Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (gelezen 110281 keer)

Offline Tilidie

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
« Reactie #900 Gepost op: 08 maart 2011, 20:22:34 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar 'een eerste pak'. Heb wel pakken gehad van H&M en dergelijke, maar ben op zoek naar een pak van iets betere kwaliteit. Na hier wat rond te hebben gelezen, denk ik dat ik even naar de Suit Supply ga. Ik was benieuwd of   er ook verschillen tussen de verschillende Suit Supply's in Nederland zijn? Qua service enzo?

Ik heb binnenkort een bruiloft (waar ik getuige zal zijn) en ik wil eigenlijk dat m'n eerste pak daarbij kan passen. Die bruiloft valt echter in de zomer rond een uur of één (waarbij het feest wel door zal gaan tot 's avonds laat). Nu is de dresscode vrij informeel (ze verwachten wel dat ik in pak zal gaan, als getuige), maar kan ik het maken om overdag in e zomer een donker pak aan te doen? Een lichtere kleur vind ik namelijk niet zo handig voor een eerste pak, aangezien ik wel een veelzijdig pak wil hebben.

Ik vind zwart zelf niet zo mooi en zat te twijfelen tussen antraciet of navy, wat vinden jullie verstandiger?

Ik heb overigens een budget van rond de 500 euro. Hoe ver kan ik daarmee komen bij de Suit Supply? En dan moet ik alles nog (pak, shirt, riem, das). En eigenlijk ook nog goede schoenen en ik denk dat ik daarmee wat te ver over m'n budget kom? Ik kan eventueel nog even wachten met schoenen tot ik wat meer geld heb.

What do you think?

Offline treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #901 Gepost op: 08 maart 2011, 20:35:06 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar 'een eerste pak'. Heb wel pakken gehad van H&M en dergelijke, maar ben op zoek naar een pak van iets betere kwaliteit. Na hier wat rond te hebben gelezen, denk ik dat ik even naar de Suit Supply ga. Ik was benieuwd of   er ook verschillen tussen de verschillende Suit Supply's in Nederland zijn? Qua service enzo?

Ik heb binnenkort een bruiloft (waar ik getuige zal zijn) en ik wil eigenlijk dat m'n eerste pak daarbij kan passen. Die bruiloft valt echter in de zomer rond een uur of één (waarbij het feest wel door zal gaan tot 's avonds laat). Nu is de dresscode vrij informeel (ze verwachten wel dat ik in pak zal gaan, als getuige), maar kan ik het maken om overdag in e zomer een donker pak aan te doen? Een lichtere kleur vind ik namelijk niet zo handig voor een eerste pak, aangezien ik wel een veelzijdig pak wil hebben.

Ik vind zwart zelf niet zo mooi en zat te twijfelen tussen antraciet of navy, wat vinden jullie verstandiger?

Ik heb overigens een budget van rond de 500 euro. Hoe ver kan ik daarmee komen bij de Suit Supply? En dan moet ik alles nog (pak, shirt, riem, das). En eigenlijk ook nog goede schoenen en ik denk dat ik daarmee wat te ver over m'n budget kom? Ik kan eventueel nog even wachten met schoenen tot ik wat meer geld heb.

What do you think?

Geen enkel probleem om een navy of antraciet pak in de zomer te dragen. Ik zou alleen wel uitkijken dat je een niet al te dikke stof neemt, maar zou ook geen zomerstof nemen, omdat je het pak vaker wil dragen, althans dat begrijp ik uit je post. Een pakkie trek je daar uit het rek voor 200-400 euro. Voor de rest ligt het er maar net aan wat je wensen zijn. Shirt kost bij Suit Supply iets van zestig euro en een das heb je voor 25 euro. Ook allemaal terug te vinden op het digitale thuis van de pakkenknaller overigens. In de financieel meest ongustigste zienswijze heb je dan zo'n 485 uitgegeven. Dan de schoenen nog. Daar zou ik maar even voor doorsparen wil je echt iets moois wat lang meegaat. Voor het budget wat je nog over hebt zou ik voor Magnanni gaan (kost zo rond de 200-250 euro), dan moet je nog wel iets bijleggen. Het beste wat ik je echter zou kunnen adviseren is voor de gehele outfit doorsparen, zeker voor de schoenen (voor merken als Crocket & Jones en Santoni).
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2011, 20:37:52 door treviorum »

Offline HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #902 Gepost op: 08 maart 2011, 20:50:37 »
Met nette schoenen zit je al heel gemakkelijk aan 200 a 300 euro, als het niet meer is. Als je een budget van 500e hebt, zou ik de schoenen uit stellen, anders wordt het wel heel erg schrapen voor de rest.

