Auteur Topic: Finamore  (gelezen 40574 keer)

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #90 Gepost op: 16 februari 2006, 13:27:47 »
Citaat van: "Velponi"
Ik zal er eens ernstig over nadenken.

Je zou ook met Pauw kunnen afspreken dat je het shirt eerst een paar keer wast, en daarna kijkt hoe het zit.
This, madame, is Versailles.

Offline Hein

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Finamore
« Reactie #91 Gepost op: 16 februari 2006, 13:28:21 »
Ik zal er eens ernstig over nadenken.

Wat waren je wensen eigenlijk, toen je dit shirt op liet meten?

In mijn ogen zijn de mouwen echt te lang... Dat krimpen in de was is zo'n typisch verkooppraatje, denk je echt dat die mouwen ineens drie centimeter korter worden  :wink:

Overigens stoer dat je de foto's durft te posten, daar hebben nogal wat mensen hier problemen mee :lol:
ww.dezinvanluxe.nl

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #92 Gepost op: 16 februari 2006, 13:37:56 »
Citaat van: "Hein"
Overigens stoer dat je de foto's durft te posten, daar hebben nogal wat mensen hier problemen mee :lol:

Ja, maar wel alleen met een balkje over m'n ogen hè. :P

Maar nu herkent iedere SF'er me dus uit duizenden aan mijn slechtzittende maatshirt... soit.

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #93 Gepost op: 16 februari 2006, 14:22:10 »
Citaat van: "Hein"

Ja, maar wel alleen met een balkje over m'n ogen hè. :P

Maar nu herkent iedere SF'er me dus uit duizenden aan mijn slechtzittende maatshirt... soit.

Ik ben echt gevallen voor je boord  8) Verder ziet alles er toch goed uit  :lol: op het balkje na hahaha

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
Finamore
« Reactie #94 Gepost op: 16 februari 2006, 14:29:42 »

Serieus? Vind je dat ik ermee terug moet? Zo verrekte slecht zit het toch niet?

Nou als je 350 e neertelt voor een maathemd mag je daar wel heel veel van verwachten. Zoals FFW aangeeft -> het moet goed zijn en niet 'niet slecht'.

En dat zo iets gebeurt is ook helemaal niet raar. Het luistert nogal nauw en het verwachtingspatroon ligt gewoon hoog. Je hoeft ook niet meteen boos bij Pauw binnen te stappen -> je kan gewoon aangeven dat er bepaalde punten zijn waar je niet tevreden over bent. Heel duidelijk: dat is inherent aan maatwerk! En ik kan me niets anders voorstellen dan dat een winkel als Pauw je daar perfect mee verder helpt.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.christiaanverwijs.nl
Finamore
« Reactie #95 Gepost op: 16 februari 2006, 14:30:31 »
De boord is erg mooi, en de afwerking is ook netjes. Ik ben het eens met de rest; de pasvorm is niet super. Ik vind de onderkant te wijd en te kort. Een hemd als dit zou ik sowieso niet over mijn broek dragen, maar dat is een persoonlijke voorkeur. De mouwen zijn erg lang, maar op zich is dat niet zo'n probleem als je het altijd onder een jasje draagt. Dan blijft er toch wat meer stof boven hangen, en valt de mouw minder lang. Maar ik vind dit geen 350 euro waard, ook niet voor het handwerk of de stof. Dit weekend heb ik drie hemden bij Art of Camouflage in Utrecht gehaald. Qua afwerking is het niet te vergelijken, maar de pasvorm en de uitstraling is vrijwel hetzelfde als wat op de foto te zien is. Kortom; ik zie het verschil met RTW niet echt, zelfs niet vergeleken met een hemd dat nog niet eens een derde kost. Nu zegt dat ook weer niet zoveel aangezien de fotos niet alles laten zien. Maar ik zou er wel mee teruggaan. Het kan ongetwijfeld beter.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #96 Gepost op: 16 februari 2006, 14:42:28 »
Citaat van: "Camiceria"
Nou als je 350 e neertelt voor een maathemd mag je daar wel heel veel van verwachten. Zoals FFW aangeeft -> het moet goed zijn en niet 'niet slecht'.

En dat zo iets gebeurt is ook helemaal niet raar. Het luistert nogal nauw en het verwachtingspatroon ligt gewoon hoog. Je hoeft ook niet meteen boos bij Pauw binnen te stappen -> je kan gewoon aangeven dat er bepaalde punten zijn waar je niet tevreden over bent. Heel duidelijk: dat is inherent aan maatwerk! En ik kan me niets anders voorstellen dan dat een winkel als Pauw je daar perfect mee verder helpt.

