Offline Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #160 Gepost op: 08 april 2007, 18:19:41 »
Mijn Santoni's draag ik vaak en verzorg ze goed, ze zijn er nog uit als nieuw.

Offline Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #161 Gepost op: 08 april 2007, 18:22:11 »
Daar zou ik serieus niet meer aan beginnen, Marcos. Misschien moet je dan maar overstappen op een ander merk; St. Crispins, Edward Green of C&J handgrade. Ik moet zeggen dat de C&J benchgrade ook niet al te geweldig is, de zolen slijten als de neten. Ik vraag mij af waarin de Santoni's per Oger zoveel verschillen van de 'echte' Santoni's. Maar goed, dat is weer off-topic.

Offline Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #162 Gepost op: 08 april 2007, 19:46:05 »
Mijn Santoni's draag ik vaak en verzorg ze goed, ze zijn er nog uit als nieuw.

Hier ook en zo hoort het ook...

Geen ervaring met Magnanni, maar volgens mij gaan die ook wel lang mee, het ligt er gewoon aan hoe je ermee omgaat. Tuurlijk is leerkwaliteit belangrijk, denk dat dat wel wat minder is dan Santoni/C&J, maar het gaat vast wel lang mee.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #163 Gepost op: 08 april 2007, 19:56:32 »
Ik hoop iig nog wel een tijd van mijn schoenen te kunnen genieten. Als ik naar de foto's van Nexus suede santoni laarsjes van een jaar oud kijk dan durf ik te stellen dat ik met mijn praeses laarsjes niet slechter uit ben. Die zijn bijna een jaar oud, om de dag gedragen en zien er nog best redelijk uit. Als ik de ervaringen van Marcos lees dan begin ik toch te twijfelen, terwijl Vortex weer erg positief is over zijn Santoni's.

Ook C&J staat bekend als kwalitatief goed, terwijl Bontius zegt dat de zolen snel slijten..

Ik beweer nu niet dat Magnanni qua kwaliteit in de buurt zit van de eerdergenoemde merken, maar als ik sommige verhalen lees vraag ik me af of ieder merk z'n hoge prijs echt waard is.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #164 Gepost op: 08 april 2007, 23:21:04 »
Citaat van: "Clay"

Als jij me 250 euro erbij wil geven zodat ik Santoni's kan kopen graag, verder schieten we niet veel op met zulke reacties  :roll:
Blijkbaar doen ze dat niet Clay.

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #165 Gepost op: 09 april 2007, 19:06:58 »
Wanneer je een liefhebber bent van de styling van Santoni/Magnanni en je vind de Engelse stijl maar niks, en je hebt maar zo'n 250 te besteden, is de keus voor Magnanni mijns inziens vrij eenvoudig te verklaren.

Gelukkig vind ik C&J prachtig en zijn de benchgrade's middels Pediwear's Price Pledge al voor 225 euro de jouwe.  \:D/

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #166 Gepost op: 09 april 2007, 19:12:03 »
Citaat van: "Doucheman"
(...)en je hebt maar zo'n 250 te besteden(...)

Opmerkingen als deze doen mij realiseren dat mijn kijk op schoenen behoorlijk is veranderd door het bezoeken van sites als thelondonlounge.net en stijlforum.nl. :-k

Groeten,
Don

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #167 Gepost op: 09 april 2007, 19:22:31 »
Citaat van: "Don"
(...)en je hebt maar zo'n 250 te besteden(...)

Statements als deze doen mij realiseren dat mijn kijk op schoenen behoorlijk is veranderd door het bezoeken van sites als thelondonlounge.net en stijlforum.nl. :-k

Groeten,
Don

'T zijn toch 550 ouderwetse guldentjes :-k

Kan me nog herinneren dat ik Van Bommels kocht voor 370 gulden en dat gigantisch veel vond.

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #168 Gepost op: 09 april 2007, 19:55:50 »
Wanneer je een liefhebber bent van de styling van Santoni/Magnanni en je vind de Engelse stijl maar niks, en je hebt maar zo'n 250 te besteden, is de keus voor Magnanni mijns inziens vrij eenvoudig te verklaren.

Gelukkig vind ik C&J prachtig en zijn de benchgrade's middels Pediwear's Price Pledge al voor 225 euro de jouwe. \:D/

kun je de hallam daarvoor krijgen bij pediwear?

Jason

• Gast
Magnanni
« Reactie #169 Gepost op: 09 april 2007, 20:35:56 »
Citaat van: "Bontius"
Daar zou ik serieus niet meer aan beginnen, Marcos. Misschien moet je dan maar overstappen op een ander merk; St. Crispins, Edward Green of C&J handgrade. Ik moet zeggen dat de C&J benchgrade ook niet al te geweldig is, de zolen slijten als de neten. Ik vraag mij af waarin de Santoni's per Oger zoveel verschillen van de 'echte' Santoni's. Maar goed, dat is weer off-topic.

Bij al mijn schoenen slijten de zolen snel, maar volgens de schoenmaker heeft dat minder te maken met kwaliteit, dan met je gewicht en je manier van lopen. Daarom zal de ervaring per persoon verschillen. Ik denk dat dit ook geldt voor het bovenwerk van een schoen. Als je voet eigenlijk niet goed bij de leest past zal dat zeker bij fragiele schoenen als blake-rapid santoni's en magnanni's het verval sneller gaan, en je manier van lopen heeft misschien ook wel invloed op het bovenwerk. Dus ik denk dat bij schoenen je eigen ervaring niet in alle gevallen voor de kwaliteit van hele merk geldt.

