Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (gelezen 110281 keer)

Offline Kris

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
« Reactie #570 Gepost op: 18 november 2009, 14:29:20 »
Dank voor de complimenten, de vlammenwerper heeft nog niemand bovengehaald tot dusver. Dat zal dan wel gebeuren als ik het pak kom showen :mrgreen:

Zoals gezegd ... mooie schoen. Het lijkt op deze foto (in ieder geval op mijn monitor) alsof de schoenen zweven. Eigen foto of een van C&J zelf?

Zoveel eer voor een zelfgemaakte foto \:D/. Zit gewoon in de woonkamer op de sofa en heb de zelfontspanner van de camera z'n werk laten doen. De foto's van C&J moeten dus wel heel erg slecht zijn ;)

Of ik blij ga zijn met de schoenen, zal de tijd nog moeten uitwijzen. Zit met die vervelende correctiezolen. Bij goedkope schoenen is dat geen probleem, daar zit bijna altijd een zooltje uit schuim of textiel ingeplakt. Eruit scheuren en de correctiezolen hebben plaats.

Bij de duurdere, elegante schoenen gaat dat niet, daar zit een hoowaardig vast binnenwerk in. Voor de C&J's heb ik nu maat 11 opdat er voldoende ruimte is voor de zolen, anders volstaat 10. Ik weet het dus zo niet, de verkoper zei dat ik me niets van de maat moest aantrekken, en dat het moet passen. Dat lijkt nu zo te zijn. Anderzijds zag later dat ik de smalste uitvoering (E) heb en dat er nog bredere zijn. Dus vraag ik me af of een bredere leest en een kleinere maat (10,5 bvb) niet beter geweest was. Enfin, eerst eens inlopen en kijken hoe het evolueert.

Offline Jaspert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #571 Gepost op: 18 november 2009, 15:14:58 »
Als ik me niet vergis is D smaller dan E (Sir Max dacht dat ik D nodig had, ik had schijnbaar slank ogende schoenen aan, maar het was gewoon E), daarnaast vond ik zelf bij Pelger laatst de F veel lomper ogen (ik dacht oprecht dat ik geen Hallam meer wilde in de veronderstelling dat ik een E zag), dus wat dat betreft mag je denk ik van geluk spreken met een E schoen :wink:.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #572 Gepost op: 18 november 2009, 17:15:30 »
Als ik me niet vergis is D smaller dan E (Sir Max dacht dat ik D nodig had, ik had schijnbaar slank ogende schoenen aan, maar het was gewoon E), daarnaast vond ik zelf bij Pelger laatst de F veel lomper ogen (ik dacht oprecht dat ik geen Hallam meer wilde in de veronderstelling dat ik een E zag), dus wat dat betreft mag je denk ik van geluk spreken met een E schoen :wink:.
De breedtemaat van een schoen wordt gewoon alfabetisch aangegeven. D is kleiner dan E, E is kleiner dan F, etc. Jaspert is dus volledig correct.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #573 Gepost op: 09 januari 2010, 16:23:08 »
Ik de zomer heb ik ook mijn 1e pak nodig voor een trouwerij van een vriend van mij. Dus ben nu ook al een beetje aan het kijken naar mijn eerste echte goede pak.

Tot nu toe heeft suit supply mijn lichte voorkeur. Maar wat is de prijsklasse van RTW en wat is de prijsklasse van MTM.

Zit te denken aan een prijs van rond de 400-500 euro bij voorkeur inclusief shirt. Das, manchetknopen en schoenen heb ik al.

Wat zijn in die prijsklasse de beste winkels?

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • The Rake of the Riviera.
    • Bekijk profiel
« Reactie #574 Gepost op: 09 januari 2010, 16:26:12 »
Ervan uitgaand dat een MtM shirt je minimaal € 120,- kost, kom je daarmee in Suit Supply RtW voor het pak.
Chi nasce quatro nun more tunno.

Offline JMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Best Socks of the World.com
« Reactie #575 Gepost op: 10 januari 2010, 08:57:09 »
Ik denk dat je bij Suit Supply dan wel goed zit. Houd er wel rekening mee dat je een zomerpak (lichtere stoffen) aanschaft en geen winterpak die er nu nog veel hangen. En je zult denk ik ook wel direct een nieuwe das aanschaffen, maar die zijn bij Suit Supply iets van 25 Euro. (Je kunt je das ook meenemen, dan kun je kijken of het past met het pak en shirt)
Best Men's dress socks. Period. www.bestsocksoftheworld.com

Offline Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #576 Gepost op: 10 januari 2010, 09:45:03 »
Misschien een domme vraag die al 100 x beantwoord is maar zijn de RTW pakken van Suit Supply geplakt?
En zo ja waar kun je t beste niet geplakte pakken kopen?

