Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795811 keer gelezen)

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #720 Gepost op: 06 juli 2010 - 16:54:23
Heb je een punt, die (gejatte?) foto's van een cutter die een patroon tekent en snijdt zijn behoorlijk misleidend.

Ze beweren het in elk geval wel zo te leveren. Hebben ook een opengewerkt jasje laten zien met handwerk, paardenhaar etc.

Deze conversatie tempert mijn enthousiasme over vanavond enigszins moet ik zeggen. Zit ook niet te wachten op een eens en nooit meer natuurlijk.
Laatst bewerkt op: 06 juli 2010 - 17:00:32 door Mr.G
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #721 Gepost op: 06 juli 2010 - 17:04:08
Wat hebben ze dan precies beweerd, aangaande hun claim dat ze bespoke leveren?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #722 Gepost op: 06 juli 2010 - 17:08:05
Ze beweren het in elk geval wel zo te leveren. Hebben ook een opengewerkt jasje laten zien met handwerk, paardenhaar etc.

Niet lullig bedoeld maar als ik je vier jasjes laat zien kun jij me dan precies vertellen welke kwalitatief het beste is, waar handwerk zit en of dat een zinvolle bijdrage heeft geleverd aan de kwaliteit van het pak? 99 van de 100 klanten zijn daar niet toe in staat. Hoe meer een winkel dit soort dingen wil benadrukken hoe verder het van de waarheid af zit over het algemeen. Neem tevens de prijs in ogenschouw dan weet je al snel genoeg.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #723 Gepost op: 06 juli 2010 - 17:10:57
Wat hebben ze dan precies beweerd, aangaande hun claim dat ze bespoke leveren?

Ze kopen stoffen op in Italië. Vervolgens tekent een kleermaker met krijt het patroon naar jouw maten uit op de stof en snijdt het uit. Knoopsgaten, schoudervulling, binnenwerk is handwerk. (dat is wat ik nog weet van het gesprek in elk geval).

Uiteraard snap ik het principe van een dubbeltje op de eerste rij en ik verwacht dan ook geen Saville Row kwaliteit, maar hetgeen ze kon laten zien en wat men droeg stemde mij positiever dan een Suit Supply. Ik zou het dan ook in die categorie plaatsen qua kwaliteit. Ik realiseer me dat ik me, tussen het werken door, met mijn posts wellicht iets te lyrisch over de kwaliteit heb uitgelaten. Mijn excuses  ;-) Al denk ik wel dat het voor een eerste pak een mooi startpunt zou kunnen zijn, ik zal jullie op de hoogte houden van het proces.
Laatst bewerkt op: 06 juli 2010 - 17:14:42 door Mr.G

GSA

• Gast
Reactie #724 Gepost op: 06 juli 2010 - 17:27:06
Zoals Sergio al beweerde, She Tailor = De Oost. Over De Oost is hier al genoeg gesproken, lijkt me.

Vân Nguyen
Na meer dan 3000 pakken voor de man en vrouw vervaardigd te hebben in het voormalige De Oost Maatkleding (2004-2009) is het tijd voor vernieuwing. Vân heeft per juli 2009 haar bedrijfsnaam omgedoopt tot She-Tailor in een nieuw businessconcept om haar klanten nog beter te kunnen bedienen.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #725 Gepost op: 07 juli 2010 - 14:06:24
Zoals Sergio al beweerde, She Tailor = De Oost. Over De Oost is hier al genoeg gesproken, lijkt me.

Naar aanleiding van dit alles en enkele ervaringen van kopers bij de Oost heb ik Vân gebeld. Zij heeft De Oost opgericht, is ontevreden geworden over de gang van zaken daar en is opnieuw begonnen. Ze geeft toe dat ze heel veel imagoschade heeft opgelopen door haar betrokkenheid bij De Oost en wil zich daar nu door goede service en kwaliteit van distantiëren en het echte Oosterse tailoring weer op de kaart zetten. Ze ziet het als een uitdaging om haar nieuwe imago te bouwen en wil dit graag doen op basis van het afgeleverde werk en niet op de ervaringen met de Oost. De werkwijze van She Tailor is beslist anders.

