Auteur Topic: De puta madre  (gelezen 5087 keer)

Napoleon

• Gast
De puta madre
« Gepost op: 10 februari 2006, 11:37:44 »
Een nieuwe rage of een flopper?

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2006, 11:45:04 »
Is er al een tijdje, wel grappige longsleeves! Teksten als: "Will f*ck for Coke" etc. Je ziet er alleen soms wel figuren mee lopen dat je denkt van :-k

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2006, 11:45:20 »
Hier in Groningen is het nog niet écht doorgedrongen. Op zich mag ik het licht provocerende karakter van de kleding (plaatjes op de shirt enzo) wel...
size=9]"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner[/size]

Offline Hein

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Re: De puta madre
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2006, 11:45:27 »
Citaat van: "Napoleon"
Een nieuwe rage of een flopper?

Volgens mij al meer dan een jaar een "rage", het ziet er niet uit IMO. Is trouwens ook aardig duur.
Op Spa-Francorchamps zag ik een jonge kerel met een Puta Madre jack, gouden Audemars Piguet Royal Oak (horloge, voor de onwetenden) die stapte in een Mercedes S55 AMG: dan weet je genoeg  :lol:
ww.dezinvanluxe.nl

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2006, 11:49:08 »
Ali G ?  :lol:

Napoleon

• Gast
De puta madre
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2006, 11:53:04 »
Citaat van: "Merlino"
Hier in Groningen is het nog niet écht doorgedrongen. Op zich mag ik het licht provocerende karakter van de kleding (plaatjes op de shirt enzo) wel...

dat vind ik dus ook, maar je ziet het bijna nergens in Nederlands..

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2006, 13:16:27 »
Citaat van: "Napoleon"

dat vind ik dus ook, maar je ziet het bijna nergens in Nederlands..

Nergens??

Je struikelt hier over die meuk :lol:
Sailing, an expensive way to travel for free"

Offline ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2006, 13:24:59 »
Bestaat al lang, soort Von Dutch idee... Slechte kwaliteit, absoluut not-done..

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2006, 13:38:35 »
Citaat van: "ruby tuesday"

grotendeels mee eens. Ik vind het ronduit belachelijk dat je met een tshirt loopt van een merk dat met de naam iets wil zeggen in de trend van moeder, hoer, je. De kleding is ook indd slecht, en ziet er niet uit.
Ook vind ik de provocerende teksten niet oke.
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2006, 13:40:43 »
Citaat van: "Jest_one"

grotendeels mee eens. Ik vind het ronduit belachelijk dat je met een tshirt loopt van een merk dat met de naam iets wil zeggen in de trend van moeder, hoer, je. De kleding is ook indd slecht, en ziet er niet uit.
Ook vind ik de provocerende teksten niet oke.

Da Puta Madre is een vreugdekreet. Soort van "Jippie" terwijl je in de lucht spring (klinkt gay, I know :P )

In plaats van je moeder is een hoer :P

Offline ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2006, 13:48:39 »
letterlijk vertaald is het toch iets anders dan jippie.. En zeg jij het maar eens tegen een Spaanse vrouw.. kijken of ze het als juppie ervaart..

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
De puta madre
« Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2006, 13:50:37 »
Niet mijn ding, maar vind t wel geinig

Huisgenootje heeft een longsleeve met NARCOTICA BRIGADE best leuk dingetje
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2006, 14:21:44 »
letterlijk vertaald is het toch iets anders dan jippie.. En zeg jij het maar eens tegen een Spaanse vrouw.. kijken of ze het als juppie ervaart..

Is een uitdrukking!

Tenzij je het op een serieuze toon gaat zeggen ;)

Edit: Zelfde als motherfucker wat al die rapnegers gebruiken. Is ook niet bedoeld als moeder neuker ;)

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #13 Gepost op: 10 februari 2006, 15:06:24 »
Citaat van: "Vodka"

Is een uitdrukking!

Edit: Zelfde als motherfucker wat al die rapnegers gebruiken. Is ook niet bedoeld als moeder neuker ;)

Nou, De puta madre is wel iets positiever dan motherfucker denk ik :lol:
Maar idd, als je tegen een spaanse vrouw de puta madre zegt zal ze niet boos worden...

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #14 Gepost op: 10 februari 2006, 15:29:27 »

Is een uitdrukking!

Nou, De puta madre is wel iets positiever dan motherfucker denk ik :lol:
Maar idd, als je tegen een spaanse vrouw de puta madre zegt zal ze niet boos worden...

Heb het ff nagevraagd en het betekent: de *** van je moeder  8-[

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2006, 15:38:33 »
Dat betekent het iig niet letterlijk...