Ja, dat klinkt allemaal wel logisch... ik denk dat ik het shirt nog eens aantrek en als ik ergens echt niet tevreden over ben zal ik het er met de - uiterst aardige - mensen bij Pauw over hebben.

Overigens heb ik géén 350E betaald voor dit shirt (da's de prijs voor een MTM van hun duurste stofjes) maar 245E.

@Christiaan: ik was niet van plan het uit mijn broek te dragen, was meer om het shirt volledig te tonen op de foto.

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #97 Gepost op: 16 februari 2006, 14:45:15 »

Ja, dat klinkt allemaal wel logisch... ik denk dat ik het shirt nog eens aantrek en als ik ergens echt niet tevreden over ben zal ik het er met de - uiterst aardige - mensen bij Pauw over hebben.

Overigens heb ik géén 350E betaald voor dit shirt (da's de prijs voor een MTM van hun duurste stofjes) maar 245E.

@Christiaan: ik was niet van plan het uit mijn broek te dragen, was meer om het shirt volledig te tonen op de foto.

Tja het maakt niet uit hoeveel je ervoor betaalt, je verwacht gewoon dat het aan je eisen voldoet. Zelfs de kleinste dingetjes kunnen dan irriteren aan een shirt. Een shirt moet gewoon goed zijn, en normaal gedragen kunnen worden.

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Finamore
« Reactie #98 Gepost op: 16 februari 2006, 16:38:38 »

Ik denk ook dat het shirt onderop iets ruimer lijkt omdat je je arm omhoog steekt voor de foto te kunnen maken. Ik vind het een erg mooi shirt, maar vind net als Cami dat je er mee terug moet en het slanker moet laten snijden. Zo op het eerste gezicht moet je direcht het verschil tussen RTW en MTM zien en dat zou ik nu niet kunnen vertellen! Mijn advies is dus: Volg het advies van Cami op.

Wanneer precies komt Finamore naar PAuw? Ik wil dan ook wel of een Finamore of Attolini MTM shirts bestellen!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #99 Gepost op: 16 februari 2006, 16:58:48 »
Citaat van: "Migliore"
Wanneer precies komt Finamore naar Pauw? Ik wil dan ook wel een Finamore MTM shirt bestellen!!

Hierzo idem :)

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #100 Gepost op: 16 februari 2006, 16:58:54 »
Ik vind het een mooi shirt Velponi veel plezier ermee........maar je bent toch niet bang om binnenkort omgelegd te worden omdat je naam in het shirt staat :lol:

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #101 Gepost op: 16 februari 2006, 17:07:55 »
Citaat van: "Fastcruiser"
Wanneer precies komt Finamore naar Pauw? Ik wil dan ook wel een Finamore MTM shirt bestellen!!

Dat wisten ze me nog niet te vertellen, maar ik zou een belletje krijgen zodra er meer bekend is.

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #102 Gepost op: 16 februari 2006, 20:46:03 »

Heel mooi model boord, zowel open als dicht erg flatteus:

.

Hoe zit dat met baleinen in dat boord?? Het is zo inderdaad errug mooi omdat er een mooie golf zit in de punten. Ik neem aan dat als je daar baleinen in stopt dat dat effect teniet gedaan wordt?!

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #103 Gepost op: 16 februari 2006, 20:48:31 »
Hoe zit dat met baleinen in dat boord?? Het is zo inderdaad errug mooi omdat er een mooie golf zit in de punten. Ik neem aan dat als je daar baleinen in stopt dat dat effect teniet gedaan wordt?!

Nee hoor, die baleinen zitten er op de foto ook in, maar ze geven gewoon stevigheid aan de punten en laten die 'golf' ongemoeid.

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #104 Gepost op: 16 februari 2006, 21:51:32 »

Nee hoor, die baleinen zitten er op de foto ook in, maar ze geven gewoon stevigheid aan de punten en laten die 'golf' ongemoeid.

Ok!
Ziet er in ieder geval echt supper goed uit =D>  :-({|=  \:D/

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #105 Gepost op: 18 februari 2006, 12:24:14 »
Gelukkig ook voor mij flinke keuze bij Pauw ;)

Citaat

Bij elk van de door u genoemde merken kunnen wij shirts op maat in dergelijke kleuren (zwart en paars) maken. De levertijden variëren tussen de 6 en 8 weken. Voor een Barba shirt betaalt u gemiddeld €185, voor een Finamore €275 en voor een Attolini €375.