Qua das zit ik te denken aan een 7 fold bij dassenonline.nl is dat wat?

Offline RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #577 Gepost op: 10 januari 2010, 11:19:14 »
Misschien een domme vraag die al 100 x beantwoord is maar zijn de RTW pakken van Suit Supply geplakt?

Dat is een vraag waar in het Suit Supply topic al een tijdje over gediscussieerd wordt. Spit het topic eens door en trek je eigen conclusies zou ik zeggen  :)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #578 Gepost op: 10 januari 2010, 11:52:00 »
RTW = geplakt, met uitzondering van de revers
MTM = full-canvas, waarschijnlijk
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #579 Gepost op: 10 januari 2010, 13:00:57 »
En als ik een full canvas pak wil. Wat zijn dan de prijsklasses waar ik aan moet denken en welke merken/winkels leveren dat?

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #580 Gepost op: 10 januari 2010, 13:19:31 »
Die vraag is te groot om te beantwoorden. Daar staat het forum bol mee. Populair zijn MTM Suitsupply, MTM Blue Label Menco Nieuwenhuis, Caruso (via Frans Boone, Oger of Pauw) en Isaiah (idem dacht ik). Nieuw op de markt is MTM Vanita.
-Das Kapital (1867)

Offline Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
« Reactie #581 Gepost op: 10 januari 2010, 13:26:04 »
Die vraag is te groot om te beantwoorden. Daar staat het forum bol mee. Populair zijn MTM Suitsupply, MTM Blue Label Menco Nieuwenhuis, Caruso (via Frans Boone, Oger of Pauw) en Isaiah (idem dacht ik). Nieuw op de markt is MTM Vanita.

Volgens mij doelt Hilco op RTW en ongeplakt.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #582 Gepost op: 10 januari 2010, 14:09:41 »
Caruso RTW is ongeplakt meen ik? Isaiah ook?
-Das Kapital (1867)

Offline Marijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #583 Gepost op: 10 januari 2010, 14:17:44 »

Zit te denken aan een prijs van rond de 400-500 euro bij voorkeur inclusief shirt. Das, manchetknopen en schoenen heb ik al.

Wat zijn in die prijsklasse de beste winkels?

RTW ongeplakt in deze prijsklasse ga je niet vinden. Helaas.

Offline Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #584 Gepost op: 10 januari 2010, 14:18:19 »
Ik heb hier van de experts geleerd dat ongeplakt eigenlijk belangrijker is dan op maat gemaakt. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar de goedkoopste ongeplakte pakken. Ik wil gewoon een goed pak maar draag die niet veel dus wil we ook niet vele honderden euro's aan uitgeven.

Offline Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #585 Gepost op: 10 januari 2010, 14:22:05 »
RTW ongeplakt in deze prijsklasse ga je niet vinden. Helaas.

Bij welke prijzen begint zoiets dan?

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #586 Gepost op: 10 januari 2010, 14:26:28 »
Ik heb hier van de experts geleerd dat ongeplakt eigenlijk belangrijker is dan op maat gemaakt (...)

???????????

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #587 Gepost op: 10 januari 2010, 15:05:43 »
???????????
Yeah, niet helemaal juist verwoord. Maar laten we wel wezen: de fit moet goed zijn. Dat kan met RTW ook. Dat is de eerste prioriteit. Direct daarna is de constructie. Of de fit goed is doormiddel van maatwerk of confectie kleding maakt niet uit.

Het goedkoopste full-canvas pak is Suit Supply MTM, vanaf 500 EUR.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2010, 15:07:16 door MMorley »
-Das Kapital (1867)

Offline Marijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #588 Gepost op: 10 januari 2010, 15:11:53 »
Precies, ik loop liever in een perfect zittend H&M pak dan in een bespoke pak van Savile Row wat er uitziet alsof het voor Barbapappa is gemaakt.

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #589 Gepost op: 10 januari 2010, 15:18:11 »
Bij welke prijzen begint zoiets dan?
Wil niet al te flauw doen maar ben je nu al vijf jaar bezig met de aanschaf van je eerste pak?