Typisch geval van oprechte schone lei naar mijn gevoel. Al snap ik goed dat het makkelijk is op bovenstaande summiere opsomming van het telefoongesprek. Nogmaals ga er een keer vrijblijvend heen en verhelijk het met De Oost.
Laatst bewerkt op: 07 juli 2010 - 14:09:33 door Mr.G

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #726 Gepost op: 07 juli 2010 - 14:10:24
Dat is toch niet wat in de post van GSA staat. Daarin wordt de indruk gewekt dat ze zelf de naam van De Oost heeft veranderd naar She Tailor en dat het nog steeds een en hetzelfde is.

Vanità - modern tailors

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #727 Gepost op: 07 juli 2010 - 14:44:41
Dat is toch niet wat in de post van GSA staat. Daarin wordt de indruk gewekt dat ze zelf de naam van De Oost heeft veranderd naar She Tailor en dat het nog steeds een en hetzelfde is.

Maar dat is dus niet zo. De Oost blijft bestaan en zij is opnieuw begonnen als She Tailor.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #728 Gepost op: 07 juli 2010 - 15:07:18
Het is anders wel 't verhaal dat ze op haar eigen website heeft staan.

Vanità - modern tailors

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #729 Gepost op: 07 juli 2010 - 15:15:25
Het is anders wel 't verhaal dat ze op haar eigen website heeft staan.

We wijken wel ietwat of van het topic, en het staat het er inderdaad ietwat ongelukkig. De Oost was haar bedrijf en dus heeft ze 'haar' bedrijfsnaam omgedoopt tot She Tailor. Naar eigen zeggen dus om zich te distantiëren. De Oost blijft bestaan onder nieuw management.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #730 Gepost op: 07 juli 2010 - 15:19:37
Mooi verhaaltje but I ain't buying it. Mij te veel smoke and mirrors, zeker gezien de "bespoke" verhalen.

Vanità - modern tailors

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #731 Gepost op: 07 juli 2010 - 15:35:06
Niet zo zuigen Sergio dit riekt naar sneaky aquisitie voor je eigen winkel dat siert je niet
Be yourself no matter what they say

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #732 Gepost op: 07 juli 2010 - 15:49:18
1.867 geregistreerde leden. Nieuwste lid: SheTailor

Nu komt mevrouw Van het zelf even uitleggen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #733 Gepost op: 07 juli 2010 - 15:52:10
Ik acquireer helemaal niet. Ik krijg enkel ontzettende jeuk van onzinverhalen. Onze startprijs is het dubbele van She Tailor, we zitten totaal niet in dezelfde range. Je moet niet overdrijven. Voor dit geld zou ik naar Suit Supply gaan. Krijg je tenminste een product zonder smoke and mirrors. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

@Clay: Dat dacht ik dan weer niet...
Laatst bewerkt op: 07 juli 2010 - 15:56:41 door Sergio

Vanità - modern tailors

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #734 Gepost op: 07 juli 2010 - 20:15:31
400 Euro voor een pak. Voor stof en arbeid en de rest.

Optie 1: bespoke
Hier een idee wat een goede stof kost: http://www.hfwltd.com/bobb.php?b=jgh&c=7&p=1
Doe eens gek, we kopen het groot in, iets mindere kwaliteit (is al een concessie) voor 30 euro de meter. Dan ben je voor een 2 delig pak al ruim 100 euro aan stof kwijt. Ik vergeet even garen, rits, knopen, lining etc. Verzending vanuit Azie is 40 euro. Hou je nog maar 200-250 euro over. Hou even 35 euro / uur aan (wat natuurlijk al laag is). Da's dan maximaal 6 uur bespoke werk om een tweedelig pak in elkaar te naaien, inclusief opmeten, doorpas etc.. Maximaal, want je zit met andere kosten als huisvesting, verzekeringen en ga zo maar door.

Optie 2:
- 1 uur meten en stof/opties doorspreken: 35 euro
- doormailen naar Azie
- stof à 10 euro de meter, totaal 35 euro
- in elkaar zetten nav aangepast standaard patroon: 5 uur à 18 euro /uur = 90 euro
- fabriekstoeslag voor het luxepakket (halfgevoerd, Vietnamese paardehaar etc) 40 euro
- verzending 40 euro
- reservering om in NL aanpassingen te doen: 20 euro
Totaal 260 euro. En dan heb ik het ruim genomen.

De resterende 140 euro is om alle Nederlandse kosten te kunnen betalen (locatie, administratie, website etc) en van te kunnen leven.

Hmm. Wat klinkt het meest reëel?