Auteur Topic: Alfred Sargent  (gelezen 15523 keer)

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
« Reactie #90 Gepost op: 14 mei 2010, 09:57:50 »
De boots doen me heel erg aan Alden denken.
En dan zou ik toch liever Alden's paarden uitvoering kiezen met de subtielere en diepere glans.

De andere schoenen vind ik wel prachtig in hun ouderwetse schoonheid op een "old school" leest.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2010, 10:00:00 door Pierlala »
Het is maar hoe je het bekijkt..

Offline PvO

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 14 mei 2010, 10:11:17 »
Leest vind ik ook mooi echter vind ik een rechte toe cap bij een spectator vaak wat minder

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 14 mei 2010, 10:36:48 »
Leest vind ik ook mooi echter vind ik een rechte toe cap bij een spectator vaak wat minder

En wat vind je van de "semi rechte toe cap"?
Van Grenson in dit geval:

Zelf heb ik de voorkeur voor de strakke toe cap bij een spectator.
Liefst zonder tierelantijntjes.
Zoals bij Carmina in dit geval:

Met witte veters dan natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2010, 10:53:08 door Pierlala »

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #93 Gepost op: 11 juni 2010, 20:28:26 »
Veel nieuws ondertussen van Alfred Sargent. De bestaande 'premier' line wordt uitgebreid en er komt een 'exclusive' line. Dat betekent dat de volgende verschillende lines zullen bestaan:
-Town & Country line (RTW, full grain, ~250 GBP, vaste kleuren)
-Premier line (RTW, full grain, ~250 GBP, vaste kleuren)
-Exclusive (MTO, full grain, 385 GBP, modellen beschikbaar in Black, Chestnut, Espresso, Tobacco, Black suede en Brown suede, dainite of oak bark)
-Handgrade (MTO, handgrade, full grain, 640 GBP, alle kleuren mogelijk, dainite of oak bark)

Er komt ook een hele nieuwe website aan en Chay heeft me al het een en het ander laten zien. De website is erg duidelijk en er zal de mogelijkheid zijn om de MTO opties middels een webbased formulier in te vullen. Erg handig natuurlijk, maar wellicht wat misbruik gevoelig. De website is nog niet officieel on-line geloof ik, dus jullie krijgen de link nog van mij tegen die tijd.

Ik heb geen idee waar de exclusive line mee te vergelijken zal zijn. Op het blog stond al wel een heel mooi paar: http://alfred-sargent.blogspot.com/2010/06/as-exclusive-style-name-moore.html. Wellicht is dat de kleur tobaco?

Zelf vindt ik met name die exclusive line wel interessant, met name natuurlijk omdat de handgrade line gewoon een aanslag op het budget is. Ook zit er in de exclusive line een hele mooie dubbele monk die me gelijk deed denken aan de C&J Lowndes, maar dan in meer kleuren ;)
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 11 juni 2010, 21:15:29 »
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 11 juni 2010, 21:49:06 »
Zijn alle schoenen in die exclusice line MTO

"AS Exclusive is only available Made To Order"

Wat kun je zelf bepalen dan behalve de kleur?

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 11 juni 2010, 22:31:29 »
Ik weet dat er wat gekke dingetjes bespreekbaar zijn, zoals voering, dingetjes op de zool, het type zool, lengte- en breedtemaat.
-Das Kapital (1867)

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 11 juni 2010, 22:48:39 »

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 12 juni 2010, 09:59:07 »
Oef, de website doet een beetje goedkoop aan. Een soort discount store lijkt het wel. Dit neemt echter niet weg dat het nieuws wel weer prima in de oren klinkt, MMorley. :)
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 12 juni 2010, 10:05:22 »
Oef, de website doet een beetje goedkoop aan. Een soort discount store lijkt het wel. Dit neemt echter niet weg dat het nieuws wel weer prima in de oren klinkt, MMorley. :)
Ik heb ook al wat commentaar doorgegeven aan Chay, dat het een beetje rommelig oogt. Goedkoop is anders, vind ik. De C&J website oogt goedkoop. Deze is gewoon rommelig.

Btw:

-Das Kapital (1867)

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 12 juni 2010, 10:07:24 »
Nou, de C&J site kan ook wel een opfrisser gebruiken, maar om nu te stellen dat deze juist goedkoop oogt ben ik weer niet met je eens. Maargoed smaken verschillen.

Hoe staat het overigens me je AS MTO schoentjes, MMorley?
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 12 juni 2010, 10:08:21 »
Volgende week komen ze binnen!
-Das Kapital (1867)

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 12 juni 2010, 11:06:06 »
Die dubbele monk is mooi. Heeft veel weg van de lowndes en de santoni dubbele monk.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • If you have it, flaunt it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 12 juni 2010, 11:20:41 »
Die dubbele monk is mooi. Heeft veel weg van de lowndes en de santoni dubbele monk.

+1

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 12 juni 2010, 11:36:30 »
Ja ik vind 'em dus echt geweldig. Hij lijkt op de Lowndes, de mooiste dubbele monk die ik ooit had gezien, alleen dan met een m.i. mooiere rondere neus.

Voor Carwo:

-Das Kapital (1867)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 12 juni 2010, 11:47:47 »
Ben lui vandaag, heb jij een linkje van die dubbele monks MMorley?  :-)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
-Das Kapital (1867)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 12 juni 2010, 11:53:30 »
Thanks! Echt heel mooi.