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • The Rake of the Riviera.
    • Bekijk profiel
« Reactie #590 Gepost op: 10 januari 2010, 16:01:09 »
Here we go again,....(zucht).  ](*,)
Chi nasce quatro nun more tunno.

Offline Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #591 Gepost op: 10 januari 2010, 16:43:06 »
haha nee dat niet. Deed een studie waarvoor de kans groot was dat ik elke dag in pak moest lopen voor de baan die ik daarna zou krijgen. Heb nu een baan waarbij dat helemaal niet het geval is. Dus vandaar.

Offline Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #592 Gepost op: 10 januari 2010, 16:44:11 »
???????????

Ik begreep dat je beter een goed zittend niet geplakt kan hebben ipv een mtm wat geplakt is.

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #593 Gepost op: 10 januari 2010, 17:22:43 »
haha nee dat niet. Deed een studie waarvoor de kans groot was dat ik elke dag in pak moest lopen voor de baan die ik daarna zou krijgen. Heb nu een baan waarbij dat helemaal niet het geval is. Dus vandaar.
Zou in ieder geval geen impulsaankoop zijn geweest. Succes met de zoektocht dan maar. : )

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #594 Gepost op: 10 januari 2010, 19:50:40 »
Ik begreep dat je beter een goed zittend niet geplakt kan hebben ipv een mtm wat geplakt is.

Ik zou gewoon met een mooi passend pak beginnen; full canvas is voor latere zorg. Dit is gemiddeld twee keer zo duur en de toegevoegde waarde voor een onervaren pakdrager is verwaarloosbaar. Laat dit idee dus varen. Heb je een beetje een standaardmaat? En: als je de Boss schoenen er maar niet onder draagt!  :wink:

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #595 Gepost op: 10 januari 2010, 20:02:42 »
Ik ben het met Swann eens, je wil een pak wat je voor een bruiloft nodig hebt. Aangezien je het niet voor je baan nodig hebt (en na al je onderzoek hier nog steeds geen pak hebt gekocht) neem ik aan dat je het ook niet vaak gaat dragen.
Ik zou lekker een Suit Supply RTW halen, mooi shirt erbij en andere schoenen kopen. Dat moet lukken binnen je budget

Het is nu sale overal dus ik kom dan op onderstaande :

RTW pak Suit Supply 199,-
MTM shirt ettemadis 99,-
Magnanni in sale 230,-

totaal 530 en ben je zeker beter gekleed dan de meeste op de bruiloft.  

Offline Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #596 Gepost op: 10 januari 2010, 20:39:26 »
Ik ben het met Swann eens, je wil een pak wat je voor een bruiloft nodig hebt. Aangezien je het niet voor je baan nodig hebt (en na al je onderzoek hier nog steeds geen pak hebt gekocht) neem ik aan dat je het ook niet vaak gaat dragen.
Ik zou lekker een Suit Supply RTW halen, mooi shirt erbij en andere schoenen kopen. Dat moet lukken binnen je budget

Het is nu sale overal dus ik kom dan op onderstaande :

RTW pak Suit Supply 199,-
MTM shirt ettemadis 99,-
Magnanni in sale 230,-

totaal 530 en ben je zeker beter gekleed dan de meeste op de bruiloft.  

En door een beetje scherp te winkelen kun je waarschijnlijk ook een paar Santoni's scoren, bij Ettemadis liggen ook genoeg RTW shirts.

Offline Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #597 Gepost op: 10 januari 2010, 20:42:23 »
Mijn onderzoek en bezoeken hier zijn enkele jaren geleden al gestopt maar ik denk dat dat t wel gaat worden. Maar koop dat dan zo richting de zomer. Nu nog even een goede kleurencombinatie bedenken.

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #598 Gepost op: 10 januari 2010, 20:57:27 »
Mijn onderzoek en bezoeken hier zijn enkele jaren geleden al gestopt maar ik denk dat dat t wel gaat worden. Maar koop dat dan zo richting de zomer. Nu nog even een goede kleurencombinatie bedenken.

navy, wit en bruin? =) haha
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #599 Gepost op: 10 januari 2010, 21:05:16 »

Goh, maar goed dat je geen huis gaat kopen. Met dit tempo gaat het zo rond de pensioensgerechtigde leeftijd wel lukken...  :mrgreen: