Auteur Topic: goede adressen voor dassen en shirts?  (gelezen 4457 keer)

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
goede adressen voor dassen en shirts?
« Gepost op: 25 oktober 2005, 15:55:45 »
Hallo,
Ik ben nieuw ik zal me even voorstellen.
Ik ben Tim Mureau ik ben 14 bijna 15 en ben helemaal weg van mooie kleding dus pakken, hemden, dassen maar ik ben ook weg van mooie schoenen horloge's etcetra. Ik kwam tot en met maart veel bij Oger maar ga nu tegenwoordig naar Pauw in Amsterdam ookal is dat een uur rijden voor mij. Ik woon namenlijk in Noord-brabant in het kleine dorpje Made.
Ik ben nog erg jong maar ik ben vrij serieus en ik ben zeker serieus bezig met stijl. Verder luister ik graag vele soorten Jazz muziek ook een beetje anders dan voor mijn leeftijd word gedacht. Dit was wel genoeg over mijzelf, ik heb een tpic geopent en daarin wil ik graag vragen aan jullie of jullie voor mij leuke adressen over heel de wereld waar je leuke shirts en dassen kunt kopen daar houd ik namenlijk het meeste van.
En ik had ook de vraag of het de moeite waard is om Sartoria in Naarden te bezoeken heb er veel over gehoord maar ben benieuwd of het echt zo goed is
Return to innocence...

FFW

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:11:22 »
14/15 rijke ouders?

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:18:25 »
Rijk ben je als je gelukkig bent maar mijn vader is wel manager en loopt heel veel in pak ik heb dat altijd bij hem gezien en ben me toen eens gaan verdiepen ik heb wel een baantje zodat ik ik een mooi extraatje verdien om tog mooie kleding te kunnen kopen.
Ik heb laatst een Borrelli das gekocht in de uitverkoop dan is het sowiezo een stuk betaalbaarder. Maar de echt hele dure dingen die heb ik nog niet maar dat komt ooit nog wel alles op zijn tijd zeg ik altijd maar
Return to innocence...

Offline Nexus

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:26:32 »
Zo, je begint er in ieder geval vroeg mee. Lost for life :)

Welkom Tim!
Fashion can be bought. Style one must possess.

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:31:03 »
Denk dat bij die leeftijd maat doorslaggevend is bij keuze van winkels

Dus hoe groot/klein ben je
Sailing, an expensive way to travel for free"

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:38:23 »
Ik ben erg groot ik ben 1 meter 82 dat is erg lang voor mijn leeftijd ik ben ook wat breeder ik ben 1 meter 82 en ik weeg zo ongeveer 83 ik ben dus ook niet super mager meer een beetje gewoon qua postuur ik vond het eerst erg dat ik zo lang was maar volgens de GGD heb ik mijn grootste groeispurt gehad en word ik uitzonderlijk 1 meter 90 maar ze gokken meer op de 1 meter 85 omdat ik al sinds een jaar al stil sta met groeien
Return to innocence...

Offline Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:43:46 »
op je 15e zou ik nog niet beginnen aan maatwerk. Voor je 't weet ben je eruit gegroeid. (wel een excuus om nieuw maatwerk te laten maken natuurlijk).

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:47:26 »
Dat klopt ja dat hebben ze mij bij Pauw ook verteld maar ik heb ook nog geen buget voor maatwerk en zal voorlopig nog wel bij confectie blijven.
Ik lees wel heel veel over maatwerk want het is wel mijn droom om ooit een Borrelli maatpak te kunne kopen.
Return to innocence...

FFW

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:52:51 »
aaah ik ben op die leeftijd ook begonnen met kopen in de pc. mijn tip is: begin er niet aan! mijn ouders zijn failliet en de meerderheid van wat ik toen heb gekocht pas ik niet meer of vind ik niet mooi meer. Maar goed waarschijnlijk sla je dit advies toch in de wind.

Offline Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2005, 17:39:34 »
Wanneer draag je in godsnaam een das op je 14e?

Voor hemden kijk bij dit topic hieronder van Italian Shirts... wel leuk begin.