De rest moet met zo'n 500 euro wel te doen zijn. Misschien niet al te gekke dingen willen met maatwerk e.d., maar dan kan je in principe voor alles gewoon bij de Suit Supply terecht. Voor een stropdas en een riem kan je misschien iets verder kijken (de Tie Rack in A'dam en op Schiphol heeft bijvoorbeeld leuke dingen die binnnen je budget passen).

Qua kleur zijn zowel navy als antraciet veilig en redelijk veelzijdig. Daar zal je iig niet snel je hoofd aan stoten. Als al het andere gelijk is, neig ik iets eerder naar navy, omdat het net een tikkeltje vrolijker staat vaak, maar het is denk ik belangrijker om te kijken wat jou beter staat.

Offline Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
« Reactie #903 Gepost op: 08 maart 2011, 21:44:33 »
ipv Navy kun je ook voor blauw gaan. Zoiets maar dan zonder die dubbele zak: http://www.suitsupply.nl/#/collection/suits/classics/P2891/ 
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Offline Tilidie

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #904 Gepost op: 09 maart 2011, 12:52:40 »
Bedankt voor de snelle reacties.

Fijn dat ik in ieder geval een antraciet of navy aan kan doen in de zomer, zonder dat daar raar op wordt gekeken. Ik ben er nog niet helemaal over uit, welke ik moet doen. Navy staat dus iets vrolijker, dan. Misschien kies ik dat wel.. Hoewel.. Ik heb hierna even geen geld voor een nieuw pak. Hoe zou een Navy/Antraciet pak doen op een begravenis met een zwarte das? Of is dat echt not done en zal ik daarvoor een zwart pak moeten hebben?

200-400 euro is nogal een ruim verschil, bij de Suit Supply. Dat ligt dan aan de verschillende merken van het pak, het materiaal enzo? Is duurder hierin beter? Of moet ik gewoon kijken naar wat beter past?

Ik zag online nette schoenen van Van Lier en van Van Bommel van soms onder de 200 euro nog. Kennen jullie deze merken? En zou ik daar best iets aan hebben, of kan ik beter doorsparen?

Offline treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #905 Gepost op: 09 maart 2011, 13:25:34 »
Bedankt voor de snelle reacties.

Fijn dat ik in ieder geval een antraciet of navy aan kan doen in de zomer, zonder dat daar raar op wordt gekeken. Ik ben er nog niet helemaal over uit, welke ik moet doen. Navy staat dus iets vrolijker, dan. Misschien kies ik dat wel.. Hoewel.. Ik heb hierna even geen geld voor een nieuw pak. Hoe zou een Navy/Antraciet pak doen op een begravenis met een zwarte das? Of is dat echt not done en zal ik daarvoor een zwart pak moeten hebben?

200-400 euro is nogal een ruim verschil, bij de Suit Supply. Dat ligt dan aan de verschillende merken van het pak, het materiaal enzo? Is duurder hierin beter? Of moet ik gewoon kijken naar wat beter past?

Ik zag online nette schoenen van Van Lier en van Van Bommel van soms onder de 200 euro nog. Kennen jullie deze merken? En zou ik daar best iets aan hebben, of kan ik beter doorsparen?

Wanneer je dat pak ook nodig hebt voor een begrafenis, moet je misschien toch maar voor antraciet gaan. En ja, duurder is vaak beter, omdat goedkoop vaak duurkoop is. Kwaliteit is natuurlijk duurder dan iets wat geen of minder kwaliteit heeft. Lees je in op het forum, er staat genoeg informatie op om blij van te worden. Het verschil tussen 200 en 400 euro wordt verklaard door het stofgebruik. Wat betreft de schoenen, daar geldt hetzelfde motto als hierboven verkondigd. Nogmaals, neem de tijd en lees je in op het forum. Dit topic doorlezen is bjvoorbeeld al een goede stap in de richting van het vergaren van meer kennis.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2011, 21:23:59 door treviorum »

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #906 Gepost op: 09 maart 2011, 17:43:54 »
Wat vinden we van Possen Made to Fit , vandaag een Groupon aanbieding... 99 euro voor een pakkie...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #907 Gepost op: 09 maart 2011, 18:27:59 »
Was het maar waar.
Voor die €99,-- krijg je een waardebon van €349,--, bij Possen ben je minimaal €590,-- kwijt voor een pak.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2011, 18:38:12 door Shine »

Offline Tilidie

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #908 Gepost op: 09 maart 2011, 20:49:16 »
Wanneer je dat pak ook nodig hebt voor een begrafenis, moet je misschien toch maar voor antraciet gaan. En ja, duurder is vaak beter, omdat goedkoop vaak duurkoop is. Kwaliteit is natuurlijk duurder dan iets wat geen kwaliteit heeft. Lees je in op het forum, er staat genoeg informatie om blij van te worden. Het verschil tussen 200 en 400 euro wordt verklaard door het stofgebruik. Wat betreft de schoenen, daar geldt hetzelfde motto als hierboven verkondigd. Nogmaals, neem de tijd en lees je in op het forum. Dit topic doorlezen is bjvoorbeeld al een goede stap in de richting van het vergaren van meer kennis.

