Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463661 keer gelezen)

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #270 Gepost op: 13 april 2008 - 13:27:34
IBAN is gewoon het volledige internationale bankrekeningnummer, als je in je internetbankieren scherm de optie "betaling naar buitenland" selecteert vragen ze meestal naar dit volledige rekeningnummer. :)
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Bsv08

• Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 06 mei 2008 - 14:39:18
Ik heb vorig jaar een aantal paar cederhouten spanners in Engeland gekocht bij Cathcart Elliot en die bevallen zeer goed. Is het type met een neusblok uit twee stukken, dit is in breedte te stellen zodat de spanners verder of minder ver de schoen in gaat. Heb ze zelf in Greve en Van Bommel schoenen zitten, een vriendje heeft ze een aantal paar voor z'n Santoni's en zit overal top in.

Heb voor wat bekenden net een partijtje besteld en heb nog wat paren extra liggen in de maten 42 t/m 45, mocht iemand interesse hebben. Het zijn de modellen die niet door de uiteindelijke keuring heen zijn gekomen, omdat er ergens een knoestje zit of een scheurtje in het hout. Het doet niets af aan de werking van de spanners. Ze zijn 20 E per paar en kunnen ook opgestuurd worden. (ik woon in adam)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 06 mei 2008 - 15:13:16
Die lijken identiek aan die van http://www.quality-shop.nl. Daar op dit moment 3 voor €67,30, dus jij bent iets goedkoper.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 06 mei 2008 - 15:14:40
De knoestjes en barstjes; die zorgen er niet voor dat de schoen een raar heuveltje precies op de neus (o.i.d.) krijgt?
Life is too short to drink bad wine

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 06 mei 2008 - 15:21:14
Bij die van mij is de boel keurig glad geschuurd. Ik kan me niet voorstellen dat ze de schoen kunnen beschadigen of slechter zouden werken dan volledig knoestvrije exemplaren.

Gibson

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 06 mei 2008 - 15:26:07
Citaat van: "Bsv08"

Heb voor wat bekenden net een partijtje besteld en heb nog wat paren extra liggen in de maten 42 t/m 45, mocht iemand interesse hebben. Het zijn de modellen die niet door de uiteindelijke keuring heen zijn gekomen, omdat er ergens een knoestje zit of een scheurtje in het hout. Het doet niets af aan de werking van de spanners. Ze zijn 20 E per paar en kunnen ook opgestuurd worden.

Je hebt PM!
Great people talk about ideas. Small people talk about other people

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 06 mei 2008 - 15:26:08
Zelf met het schuurpapier aan de gang is altijd een optie. De prijs is zeker in orde. Probleem van de Quality shop is dat ze daar de meest gangbare maten (42 - 44; als ik het zo mag noemen) niet in voorraad hebben.

@ Bsv08: heb je nog wat maatje 43?
Life is too short to drink bad wine

Bsv08

• Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 06 mei 2008 - 15:33:21
Citaat van: "Gaja"
De knoestjes en barstjes; die zorgen er niet voor dat de schoen een raar heuveltje precies op de neus (o.i.d.) krijgt?

Nee, een knoestje of scheurtje is altijd helemaal glad geschuurd, dus daar heb je geen last van.

Gaja, ik heb nog maat 43 staan.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 06 mei 2008 - 15:46:03
Citaat van: "Gaja"
Zelf met het schuurpapier aan de gang is altijd een optie. De prijs is zeker in orde. Probleem van de Quality shop is dat ze daar de meest gangbare maten (42 - 44; als ik het zo mag noemen) niet in voorraad hebben.

Voor de duidelijkheid: ze waren al glad, ik heb zelf geen schuurpapier aangeraakt. Zelfde dus als bij Bsv08.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #279 Gepost op: 07 mei 2008 - 14:58:26
Citaat van: "Leyswood"
Heb vanmiddag even een spiraal-schoenspanner  :oops:  gekocht en nou stond er op de zeikant van de verpakking het volgende (in het Duits):
    - Spannen Sie die noch fubwarmen Schuhe zur Glättung der Gehfalten aus.
    - Lassen Sie zur optimalen Trocknung durch Luftzirkulation de Schuhe für mindestens 24 Stunden aufgespannt
    - Nutzen Sie den Schufspanner als Griff zur vereinfachten Schuhpflege.
    - Spannervorderteil in den Schuh schieben, die Kugel unter leichtem Druck in die Ferse des Schuhes gleiten lassen
    - Der Spanner sitzt richtig, wenn die Feder einen leichten Bogen macht.

Nou is mijn Duits helaas niet zo goed, dus misschien dat iemand dit kan vertalen en er zijn mening over kan geven?

Heeft er iemand misschien een andere methode om schoenspanners te gebruiken?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 07 mei 2008 - 15:03:31
Toch gewoon de voorkant van de spanner in de schoen steken, spiraal buigen, de kogel tegen de hiel plaatsen en hopen dat je schoenen het overleven?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #281 Gepost op: 07 mei 2008 - 15:10:19
Citaat van: "Jesper"
Toch gewoon de voorkant van de spanner in de schoen steken, spiraal buigen, de kogel tegen de hiel plaatsen en hopen dat je schoenen het overleven?

Zelfs Jesper kan de was doen!  :wink:  Zo simpel is het!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 17 mei 2008 - 18:59:01
Zijn de spanners van Bexley identiek aan die van Seeadler?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 17 mei 2008 - 23:33:39
Nee. De Bexley is smaller en puntiger. Waardoor de maatvoering niet overeenkomt. In een Santoni George leest 8,5 past een Seeadler 43 eigenlijk net niet. De Bexley maat 43 wel maar is eigenlijk net iets te smal, vooral bij het hakstuk.

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 05 juni 2008 - 16:45:13
Zojuist een e-mail bericht van www.quality-shop.nl ontvangen dat de maat 42/43 weer leverbaar is. Meteen een aanbiedinkje van 3 paar besteld! \:D/ [/url]