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
De puta madre
« Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2006, 16:15:06 »
Ik heb er van de zomer 1 shirtje van gekocht... Met op de rug 'Cocaina de Pablo Escobar' in het licht blauw met gele tekst... maar heb hem nooit aan... Krimpt trouwens als de pest en ik zie er alleen maar (no offence sommige kampers zijn prima :wink:) kampers mee lopen...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2006, 16:18:20 »

Ik hoop het ook niet, ik had het namelijk gevraagd aan iemand die zo'n shirt droeg  :lol:

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #18 Gepost op: 10 februari 2006, 20:02:46 »
Citaat van: "Bachelor"

Ik hoop het ook niet, ik had het namelijk gevraagd aan iemand die zo'n shirt droeg  :lol:

Nouja kreet of niet, ik vind het geen pan :lol:  :P
Ik was ook al geen fanatic van Von Dutch en dergelijke moet ik zeggen, maar dit doet me erg denken aan shirtjes met Will fuck for coke etc. Ik zou mijn vriendin daar toch de straat niet mee op laten gaan, laat mij dan maar lekker ouwerwets zijn :wink:

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #19 Gepost op: 10 februari 2006, 20:06:57 »

Ik was ook al geen fanatic van Von Dutch en dergelijke moet ik zeggen, maar dit doet me erg denken aan shirtjes met Will fuck for coke etc. Ik zou mijn vriendin daar toch de straat niet mee op laten gaan, laat mij dan maar lekker ouwerwets zijn :wink:

Elk gezond meisje met een beetje hersenen koopt dit niet, tenzij ze Paris Hilton heet.. maarja zij weet niet beter  :lol:

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2006, 20:36:27 »

Toch vind ik het een machtige strategie.

Een merk eerst hypen met celebs enzo en dan in enkele 'top' winkels verkopen voor bizarre prijzen. Dit zorgt voor nog meer aandacht en na een half jaartje ga je steeds lager in de markt zitten met navenante prijzen waardoor de massa bereikt wordt (en het grote geld ;) ). En weer een jaar daarna is het dood (en de eigenaar binnen ;) )

Zie Von Dutch, Bikkemberg schoenen, Puta Madre

Napoleon

• Gast
De puta madre
« Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2006, 22:00:07 »
heerlijk he, dat op een schandalige manier zakken vol knaken harken

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #22 Gepost op: 11 februari 2006, 01:18:13 »

Een merk eerst hypen met celebs enzo en dan in enkele 'top' winkels verkopen voor bizarre prijzen. Dit zorgt voor nog meer aandacht en na een half jaartje ga je steeds lager in de markt zitten met navenante prijzen waardoor de massa bereikt wordt (en het grote geld ;) ). En weer een jaar daarna is het dood (en de eigenaar binnen ;) )

Moet wel zeggen dast ik jaren terug al stuks uit de bikkembergs eerste lijn zag op o.a. Yoox, en vond het altijd erg leuk/apart, let wel, dat was een antal jaren geleden al  :wink:  dus vind dat deze niet echt in het rijtje von Dutch thuishoort! maar op zich heb je natuurlijk gelijk, een ijzersterke strategie, die Zichzelf ook zeker bewijst elke keer! :cry:

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #23 Gepost op: 11 februari 2006, 01:20:44 »

Moet wel zeggen dast ik jaren terug al stuks uit de bikkembergs eerste lijn zag op o.a. Yoox, en vond het altijd erg leuk/apart, let wel, dat was een antal jaren geleden al  :wink:  dus vind dat deze niet echt in het rijtje von Dutch thuishoort! maar op zich heb je natuurlijk gelijk, een ijzersterke strategie, die Zichzelf ook zeker bewijst elke keer! :cry:

Verschil met die andere merken is dat Bikkemberg ook nog haute couture lijnen heeft. De lijnen die aanslaan bij een wat minder elegant publiek (ik ben geloof ik nogal in een politically correct bui vanavond, misschien lees ik teveel AAAC) is Bikkembergs Sport en die lijn hoort mijns inziens zeker thuis in dat rijtje!

Offline Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
De puta madre
« Reactie #24 Gepost op: 11 februari 2006, 10:53:52 »

hoeft niet altijd zo af te lopen, drankjes willen nog weleens blijven hangen
kijk naar red bull of in mindere mate corona
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2006, 13:32:14 »

Verschil met die andere merken is dat Bikkemberg ook nog haute couture lijnen heeft. De lijnen die aanslaan bij een wat minder elegant publiek (ik ben geloof ik nogal in een politically correct bui vanavond, misschien lees ik teveel AAAC) is Bikkembergs Sport en die lijn hoort mijns inziens zeker thuis in dat rijtje!

haha ja totally right. Zo bedoelde ik het ook, miscommunicatie!
Ik vind overigens dat merken als puta madre ook meer op partyflock forum thuishoren. Waar ik overigens vooralsnog incognito door het leven ga  :lol:

Jason

• Gast
De puta madre
« Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2006, 14:45:08 »
Haute couture is weer iets heel anders volgens mij...

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2006, 15:12:26 »
Citaat van: "Jason"
Haute couture is weer iets heel anders volgens mij...

is ook zo letterlijk gezien, ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik het ook niet precies weet hoor. Als je het mij vraagt zit het zo:

haute couture = een catwalk lijn waarvan er een/enkele stuks per kledingstuk gemaakt worden
eerste lijn = een pret-à-porter lijn, die rechtstreeks van de catwalk afgeleid is, de meest exclusieve ready to wear productie lijn
tweede, derde lijn = goedkopere - vaak massaproductie - lijnen, die gebruik maken van de gevestigde naam om niet zo heel bijzondere kleding tegen belachelijke prijzen te verkopen.
Verder heb je nog dochtermerken als hogan (tod's) en miu miu (prada), maar volgens mij heeftd at niet heel veel met het hele verhaal te maken.

Overigens kan de pret-à-porter lijn wel haute couture zijn dacht ik, zoals bij dsquared2, waar alles van de catwalk ook in productie gaat (dacht ik)

Verbeter me maar als ik het fout heb!

Maar dit is wel een beetje offtopic :P

Jason

• Gast
De puta madre
« Reactie #28 Gepost op: 11 februari 2006, 15:29:01 »
Citaat
Haute couture is mode die is ontworpen door modeontwerpers die voor een slechts kleine markt werken. Er wordt één of slechts enkele exemplaren van de kledingsstukken gemaakt, die op maat worden gemaakt voor de drager ervan. Vanouds komt de haute couture uit Frankrijk (Parijs), maar tegenwoordig steeds meer uit steden als New York, Londen en Milaan. Een modeontwerper die haute couture maakt, wordt couturier genoemd. Slechts een kleine groep modeontwerpers in Frankrijk mag zich haute couturier noemen.

Ze moeten voldoen aan de volgende voorwaarden die bepaald zijn door het Chambre Syndicale de La Couture:

* Kleding moet in eigen ateliers vervaardigd worden.
    * In de ateliers moeten minimaal 20 personen werken.
    * Twee keer per jaar moet hun collectie gepresenteerd worden op de catwalk, met ten minste 50 verschillende, nieuwe kledingstukken per model.
    * De kleding moet getoond worden door ten minste 3 mannequins.
    * Er moet een speciale ruimte zijn waar kleding aan vaste klanten getoond kan worden.

Nieuwe haute couture wordt één of twee maal per jaar gepresenteerd op de catwalk. Andere kleding wordt vaak geïnspireerd op de mode van de haute couture, maar loopt daar enige tijd op achter. Vaak worden de modieuze extremen van de haute couture wat bescheidener gemaakt. Kragen worden kleiner, het bloot wordt minder, de kleuren worden gedempter, etc.

De mode die kant-en-klaar om gedragen te worden is, wordt confectie genoemd, of met een Frans woord prêt-à-porter.

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De puta madre
« Reactie #29 Gepost op: 11 februari 2006, 15:32:55 »
Citaat van: "Jason"
Citaat
Haute couture is mode die is ontworpen door modeontwerpers die voor een slechts kleine markt werken. Er wordt één of slechts enkele exemplaren van de kledingsstukken gemaakt, die op maat worden gemaakt voor de drager ervan. Vanouds komt de haute couture uit Frankrijk (Parijs), maar tegenwoordig steeds meer uit steden als New York, Londen en Milaan. Een modeontwerper die haute couture maakt, wordt couturier genoemd. Slechts een kleine groep modeontwerpers in Frankrijk mag zich haute couturier noemen.

Ze moeten voldoen aan de volgende voorwaarden die bepaald zijn door het Chambre Syndicale de La Couture:

* Kleding moet in eigen ateliers vervaardigd worden.
    * In de ateliers moeten minimaal 20 personen werken.
    * Twee keer per jaar moet hun collectie gepresenteerd worden op de catwalk, met ten minste 50 verschillende, nieuwe kledingstukken per model.
    * De kleding moet getoond worden door ten minste 3 mannequins.
    * Er moet een speciale ruimte zijn waar kleding aan vaste klanten getoond kan worden.

Nieuwe haute couture wordt één of twee maal per jaar gepresenteerd op de catwalk. Andere kleding wordt vaak geïnspireerd op de mode van de haute couture, maar loopt daar enige tijd op achter. Vaak worden de modieuze extremen van de haute couture wat bescheidener gemaakt. Kragen worden kleiner, het bloot wordt minder, de kleuren worden gedempter, etc.

De mode die kant-en-klaar om gedragen te worden is, wordt confectie genoemd, of met een Frans woord prêt-à-porter.

Interresant! en ik zat er dus niet heel ver naast, ontbrak alleen het 1 en ander haha  :wink:  :P