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 12 juni 2010, 13:54:15 »
Vaart Alfred Sargent sinds kort een nieuwe koers?
De schoenen zien er prachtig uit.
Maar in het verleden is er niet veel over dit merk geschreven.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 12 juni 2010, 16:28:26 »
Voor Carwo:

Mooie kleur. Maar ik heb al chukka's met dubbele zolen; zou liever een 'lichtere' variant hebben.
Zevenhonderdvier

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 12 juni 2010, 18:03:10 »
....
...
Voor Carwo:

en alle andere foto's.

Mooie schoen.
Jammer dat deze schoen pas echt mooi wordt na een jaar of drie.
En als nieuwe schoen zijn er vele mooiere te koop.
Daarom ziet het er als nieuwe schoen helemaal niet zo begeerlijk uit.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 12 juni 2010, 18:31:15 »
Mooie kleur. Maar ik heb al chukka's met dubbele zolen; zou liever een 'lichtere' variant hebben.
Mij is niet helemaal duidelijk in welke kleuren ze de suede aanbieden. Ik denk in verschillende kleuren, maar dan zou je het moeten vragen. Ik denk dat ik zo tegen de herfst een paar van deze chukka's wil hebben op een dainite zool. Dan weet ik nog niet welke kleur ik wil hebben en neem ik sowieso contact met AS op.
-Das Kapital (1867)

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 12 juni 2010, 18:33:46 »
Ik zie de plaatjes trouwens niet meer.
Zevenhonderdvier

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 12 juni 2010, 18:35:12 »
Website ligt kennelijk op z'n gat.
-Das Kapital (1867)

Offline Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 12 juni 2010, 19:13:05 »
Dat zijn wat mij betreft exact de modellen waar ik niets mee heb: chukkas, double monks en spectators. :-k
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2009 - Sneaker John Lobb
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2011 - Oxford Paolo Scafora

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 24 juni 2010, 22:00:10 »
Eventjes tussen de voetbalwedstrijd door: een review van de Alfred Sargent Handgrade lijn.

Ergens begin dit jaar las ik op StyleForum.net over de vernieuwingen die Alfred Sargent door aan het voeren waren. Een van die vernieuwingen was een 'handgrade line' waar alles mogelijk was en wat de kwaliteit van Edward Green, G&G en consorten moest evenaren. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar Chay Cooper, schoenmaker bij Alfred Sargent, met de vraag: "Zou jij mij wat kunnen uitleggen over de nieuwe 'handgrade line' en zou je het erg vinden als ik het op het Nederlandstalige Stijlforum.nl dit zou posten?" Ik krijg bijna gelijk antwoord: "Natuurlijk vinden we dat niet erg en we sturen een paar naar je op, dan kan je het zelf meemaken!" Natuurlijk moest Chay ondertussen naar New York, beviel zijn vrouw van een zoon en uiteindelijk zijn we weer een poos verder, maar gisteren ontving ik de schoenen. Schitterend, kan niet anders zeggen.

Per mail hadden we afgesproken dat ik het model 'Keats' in size 9 F wilde hebben. De kleur moest een warme bruintint zijn, burnished. Ik kon vervolgens kiezen uit een drietal neuzen en op zijn aanraden, heb ik gekozen voor de zogehete chisel toe. Toen uiteindelijk alles rond was, heeft het 6 weken geduurd. De spanners zijn op leest en heb ik er voor 100 GBP bijgekocht.

Genoeg inleiding dan. Ik denk dat de foto's voor zich zullen spreken, maar toch een paar opmerkingen. De verpakking is erg leuk. Alfred Sargent is een groot fan van de Saphir producten, dus er zat ook een doosje 'Glacage/Hight Gloss'. Ook een paar mooie zakken en een leuk en stevig schoenlepeltje zat er bij. Toen ik de schoenen zag, viel mij de rijke kleur op. Het burnishen is erg mooi gelukt en het leer heeft al vanuit de doos een mooie diepe kleur en een mooie glans. Toen ik vervolgens de schoenen beetpakte had ik pas echt door hoe goed het leer was: hier komt C&J Handgrade niet bij in de buurt. Ik heb helaas geen ervaring met EG of G&G, maar ik denk graag dat het vergelijkbaar is. Ontzettend soepel, stevig en glad. Bij het wandelen ontstaan er nauwelijks kreukels. De kreukels die ontstaan, zijn er zo weer uit met de spanners. Natuurlijk, over de tijd zullen er plooien ontstaan maar ik denk dat het aanzienlijk minder zal zijn dan bij mijn bruine Tricker's! Al met al ben ik ontzettend onder de indruk. Natuurlijk ben je altijd onder de indruk en gelukkig met je aanschaf, maar dit is echt bijzonder.

Foto's (de laatste 4 zijn gemaakt door Chay Cooper voor zijn blog)

-Das Kapital (1867)

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 24 juni 2010, 22:04:27 »
Kan niet anders zeggen dan dat het mooie schoenen zijn.Veel plezier ervan MMorley.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 24 juni 2010, 22:26:23 »
Tjonge, erg fraai hoor Mmorley! Evenals de uitgebreide post. Ik ben benieuwd hoe je er de komende tijd over te spreken bent.
Simplicity is the ultimate form of sophistication

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 24 juni 2010, 22:26:37 »
Erg fraai Mmorley 8) En toch die initialen he?
The man with style, is the man who can smile

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 24 juni 2010, 22:32:03 »
De initialen komen er standaard bij! Ik zal te zijner tijd natuurlijk laten weten hoe de schoenen het 'on-the-long-run' doen. Comfort is vooralsnog goed. Erg snug, wel zacht.
-Das Kapital (1867)