Bedankt, zal ik doen.

Offline Tilidie

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #909 Gepost op: 16 maart 2011, 15:31:53 »
Ik heb binnenkort een bruiloft (waar ik getuige zal zijn) en ik wil eigenlijk dat m'n eerste pak daarbij kan passen. Die bruiloft valt echter in de zomer rond een uur of één (waarbij het feest wel door zal gaan tot 's avonds laat). Nu is de dresscode vrij informeel (ze verwachten wel dat ik in pak zal gaan, als getuige), maar kan ik het maken om overdag in e zomer een donker pak aan te doen?

Ik heb een mooi antraciet pak aangeschaft bij de Suit Supply, samen met een wit shirt.  :)  Ik heb wat dassen aangeprobeerd voor de bruiloft, maar er is zoveel keuze. Ik las dat een echte 'wedding tie', juist neutrale kleuren bevatten. Maar aangezien het vrij informele bruiloft zal zijn, zeker omdat het overdag is, denk ik dat het misschien wat te saai uit zal vallen. Wat denken jullie? Wat voor das zou bij een antraciet pak en een wit shirt staan, voor zo'n gelegenheid? En wat voor patronen en kleuren in een das zou ik moeten vermijden?

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #910 Gepost op: 16 maart 2011, 18:27:32 »
Antraciet pak en wit shirt geeft eindeloze mogelijkheden. Misschien een navi pindot, neutrale kleur met een twist:

It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #911 Gepost op: 17 maart 2011, 15:43:31 »
ik zou voor een lichtblauwe das gaan, is vrij neutraal.

Offline sophielee

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
bandplooibroek
« Reactie #912 Gepost op: 17 maart 2011, 17:36:08 »
Hallo!
ik moet voor school onderzoek doen naar een mannenbandplooi broek en daar de geschiedenis van! nu kan ik daar niet zo veel informatie over vinden op internet en heb geen tijd om in boeken te gaan kijken.. de onderzoeks vraag waar ik vooral antwoord op zoek is wanneer zijn vrouwen de bandplooiboek gaan dragen? alle informatie is welkom! groeten

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #913 Gepost op: 17 maart 2011, 17:42:58 »
Seriously... ? En ik maar papers schrijven over het belang van een level playing field bij de invoering van energie- en milieubelastingen en nog meer van dat soort leuke onderwerpen ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
« Reactie #914 Gepost op: 17 maart 2011, 17:46:30 »
Daar kunnen we je ook mee helpen hoor, Timothy. 'SF voor al uw huiswerkopdrachten'.

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #915 Gepost op: 17 maart 2011, 18:43:41 »
Troll...
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #916 Gepost op: 17 maart 2011, 19:19:36 »
Hallo!
ik moet voor school onderzoek doen naar een mannenbandplooi broek en daar de geschiedenis van! nu kan ik daar niet zo veel informatie over vinden op internet en heb geen tijd om in boeken te gaan kijken.. de onderzoeks vraag waar ik vooral antwoord op zoek is wanneer zijn vrouwen de bandplooiboek gaan dragen? alle informatie is welkom! groeten

Dag. De mare gaat dat deze preppy Japanner de bandplooi heeft uitgevonden. Deze foto is van voor de oorlog, genomen in fascistisch Italië. Tijdens een evenement dat Pitti Uomo heette.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2011, 19:31:54 door Daedalus »
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #917 Gepost op: 17 maart 2011, 19:42:32 »
Wat een geweldige foto! Als je had gezegd dat hij vorig jaar was geschoten en bewust in deze kleursetting is gezet, had ik het ook geloofd :-)
Simplicity is the ultimate form of sophistication

Offline Gardash

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
"Mijn tweede (echte) pak"
« Reactie #918 Gepost op: 18 maart 2011, 02:09:45 »
Vanwege een zeer irritante beperking kan ik geen aparte (vraag-)topic openen als nieuw en stijlloos lid. En doordat ik weiger om 25 'random' berichten te spammen, kaap ik dit topic maar even half.

Naast mijn Altinyildiz pak, zoek een extraatje voor een aan m'n studie gerelateerde drie-daagse conferentie, met dresscode. Om drie dagen lang achterelkaar hetzelfde pak te dragen lijkt me niks. Kortom: deze student heeft een tweede pak nodig. Als een sporadische pakkendragende student hoeft het dus geen top notch pak te zijn. Dat gezegd hebbende, een C&A plak-pak lijkt me, of nee - IS niks.

Jullie zien het vast al aankomen: het wordt dus een kwestie prijs/kwaliteit. Mijn budget is zeer beperkt, 200-300 max. Los van schoenen, das, shirt etc.

Het meest voor de hand liggend is Suit Supply, of The Red van Oger. Tenzij iemand hier nog suggesties heeft?

PS: m'n Altinyildiz pak is een Navy, en dit moet een (licht) antraciet worden.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • The Rake of the Riviera.
    • Bekijk profiel
« Reactie #919 Gepost op: 18 maart 2011, 07:57:50 »
Suit Supply is de beste keuze in deze, hier uitgebreid besproken en beargumenteerd.
Chi nasce quatro nun more tunno.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #920 Gepost op: 18 maart 2011, 08:08:59 »
De vraag stellen is 'm beantwoorden. ;-)

Offline Gardash

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #921 Gepost op: 18 maart 2011, 11:20:40 »
Suit Supply is de beste keuze in deze, hier uitgebreid besproken en beargumenteerd.

En The Red van Oger niet?

Suit Supply leek me inderdaad het meest voor de hand liggend - maar ik hoor steeds vaker dat het in feite plakpakken zijn?

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #922 Gepost op: 18 maart 2011, 11:34:43 »
Voor jouw budget ga je geen ongeplakte pakken vinden.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • The Rake of the Riviera.
    • Bekijk profiel
« Reactie #923 Gepost op: 18 maart 2011, 11:36:01 »

Suit Supply leek me inderdaad het meest voor de hand liggend - maar ik hoor steeds vaker dat het in feite plakpakken zijn?

Lees dit topic een keer door op je gemak, beantwoord al je vragen.
Chi nasce quatro nun more tunno.

Offline Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
« Reactie #924 Gepost op: 18 maart 2011, 11:38:21 »

Als je geen plak wilt, zal je dieper in de buidel moeten tasten. Ook bij Suit Supply, Oger, ...

Offline Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #925 Gepost op: 18 maart 2011, 11:38:47 »
Er is volgens mij geen heel groot kwaliteitsverschil tussen de red-suit en de pakken van suit-supply. Hoewel ik de pasvorm van de red-suit wat beter vind. Is iets meer getailleerd, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur. Net als ik de deskundigheid en service bij Oger beter vindt.

Echter bij Oger zijn de 2 klassieke pakken, antraciet en donkerblauw 298 euro.  Daarna gaat de prijs vrij rap omhoog.

Offline Gardash

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #926 Gepost op: 18 maart 2011, 12:12:55 »
Lees dit topic een keer door op je gemak, beantwoord al je vragen.

Vlug doorgekeken mijn beste, maar nergens zag ik een The Red (Oger) v. Suit Supply <300. Als dit al wel eerder is besproken en ik heb het over 't hoofd gezien, dan zou ik een verwijzing fijn vinden.

Offline Gardash

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #927 Gepost op: 18 maart 2011, 12:17:54 »
Er is volgens mij geen heel groot kwaliteitsverschil tussen de red-suit en de pakken van suit-supply. Hoewel ik de pasvorm van de red-suit wat beter vind. Is iets meer getailleerd, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur. Net als ik de deskundigheid en service bij Oger beter vindt.

Echter bij Oger zijn de 2 klassieke pakken, antraciet en donkerblauw 298 euro.  Daarna gaat de prijs vrij rap omhoog.

Komt goed uit - want ik zoek juist een antraciet. Ik denk dat ik het desbetreffende pak in de lente-collectie van Oger vond? Zag er goed vlot uit. Een soort gelijkend pak heb ik gevonden op de website van Suit Supply voor 259.

Het is maar de vraag in hoeverre die 39 euro een verschil maakt. Ik ben geneigd naar de Oger doordat het pak er lichter uit ziet. Kwestie van beide uitproberen en een economische keuze maken dus? Of toch maar de Oger>Suit Supply regel aanhouden?

Trouwens, passen ze bij beide winkels de lengte van de pantalon aan? Of ben ik nou te gewend geraakt aan buitenlandse gastvrijheid?

Offline HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #928 Gepost op: 18 maart 2011, 13:03:12 »
Trouwens, passen ze bij beide winkels de lengte van de pantalon aan? Of ben ik nou te gewend geraakt aan buitenlandse gastvrijheid?

Dat soort aanpassingen zijn altijd wel mogelijk, maar ik geloof dat ze er iig bij SuSu een paar euro voor vragen.

Offline Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #929 Gepost op: 18 maart 2011, 13:19:16 »
je kan idd de broeklengte aanpassen, kost iig bij Suit-supply geld. Bij Oger alleen in de uitverkoop, althans dat was voorheen zo.