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2005, 17:54:10 »
Das draag ik eigenlijk alleen bij feesten die er heel veel zijn ik mag met men vader vaak mee naar openingsrecepties en feestjes omdat zijn klanten regelmatig bij ons thuis komen en een jasje of pak heb ik in het weekend vaak aan omdat ik dat mooi vind. Mijn vrienden die als een gemiddelf puber zijn die vinden het wel heel mooi hoe ik me kleedt in het weekend een aantal van beginnen ook al een grote passie voor pakken, hemden en dassen te krijgen
Return to innocence...

Offline Solitarias

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:02:13 »
From Made!

(de lokale beroemdheid was/is daar natuuurlijk Gianni -hij heeft een vader en een moeder - Romme)

Welkom! (als voormalig Oosterhouter)
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:06:46 »
Aha Oosterhout daar kom ik vaak wonen veel vrienden van mij en er is wel een leuk zaakje in oosterhout Proud men fashion mischien ken je het wel ze verkopen er ook Pal Zilleri
Dankje voor het hartelijke Welkom trouwens :D
Return to innocence...

Offline Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
« Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:50:10 »
Citaat van: "Solitarias"
de lokale beroemdheid was/is daar natuuurlijk Gianni -hij heeft een vader en een moeder

nee echt  :shock:
en dat in Made  :lol:  :wink:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:50:23 »
Citaat van: "TimMureau"
Dat klopt ja dat hebben ze mij bij Pauw ook verteld maar ik heb ook nog geen buget voor maatwerk en zal voorlopig nog wel bij confectie blijven.
Ik lees wel heel veel over maatwerk want het is wel mijn droom om ooit een Borrelli maatpak te kunne kopen.
Goede keus Borrelli  :D eens schaf je een borrelli aan vroeg of laat.

Offline Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:53:35 »
Maar dan twijfel je toch in de winkel en neem je Attolini  8)
Reminds me, dat pak van Attolini in de etalage bij oger, Teh win.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:06:34 »
Citaat van: "Daan"
Maar dan twijfel je toch in de winkel en neem je Attolini  8)
Reminds me, dat pak van Attolini in de etalage bij oger, Teh win.
Altijd moeilijk kiezen tussen die twee :lol:

Offline Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:11:20 »
Financieen zou bij mij de doorslaggevende factor zijn. Attolini heeft een behoorlijke meerprijs tov Borrelli.

Offline Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:05:07 »
Om even ontopic te gaan:

Hoewel ik er sinds de Caruso actie best vaak kom is helemaal naar Naarden gaan alleen voor Sartoria misschien wat te veel van het goede. Maak er gewoon eerst een dagje Naarden van, dan kan je altijd nog kijken.

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:15:35 »
Ik zag overgins dat ik in mijn eerste berichtje een foutje had gemaakt ik heb namenlijk het laatste Naples Bleu weekend van Oger nog wel bezocht. En toen heb ik Oger zelf ontmoet ik kende Oger al wel via e-mail en brief contact wat wij regelmatig hadden ( Oger vind het namenlijk erg leuk dat ik als tiener zijnde veel interesse heb voor klasieke herenkleding). Ik was toen ook in Attelier Italia wat ik best mooi vond ik kwam eigenlijk altijd bij Oger Rotterdam dus ik kende Amsterdam niet zo goed overgins heb ik op die dag ook Pauw bezocht en sindsdien vind ik dat ook een hele mooie zaak met mooie spullen heb toen mooie dingen van Kiton gezien. Maar om terug te komen waar ik bezig was Oger heeft mij toen in Attelier Italia het verschil tussen Attolini en Borrelli uitgelegd hij vertelde me dat Attolini van binnen naar buiten werkt en Borrelli van buiten naar binnen vond ik toen zeer interesant om te horen Oger zelf vind ook wel een aardige man. Maar ik kom als ik naar Oger ga tog liever in Rotterdam ik word daar altijd geholpen door  Siegrest of Pieneman aardige mannen. Maar de eerste zaak die ik binnenkort ga bezoeken is Sartoria ik heb er al veel over gelezen op internet en in de Quote waar ik sinds kort op geabboneerd ben zie ik weleens de naam voorkomen van waar de kleding vandaan komt die in de mode reportages staat. De Quote heb ik voornamenlijk voor het gedeelte Q-style en ik ben zoiezo een fan van Jort Kelder en Yvo van Regteren Altena.
En ik kreeg er echte Breuer bretels bij als ik een abbonomentje nam en dat vond ik wel een leuke aanvulling voor men nog kleine verzameling accesoires.
Return to innocence...

Huey

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:20:03 »
Citaat van: "Alex"
Om even ontopic te gaan:

Hoewel ik er sinds de Caruso actie best vaak kom is helemaal naar Naarden gaan alleen voor Sartoria misschien wat te veel van het goede. Maak er gewoon eerst een dagje Naarden van, dan kan je altijd nog kijken.

Dagje Naarden ben je snel klaar  :lol:

Maar je kunt het combineren met een bezoekje aan het Muiderslot of de Naardenvesting ofzo. Of eerst even naar Sartoria en daarna door naar Laren, is een leuker dorpje om te winkelen dan Naarden. Daar heb je ook Brogues (goede schoenwinkel) en Pauwmannen zitten.

Welkom Tim!

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:22:32 »
Idd Huey met naarden zelf ben je snel klaar dan beter naar laren.

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:27:05 »
Het kantoor waar mijn vader weleens heen moet hij is eigenlijk van de buitendienst maar af en toe moet hij ook naar het kantoor dat kantoor staat in Naarden industrie terein het gooimeer dus mijn vader is best bekend in die buurt en is over Laren ook erg te spreken.
Pauw zit in Laren toch op het Zavenend? Volgens mij zit daar ook een of het kantoor van Talpa
Return to innocence...

Offline Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:30:00 »
schroom je niet om af en toe een puntje in je zitten te zetten Tim  :wink:

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:31:59 »
Voor pauw kan je beter in amsterdam zijn dan in laren.

Huey

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:32:29 »
Het kantoor waar mijn vader weleens heen moet hij is eigenlijk van de buitendienst maar af en toe moet hij ook naar het kantoor dat kantoor staat in Naarden industrie terein het gooimeer dus mijn vader is best bekend in die buurt en is over Laren ook erg te spreken.
Pauw zit in Laren toch op het Zavenend? Volgens mij zit daar ook een of het kantoor van Talpa

Zevenend. Daar zit Pauw ja. Parlare ook trouwens (Brioni/Borrelli). Talpa geen idee. Maar John de Mol zie ik regelmatig in Laren, dus misschien heeft hij idd een kantoor daar. De Mol SR. woont ook in Laren dus het kan ook zijn dat hij gewoon zijn vader bezoekt dan ;)

Tim, als ik jou was zou ik trouwens nog niet te veel dúre dingen kopen. Je smaak verandert nog steeds gigantisch. Als ik de dingen zie die ik op mijn 15e kocht... Nu is de tijd om een beetje te experimenteren, dus ik zou eerder voor kwantiteit ipv kwaliteit gaan als ik jou was.

Huey

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:33:18 »
Citaat van: "gusto napolitano"
Voor pauw kan je beter in amsterdam zijn dan in laren.

Klopt, maar als je er toch bent. In laren is meer een hoekje dan een winkel. Maar toch.

Offline TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:41:01 »
Bedankt voor de tip. Ja ik heb last van disliectie daar ben ik op de basisschool voor getest ik heb ook bijles gehad maar het blijft altijd wat moeilijk voor me.
Return to innocence...

Offline Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:42:32 »
ah ok je kan er niets aan doen iig.
Maar maak ff een 'f' van die 'v' in je ondertitel bij 'live'

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:43:20 »
Bedankt voor de tip. Ja ik heb last van disliectie daar ben ik op de basisschool voor getest ik heb ook bijles gehad maar het blijft altijd wat moeilijk voor me.
Maakt mij niets uit ik begrijp wat je schrijf .