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #170 Gepost op: 09 april 2007, 21:11:21 »
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Bontius"

Bij al mijn schoenen slijten de zolen snel, maar volgens de schoenmaker heeft dat minder te maken met kwaliteit, dan met je gewicht en je manier van lopen. Daarom zal de ervaring per persoon verschillen. Ik denk dat dit ook geldt voor het bovenwerk van een schoen. Als je voet eigenlijk niet goed bij de leest past zal dat zeker bij fragiele schoenen als blake-rapid santoni's en magnanni's het verval sneller gaan, en je manier van lopen heeft misschien ook wel invloed op het bovenwerk. Dus ik denk dat bij schoenen je eigen ervaring niet in alle gevallen voor de kwaliteit van hele merk geldt.

Ik denk dat dit een goede en zeer gedegen post is. Uiteindelijk is het dus heel belangrijk dat je je goed laat voorlichten over welke leesten allemaal geschikt zijn voor je voet en dus bij een goede schoenenzaak je schoenen koopt en niet bij een modezaak zoals osjee.
This, madame, is Versailles.

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #171 Gepost op: 09 april 2007, 21:16:37 »
Citaat van: "cypripedium"

Gelukkig vind ik C&J prachtig en zijn de benchgrade's middels Pediwear's Price Pledge al voor 225 euro de jouwe. \:D/

kun je de hallam daarvoor krijgen bij pediwear?

Met de Plal/Pediwear price pledge zouden die 246 euro moeten kosten.

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
Magnanni
« Reactie #172 Gepost op: 10 april 2007, 00:10:19 »
hmm leg eens uit van die price pledge ? waar heb je die modellen gevonden op de site ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #173 Gepost op: 10 april 2007, 00:19:47 »
Pediwear heeft een laagste prijs garantie: click

www.plal uit Maleisië biedt C&J voor zeer lage prijzen, Pediwear duikt daar dan nog 5% onder wanneer je ze emailed met de vraag of ze daarin willen meegaan.

Ik heb vorige maand zodoende een paar C&J Whitehalls handgrades voor 339 euro's (inclusief bezorgkosten) daar besteld.

Offline Cornerman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Magnanni
« Reactie #174 Gepost op: 10 april 2007, 10:57:20 »

www.plal uit Maleisië biedt C&J voor zeer lage prijzen, Pediwear duikt daar dan nog 5% onder wanneer je ze emailed met de vraag of ze daarin willen meegaan.

Ik heb vorige maand zodoende een paar C&J Whitehalls handgrades voor 339 euro's (inclusief bezorgkosten) daar besteld.

Wat zijn de bezorgkosten vanuit Maleisië bij Plal, ik kan het zo snel niet vinden ? Die moet je ook vermelden in het formulier van Pediwear zo te zien.
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Offline H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #175 Gepost op: 10 april 2007, 13:52:19 »
iemand hier had Pediwear toch eens gewoon een mail gestuurd, direct zonder formulier?
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
Magnanni
« Reactie #176 Gepost op: 10 april 2007, 14:21:59 »

Goede shit ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Doucheman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #177 Gepost op: 10 april 2007, 19:33:14 »
Gewoon pediwear mailen en naar Plal verwijzen en zij doen de rest, i.e. geven dan een offerte (ze hakken vaker met dat bijltje).

Hun antwoord destijds:

Citaat
Dear Mr XXXXXXXXXX

Thank you for your e-mail.

We will always honour our Price Pledge.

www.plal.com  offer the Whitehall @ £221.40 plus £15.00 Shipping a total of
£236.40 we are willing to offer this shoe at £224.58

We do ship to the Netherlands and we do have a Return Policy, please view;
http://www.pediwear.co.uk/tandc.php#ret

If you kindly decide to order please utilise our Secure Order form at;
https://www.pediwear.co.uk/secure/orderform.php

Trust that the above is helpful, and that we may be of further assistance to you
in the future.

Meanwhile thank you for your continued interest in our company.

Regards

Carol Bentley                                  
Pediwear Shoe Centre Online        
email:sales@pediwear.co.uk          
http://www.pediwear.co.uk

Offline Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #178 Gepost op: 18 april 2007, 15:32:40 »
Wat een drama dingen zeg... heb ze net teruggebracht naar de winkel. Opanca aan een kant eraf gevallen. Werd mij in de winkel verteld dat dit niet de eerste klacht was. Ze zijn nu teruggestuurd naar de fabriek waar alles opnieuw in elkaar wordt gezet.

Voor mij nooit meer dit merk schoenen in ieder geval.

Offline Tinus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
« Reactie #179 Gepost op: 18 april 2007, 15:50:28 »
Citaat van: "Bonne"
Wat een drama dingen zeg... heb ze net teruggebracht naar de winkel. Opanca aan een kant eraf gevallen. Werd mij in de winkel verteld dat dit niet de eerste klacht was. Ze zijn nu teruggestuurd naar de fabriek waar alles opnieuw in elkaar wordt gezet.

Voor mij nooit meer dit merk schoenen in ieder geval.

dat is wel klote inderdaad. ik heb 2 paar magnanni's en heb er totaal geen problemen mee. ze houden het allebei super.
heb ook verder nog geen klachten gehoord dat ze kapot zijn gegaan.
You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford