Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (gelezen 110281 keer)

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
« Reactie #870 Gepost op: 01 februari 2011, 13:46:56 »
Ik neem aan hier en daar wat reepjes ter versteviging, maar dus niet de voorpanden helemaal behangen.

Precies.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #871 Gepost op: 01 februari 2011, 13:49:49 »
Ik neem aan hier en daar wat reepjes ter versteviging, maar dus niet de voorpanden helemaal behangen.

Maar dit zou dan toch geen full canvas mogen heten? Hoe zit dat dan met jullie pakken, Sergio? Fuller canvas? En bestaat er dan ook fullest canvas?

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #872 Gepost op: 01 februari 2011, 13:59:15 »
Full canvas slaat op het feit of in het voorpand een canvas tot halverwege (half canvas) of volledig tot beneden (full canvas) is verwerkt. Het zegt niets over het gebruik van vlieseline voor de zakinsteek, kleppen, mouwkop en andere locaties.

Wij gebruiken helemaal nergens vlieseline in.

Vanitą - modern tailors

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #873 Gepost op: 01 februari 2011, 14:01:16 »
Zo leer je nog eens wat. En ik kom hier toch al een paar dagen. :oops:

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #874 Gepost op: 01 februari 2011, 14:03:02 »
Maar dit zou dan toch geen full canvas mogen heten? Hoe zit dat dan met jullie pakken, Sergio? Fuller canvas? En bestaat er dan ook fullest canvas?

Van mij wel. Zo lang de voorkant maar niet helemaal beplakt is (zoals ook bij half-canvas nog is). Van hier en daar een reepje vlieseline lig ik niet wakker; van half-canvas trouwens ook niet: het idee is erger dan de praktijk, IMO.
Zevenhonderdvier

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #875 Gepost op: 01 februari 2011, 14:03:39 »
Van mij wel. Zo lang de voorkant maar niet helemaal beplakt is (zoals ook bij half-canvas nog is). Van hier en daar een reepje vlieseline lig ik niet wakker; van half-canvas trouwens ook niet: het idee is erger dan de praktijk, IMO.

Dan zou je het verschil eens moeten voelen ;-)

Vanitą - modern tailors

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #876 Gepost op: 01 februari 2011, 14:06:49 »
Dan zou je het verschil eens moeten voelen ;-)

Ik draag zo nu en dan half-canvas (MN); merk er weinig van.
Zevenhonderdvier

Offline Dantčs

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #877 Gepost op: 01 februari 2011, 14:08:23 »
Natuurlijk merk je er weinig tot niets van. Dit is grotendeels allemaal gelul.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #878 Gepost op: 01 februari 2011, 14:09:25 »
Ja, zo kun je het ook zeggen.
Zevenhonderdvier

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #879 Gepost op: 01 februari 2011, 14:12:04 »
Ik heb het ook beide hangen maar merk toch een behoorlijk groot verschil. Full canvas is veel soepeler (aangenomen dat nergens geplakt is).

Vanitą - modern tailors

Offline dekac

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #880 Gepost op: 01 februari 2011, 14:31:03 »
haha ok.. ik merk dat er veel meer bij komt kijken dan alleen op maat laten maken..
laten we er in het beste geval vanuit gaan dat de pakken van suit yourself full canvas zijn met hier en daar een geplakt element.. is het dan waard om 290 - 330 euro te betalen voor een maatpak? Of kan het ook zijn dat ze gebruik maken van slechte stoffen?
Op dit moment heeft suit yourself een aanbieding waarbij je een waardebon van 200 euro kan kopen voor 100 euro.. Dat zou betekenen dat het duurste pak uit komt op 230 euro.. niet duur! Het is een dagaanbieding dus ik moet voor 00:00 besluiten of ik zo'n waardebon ga kopen..

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #881 Gepost op: 01 februari 2011, 14:35:48 »
Natuurlijk merk je er weinig tot niets van. Dit is grotendeels allemaal gelul.

Ik heb het ook beide hangen maar merk toch een behoorlijk groot verschil. Full canvas is veel soepeler (aangenomen dat nergens geplakt is).

Obvious! Troll is obvious! :-$

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #882 Gepost op: 01 februari 2011, 14:40:24 »
Was volgens mij geen trollerij van Dantčs.
Zevenhonderdvier

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #883 Gepost op: 01 februari 2011, 14:47:52 »
Was volgens mij geen trollerij van Dantčs.

Sure, daarom hangt zijn kast vol besproken pakjes en niet met half-canvas-pakken.   ;)

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #884 Gepost op: 01 februari 2011, 14:59:17 »
haha ok.. ik merk dat er veel meer bij komt kijken dan alleen op maat laten maken..
laten we er in het beste geval vanuit gaan dat de pakken van suit yourself full canvas zijn met hier en daar een geplakt element.. is het dan waard om 290 - 330 euro te betalen voor een maatpak? Of kan het ook zijn dat ze gebruik maken van slechte stoffen?
Op dit moment heeft suit yourself een aanbieding waarbij je een waardebon van 200 euro kan kopen voor 100 euro.. Dat zou betekenen dat het duurste pak uit komt op 230 euro.. niet duur! Het is een dagaanbieding dus ik moet voor 00:00 besluiten of ik zo'n waardebon ga kopen..

Aan de stoffen zal het niet liggen. Maar het is zonde om een dure, lichte stof te nemen als ze deze toch bezoedelen met een dikke laag plakspul. En om misverstanden te voorkomen: Suit Yourself is definitely geen full canvas. Suit Supply MTM is full canvas.

Proefkonijn voor Suit Yourself is uiteraard welkom, wel foto's maken!

Offline dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #885 Gepost op: 01 februari 2011, 15:02:03 »
Beter goed plak werk (lees GOED) dan slecht Canvas. Full canvas is ook niet zalig makend. Hoewel ik suit yourself ook niet vertrouw :wink:
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #886 Gepost op: 01 februari 2011, 15:10:03 »
Sure, daarom hangt zijn kast vol besproken pakjes en niet met half-canvas-pakken.   ;)

Maar daarnaast heel nuchter. Ik denk dat hij het meende. Wie zal 't zeggen?
Zevenhonderdvier

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #887 Gepost op: 01 februari 2011, 17:06:28 »
Ik zie dat de mogelijkheid bestaat om ergens in A'dam ZuidOost bij de heren/dames langs te gaan:
Citaat
U maakt geheel vrijblijvend een afspraak maakt met één van onze 'travelling tailors' door middel van het afspraakformulier, of te bellen met 020-8903645. U bent tevens (middels afspraak) van harte welkom op het bezoekadres in Amsterdam Zuid–Oost. Onder het genot van een heerlijke kop koffie kan ook hier de afspraak met een van onze tailors plaatsvinden in de daar voor speciaal ingerichte ruimte.

Kun je daar de kwaliteit zelf beoordelen.

Maar goed nogmaals...de kosten in ogenschouw nemende denk ik niet dat we hier over hoogstaand handwerk met naald en draad te maken hebben :-)
De z doet het regelmatig niet....

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #888 Gepost op: 01 februari 2011, 17:15:52 »
Ik vrees ook een beetje voor de stoffen.
Zevenhonderdvier

Offline andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #889 Gepost op: 01 februari 2011, 19:08:07 »

Ik ga er van uit dat je het nog niet gewend bent om een pak te dragen, daar het je eerste pak betreft. Daarom denk ik dat MTM geen toegevoegde waarde heeft bij een eerste pak. Mijn ervaring is dat MTM pas leuk is als je een persoonlijke voorkeur hebt ontwikkeld voor hoe jij een pak goed vindt zitten of precies weet waarmee je je collectie wil aanvullen.

Als je redelijk gemiddeld gebouwd bent kun je volgens mij beter pakken van verschillende merken gaan passen en er een kopen die goed (veel MTM pakken zitten ook niet perfect; zet perfect beter uit je hoofd als het een eerste pak is) zit. Als je naar een winkel gaat waar de verkopers enigszins weten wat ze doen kunnen zij je prima adviseren. Vergeet ook niet dat je voor MTM altijd de volle mep betaalt en dat goedkope MTM over het algemeen slechter in elkaar gejankt zit dan een pak van C&A. Dat moet je gewoon niet willen, zonde van je geld en het duurt lang. Daarnaast is de kans groter dat je aan gaat komen dan af gaat vallen.

Natuurlijk zit een handgemaakt full-canvas RTW pak van een duur merk als een trein, maar het is je eerste pak. Daar ga je waarschijnlijk minder lang plezier hebben. De kans groot is dat je er een keer mee na de vrijmibo doorhaalt... Je hebt immers nog geen oud pak om in te zuipen... Als je nog maar 1 pak hebt zou ik beginnen met een pak waar je nog in durft te fietsen, zuipen of dineren en waar je zonder zorgen mee over een hek durft te klimmen. Niets is sneuer dan iemand die heel de tijd voorzichtig doet omdat hij bang is voor een vlek op zijn pak, en niets is tragischer dan iemand die emotioneel reageert als iemand anders per ongeluk een druppel rode wijn over zijn mouw morst. Het is een stuk chiquer als je dar relaxed mee om gaat.

Wacht dus rustig op de uitverkoop, daar hoef je je niet voor te schamen (er is volgens mij zelfs een uitverkoop topic op dit chique forum). Kies voor een pak dat je door de seizoenen heen aan kunt, dus geen flannel en geen licht zomerpak. Vermijdt ook streepjes, ruitjes of een opvallende kleur en ga voor heel donkerblauw of donkergrijs.

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #890 Gepost op: 01 februari 2011, 19:38:05 »
... draag een gekleurde das en laat deze terugkomen in je pochet. Trouw een vrouw die Sandra heet. Rij een zilverkleurige Volswagen Golf TDI met metallic lak. Neem een hond. Kweek een kind. Geniet. Word oud. Sterf. Eenzaam. En vervloek degene die je heeft aangeraden voor grijs of blauw te gaan. Het leven had zoveel mooier kunnen zijn...

... met een vrouw genaamd Juanita, blootsvoets dansend in het zand. Minnaressen die je deelt met Bogart, genaamd Mercedes en Carmen. Linnen overal. Bloemen overal. Kokos. Een Panama-hoed. Een barbecue in een verroeste turkooizen oliedrum. Ritselende palmbomen. Twaalf kinderen. Een nanny. La petite mort. Keer op keer. En dan sterven met een lach op je gezicht.

Maar Juanita kon niet door je bedrijfsuniform heenkijken.

Edit: slordigheidje, Bogart
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2011, 11:31:15 door Swann »

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #891 Gepost op: 01 februari 2011, 20:14:03 »
Whehe.
Zevenhonderdvier

Offline andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #892 Gepost op: 01 februari 2011, 20:22:42 »
Dus ga naar Suityourself en laat jezelf een flitsend pak aanmeten? Zodat Juanita je ziet staan?

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #893 Gepost op: 01 februari 2011, 21:08:32 »

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #894 Gepost op: 02 februari 2011, 08:56:14 »
Diepe bewondering voor Swann.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #895 Gepost op: 02 februari 2011, 09:07:09 »
Als ik naar het verhaal van Juanita kijk, dan moet ik denken aan een lichtblauw pak. Maar of dat een goede keuze voor een 1e pak is betwijfel ik...
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #896 Gepost op: 02 februari 2011, 10:10:57 »
Wat is een minares?
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
« Reactie #897 Gepost op: 02 februari 2011, 10:22:03 »
Een vrouw uit het land van de minaret? :wink:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2009 - Sneaker John Lobb
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2011 - Oxford Paolo Scafora

Offline dekac

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #898 Gepost op: 02 februari 2011, 10:48:04 »
haha het is niet mn eerste pak.. ik heb al een aantal pakken uit het rek (ja ook merkpakken) Alhoewel ik nu een beetje begin te twijfelen aan de merken die ik heb en die hier besproken worden. Ik heb pakken van Boss, Ralph Lauren en mijn eerste pak van van de H&M! :)
Maargoed, ik ga suityourself gewoon proberen en zodra ik het pak binnen heb zet ik de foto's online. Gezien hun levertijd kan dat nog wel 8 weken duren..

Offline Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
« Reactie #899 Gepost op: 13 februari 2011, 12:32:51 »
Heren,

Jaren geleden (jaartje of 4, pre SF tijd) kwamen de heren, van Suit-Yourself, langs bij ons op kantoor. Zowel de stoffen en de producten worden gemaakt in Aziė; dit hoeft geen probleem te zijn, maar dat is het in dit geval wel. Volgens mij betaalde ik toen 200 euro voor een S120 stofje (S staat voor schuurpapier en het getal voor de korrelgrootte van het slijpmiddel). Pasvorm was bedroevend, maar dan ook echt slechter dan slecht, naald en draad was alleen gebruikt voor de knoopsgaten (machinaal uiteraard) rest pure plak.

2 maanden het pak gedragen en toen naar de stomerij gebracht (koffievlek), dat had ik beter niet kunnen doen; http://www.youtube.com/watch?v=zKvsn7TOKkg

Enfin, http://www.kici.nl/index.php?page=over_kici/de_zak_van_max

Ik snap dan ook oprecht niet waarom we het hier over hebben op SF, niks met “kwaliteit” te maken.
Respect the beard