Borrelli had nl. niet standaard die mogelijkheid...

Kan is dus groot dat het Finamore wordt. Attolini is dan net weer wat prijziger.

Zijn dat de prijzen bij Pauw A´dam?

Offline Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #106 Gepost op: 18 februari 2006, 13:04:13 »
Zijn dat de prijzen bij Pauw A´dam?

Die had ik gemaild dus het zal wel.

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #107 Gepost op: 18 februari 2006, 16:07:56 »
Het zou me verbazen als er veel prijsverschil zit tussen winkels. De prijs wordt toch grotendeels bepaald door de stofkeuze.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #108 Gepost op: 18 februari 2006, 16:35:25 »
Citaat van: "Rogier"
Het zou me verbazen als er veel prijsverschil zit tussen winkels. De prijs wordt toch grotendeels bepaald door de stofkeuze.
Daar heb je helemaal gelijk in.De uiteindelijke prijs is afhankelijk van de stof en special features.

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #109 Gepost op: 01 maart 2006, 16:52:32 »

Dat wisten ze me nog niet te vertellen, maar ik zou een belletje krijgen zodra er meer bekend is.

In het boekje van Oger dat ik vandaag met de post kreeg staat dat Finamore in het Naples Blue Weekend (25/26 maart) langskomt bij Oger in A'dam. Ik neem aan dat ze rond die tijd ook naar Pauw komen..

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #110 Gepost op: 02 maart 2006, 08:09:57 »
Citaat van: "Rogier"
In het boekje van Oger dat ik vandaag met de post kreeg staat dat Finamore in het Naples Blue Weekend (25/26 maart) langskomt bij Oger in A'dam. Ik neem aan dat ze rond die tijd ook naar Pauw komen..

I guess so...

Offline Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore: shirtmakers Finamore bij Pauw
« Reactie #111 Gepost op: 02 april 2006, 10:47:28 »
De shirtmakers van Finamore komen vrijdag 7 en zaterdag 8 april op bezoek bij Pauw in de Van Baerlestraat, zie ik net op de site van P (www.pauwmannen.nl).
esus saves, George Nelson withdraws!

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Finamore: shirtmakers Finamore bij Pauw
« Reactie #112 Gepost op: 02 april 2006, 11:15:49 »
Citaat van: "Alboreto"
De shirtmakers van Finamore komen vrijdag 7 en zaterdag 8 april op bezoek bij Pauw in de Van Baerlestraat, zie ik net op de site van P (www.pauwmannen.nl).
Dat had ik begrepen van die man...........wel leuk in een andere setting.

Offline Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #113 Gepost op: 02 april 2006, 12:11:25 »
Ben jij bij de Finamore-sessie bij Oger geweest dan?
esus saves, George Nelson withdraws!

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #114 Gepost op: 02 april 2006, 12:19:23 »
Ja ik heb nog een uur of twee met die man gesproken toen gaf die al aan dat hij me zou bellen als die naar Pauw kwam.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Finamore
« Reactie #115 Gepost op: 02 april 2006, 14:21:15 »
Citaat van: "gusto napolitano"
Ja ik heb nog een uur of twee met die man gesproken toen gaf die al aan dat hij me zou bellen als die naar Pauw kwam.

Dat had hij toen ook gewoon kunnen zeggen want het was ruim daarvoor al bekend dat ze 7 en 8 april zouden komen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #116 Gepost op: 02 april 2006, 14:23:07 »
Zouden ze op die sessie ook de Finamore dassen verkopen? Want ik heb begrepen dat die ook wel mooi zijn.
Return to innocence...

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #117 Gepost op: 02 april 2006, 14:46:17 »
Citaat van: "TimMureau"
Zouden ze op die sessie ook de Finamore dassen verkopen? Want ik heb begrepen dat die ook wel mooi zijn.

Jij bent wel een echte dassen-freak of niet? (niet negatief)
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Offline Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #118 Gepost op: 02 april 2006, 14:47:07 »
Citaat van: "gusto napolitano"

Das volgend weekend, ben je daar ook bij?

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
« Reactie #119 Gepost op: 02 april 2006, 14:59:56 »
Citaat van: "Lex"
Citaat van: "TimMureau"

Jij bent wel een echte dassen-freak of niet? (niet negatief)

Dat ben ik zeker :D . Met dassen is mijn hele interesse voor herenkleding ook begonnen.
Return to innocence...